Hee dames, Ik heb het maar laten gaan. Ga vandaag wel even goed met de gyn praten want zo heb ik totaal geen duidelijkheid meer wanneer ik aan de bel moet trekken en wanneer niet. De nachtdienst kwam rond 12 om te vragen hoe t ging dus ik zeg ik blijf last houden zgt ze ohh he bje last dan?? Dus t waa niet eens overgedragen heb redelijk kunnen slapen. Nu wakker en zeurt alweer. Me man was ook absoluut niet blij mee. Lexxie wat een rotsitiustie dat je bloeddruk niet zakt! Ik snap je dat je absoluut niet wil dat je kindje nu gehaald word!! Ik duim en hoop echt op het beste voor je meis!! Je kindje moet gewoon lekkee blijven zitten tot een week of 36/37 ofzo. Dan is het minder erg als ze het gaan halen. Maarja zo hoge bloeddruk terwijl je al volledige bedrust heb is ook weer gevaarlijk. Ben je de nacht goed doorgekomen laura? Hoofdpijn nog afgezakt?
Hey meiden! Mijn nacht bestond uit wakker zijn en koud washandje op mn voorhoofd! Totaal 2 uurtjes gebroken geslapen. Af en toe als ik opstond om naar wc te gaan was ik zelfs wat wankel Ik mag paracetamol maar dat werkt gewoon echt niet bij mij en ik ga dan ook niet slikken als het niks doet. Moestvib het zkh verplicht nemen om spiegel o te bouwen maar dat deed ook niks. Heb daar eenmalig tramadol gehad en dat haalde de scherpe randjes er kort vanaf! Hoop dat de gyn idd duidelijkheid geeft! En dat die vervelende vpk voorlopig niet bij je komt! Bah! En dan ook gewoon niet overdragen.. Misschien kan je man ff voor je in de bres springen en jou frustratie er tegen ze uitgooien. Hoef jij t niet te doen! Hoop op een positieve dag voor iedereen! Lexxie, ik duim dat je bloeddruk omlaag gaat!
Nou dat is ook Geen fijne nachtrust geweest dan. Mag je die medicatie die je in t zkh kreeg niet af en toe thuis erbij innemen? Me man is weer werken vandaag, de kleine op het kdv. Heb nu ook alweer veel harde buiken en zeurderige pijn. Ben ook gewoon sagerijnig ervan. En heb zin in lekker eten wat ze hier niet hebben!
Mag ik niet idd. Is zware pijnstiller die niet te vaak mag. Hier ook harde buiken gepaard met menstruatiegezeur (pijn kan ik t niet noemen) en uitstraling naar mn rug. Minder prettig gevoel! Moet straks naar de gyn kijken wat die zegt. Laat je man vanavond iets lekkers meenemen!
Ik hoop vanavond thuis te zijn. Aangezien ik geen bloedverlies meer heb... Ben gewoon beetje zenuwachtig voor de gyn zo want wil t wel een duidelijk maken. Heb je ook dat menstruatiezeurende gevoel constand aanwezig is en golvend erger wordt? Tussendoor heb ik dan veel harde buiken. Nu ook weer. De harde buiken doen ook weer zeer. Baal echt waarom kan t nou niet gewoon normaal gaan?!
Dat zou nog mooier zijn! Naar huis! Schrijf desnoods alles op wat je wil zeggen, ik vergeet altijd de helft... Menstruatiegevoek is er bijna continu en golvend idd. Heel irritant! Die rugpijn wordt heviger bij harde buik. Zit te denken of het niet blaasontsteking of voorweeen kunnen zijn. Straks maar ff vragen!! Succes met de gyn!!!
Heb nu een hele fijne vpk!!! Heb gelijk even me verhaal gedaan en ze was het helemaal met me mee eens. Ze gaat er ook nog even achteraan. Geeft gelijk een goed gevoel. Nu ook weer ctg. Geen bloedverlies meer gehad.
Fijn dat je nu een leuke hebt! Kan je tenminste echt je hart luchten, tis al klote om daar te zijn, dan is zo'n ellendig wijf ook niks! Top dat het bloedverlies gestopt is!! De gyn al langsgeweest? Ik ben nu eindelijk maar eens mn ziekenhuistas klaar zetten... kwam er steeds niet van en mn vriend moest dus steeds alles bij elkaar zoeken en vergat dan nog wel eens wat in de haast, toch wel handig als ik hem gewoon klaar heb staan voor hem, aangezien ik vermoed dat ik echt nog wel eens acuut heen moet...:/ Harde buiken zijn hier nu wat minder, menstruatiegevoel blijft en wat zeurderig in mn rug, wel bij elke harde buik wordt dat een vervelend gevoel in die rug. Nouja, over anderhalf uur bij de gyn, zal het vragen! De hoofdpijn is iets gezakt, kan tenminste mn ogen normaal open houden zonder lichtschuw te zijn Hoop dat je zo duidelijkheid hebt meis!!
Goedemorgen meiden, Gisteren een slaaptablet gekregen en redelijk geslapen. Wel vervelend, lig naast de zusterpost dus hoor alles. Komen ook steeds langs voor van alles, een prikje, temperatuur, noem maar op. Lag vanmorgen net te slapen kwamen ze bloeddruk meten. Toen was ie goed (146/90) maar nu aan het CTG is ie weer hoger. Onderdrukken boven de 100. En moet zelf nog douchen. De enige activiteit wele ik heb ondernomen is ontbijten en plassen, haha! @ hooyo... Ja, hij heeft een vaste baan, maar hij is de enige die dit werk doet. Op zich kan hij best wel vrij krijgen, maar hij vindt het lastig om zv te vragen. Hij is vanaf eind november tot half januari al vrij (wij hebben zelf een bedrijf wat alleen in december gerund wordt) De band met zijn moeder herstelt langzaam, maar gewoon het idee dat sein mijn spullen zit.. Pff! Ook gezien het verleden. Moet al geregeld dingen door de vingers zien wt onze ochtend betreft (van oma mag werkelijk alles, onze echter bepaald zeg maar) maar goed, af en toe een middagje gaat redelijk. Nu dus dit. Maar goed, misschien moet ik ook niet zo moeilijk doen Maar fijn dat het bloeden gestopt is en dat je je hart even kon luchten.. Dat is wel prettig. Hoop dat je snel lekker naar huis mag meis... Kun jij het wel opbrengen om thuis NIKS te doen? @ Laura.. Jij hebt ook een lekker nachtje gehad zeg, bah! Jeetje, gaat wel lekker met ons hè? Je tasje al klaar? Wordt toch spannend hè? Hoe laat moet je vandaag? Hopelijk goede berichten voor iedereen vandaag!
Nou lexxie dat gaat nog niet echt lekker dus. Vind je het eng? Mijn man vind het ook heel moeilijk om zv aan te vragen en hijnheeft ook een vast contract. Maar ook bang zijn baan of goede reputatiente verliezen. Lastig hoor terwijl ze meer dan genoeg reden hebben op zv en ze ook aan zichzelf moeten denken. Laat je even weten hoe het met je gaat vandaag? Ik duim en wens je echt het allerbeste toe dat je kindje de kans heeft te blijven zitten!! Gyn gezien en alles aangegeven en ze weet niet zo goed wat ze met me moet, vandaag gaan ze bespreken met alle gyn en kinderartsen wat ze met me gaan doen. Want ik moet weer een keer naar huis maar ze weet nu niet goed wanneer ze me naar huia moet sturen. Normaal als hets bloedverlies stopt stoppen de harde buiken ook en bij mij zijn ze nu juist pijn gaan doen en dat zit haar ook niet lekker. Vanmiddag ook de bmh opmeten. Als die hetzelfde is zijn ze natuurlijk makkelijker met naar huis laten gaan. Voor indalingsweeen vind ze het nog te vroeg.
Nee niet weer he Hooyo!! Zit je niet mee!! Lexxie, hoe is't nu? Hoop dat je bloeddruk wat rustig blijft! Ik ben net bij de gyn geweest, blijf nu ieder geval medisch dus nu ook zeker ziekenhuisbevalling, maar dat vind ik allang best. Koppijn is echt niks tegen te doen en de harde buiken die ik nu heb lijken hem iets op voorweeen, dus in de gaten houden. Hij doet er nog niks mee om prikkeling te voorkomen, maar hij is niet zo bang voor problemen. Volgende week weer terug, tenzij er eerder weer gedoe is! Mn tas staat idd al klaar, zal hem straks maar alvast een soort van bevalling-klaar maken, aangezien de gyn ook niet weet hoe het allemaal gaat verlopen.. Ik maak me ieder geval niet zo'n zorgen, maak me veel meer ongerust over jullie meiden!!! Zet hem op! En hoop voor jullie beide dat die kleintjes blijven zitten!!! Xx
Nou ergens wel een geruststellend idee toch dat je nu onder controlle van gyn blijft? En ja een zkh bevalling is ook geen ramp... Goed dat je je tas alvast heb klaargezet. Hier moet man ook elke keer alles meenemen en heb ik 2 dagen zonder deo gezeten. Nu beweeg ik niet en zweet ik ook niet onder de oksel maar voelde me toch vies Lexxie ik hool dat alles goed bij je is Hier net de echte gyn gezien (zaalartsen zijn arts assistenten) en ze maakt zich toch zorgen omdat het zo vast patroon is van een periode vroegtijdige weeen (dus t zijn geen harde buiken maar weeen) en halve dag later bloedverlies. Ze wil me hier houden tot me buik rustig is want ze vertrouwd het niet. Heb geen ontsluiting dus dat blijft positief en zij wil me gaan remmen als de bmh onder de 2.5 komt en hij zat maandag op 3.1 vandaag geen echo ervan maar morgen want dan staat er al een echo voor de flow en vruchtwater. Ook omdat het kindje klein is houden ze me extra in de gaten...dus ik lig hier nog wel even... En er is ook over gisteravond gesproken en daar waren ze niet blij mee en er moet echt laagdrempelig ctg gemaakt worden zodat als er iets gebeurd ze tijd hebben me naar een ander zkh over te plaatsen en om te gaan remmen. Meiden weten jullie nog iets leuks te doen voor me? Ik heb zo beetje alle libelles die me moeder heeft meegegeven uit en tv en internet is ook een beetje saai nu wil me moeder morgen wel wat meenemen voor me maar weer niet wat.
@ hooyo... Gatver meid, dat meen je niet? Valt er nu helemaal niks te doen? Heb zelf gisteren ook spul gehad om alles rustig te houden van binnen (was echt zo mega vies, tranen over mijn wangen ) Balen dat je nog een poosje moet liggen meid, zeker met die kleine meid thuis. Zo klote hè? Je denkt toch ook wel veel aan haar? Goed dat er toch nog gepraat is over gisteren. Is gewoon een rot gebeurtenis en die vpk moet hier echt op aangesproken worden. Weet niet of ik erover heen gelezen heb, maar lig je alleen? Een kamergenoot zou enerzijds fijn zijn. Hou je niet van handwerken? Ik niet zelf, maar vermaak me nog met mijn iPad, telefoon met spelletjes... Helaas is er storing in het zh en heb ik geen tv. Maar ze hebben gebeld dus hopelijk kan ik vanavond wel kijken.. Verder lees ik wat en kijk ik maar wat ik nog nodig heb voor de beeb. Ben ook wat dingen aan het opschrijven voor onze babyborrel enzo. Je moet wat hè? @ Laura.. Fijn dat je medisch blijft, tenminste je wordt gewoon goed in de gaten gehouden op deze manier. Bij ons is het zo dat ook als je medisch bent en je wordt ingeleid, dit vaak gebeurd door de klinisch verloskundige. Je tasje helemaal klaar? Is thuis ook alles al klaar? En schandalige vraag, maar weet jij het geslacht van je kindje al? @ zonnestraal.. Dank je wel hoe is het met jou? Nou, hier gaat het redelijk. Tijdens het CTG vanmorgen nog steeds hoge waarden. (tussen de 101 en 116) Inmiddels heeft een andere gyn mijn medicatie weer verhoogd, eigen gyn komt straks langs, hij is aan het opereren. Krijg zo wel een prik voor longrijping van de baby, want je weet nooit. De gyn hoopt zelf echt dat ik het ga redden tot 37/38 weken, maar hij acht die kans niet heel groot. Dus tja.... Verder komt smoeder toch morgen in huis. Mijn eigen moeder is vandaag alle belangrijke papieren gaan halen en heeft dat in haar kluis gelegd. (hopelijk komt het niet stom over, maar het geeft toch rust). Sommige zaken heeft niemand wat mee te maken toch? Smoeder is gewoon zo dat ze erin gaat rommelen... Zij brengt haar morgen naar de psz en mijn moeder haalt haar op daar en komt dan hier met haar. Vriend gaat bij moeder eten en dochter blijft dan logeren bij oma... Pff, wat een geregel zeg... Net maar een grote ballon voor haar gekocht.. Voel me toch wat schuldig Nou meiden, tot straks weer!
Ohwww, heb ik net een boel geschreven, zegt die pc: je doet 't zelf maar!! Gaan we weer!! Ik vind het prima om nu medisch te blijven! Dat heen en weren tussen VK en gyn is ook niks! En met al vaker opnames deze zwangerschap vind ik het ook wel geruststellend! En ook fijn dat mijn VK centrum in het ziekenhuis zit en dat de VK's ook gewoon op de afdeling werken! Dus alle bekende gezichten en aangezien ik ze allemaal aardig vind, is dat ook een geruststelling! Thuis moet alleen nog een paar meubeltjes in elkaar en ik moet nog alles wassen en het kamertje inruimen, maar dat gaat allemaal deze week gebeuren als het goed is. Mn vriend gaat samen met mn vader de boel nog in elkaar zetten en mn moeder komt om lekker alles in te ruimen enzo Zou eigenlijk allemaal zaterdag gebeuren, maarja toen was ik ook uit logeren dus ging niet door! Haha niet een schandalige vraag hoor Lexxie, vol trots zeg ik: een lief klein meisje!!! Hooyo, wat een ellende zo allemaal! Ik hoop echt dat alles rustig blijft. Wel fijn dat je serieus genomen wordt wat betreft gister! En dat ze je in de gaten houden, ook al is het zkh een rotplek! Ik kon in het zkh met die koppijn toch niet heel veel, dus als ik wat minder last had deed ik het ook met tv, telefoon, puzzelboekje. Kan je niet een beetje webshoppen voor je kleintje? Of geboortekaartjes zoeken en dat soort dingetjes? Ben benieuwd wat er morgen allemaal uitkomt!! Dat je bmh nog goed is!! Lexxie, hoe is't nu met je waardes? Hoop dat ze wat onder controle blijven nu met de medicatieverhoging?! Is je eigen gyn al langsgeweest? Toch goed dat je je moeder wat dingetjes heb kunnen laten doen voor je, zolang jij er maar zo min mogelijk stress van ervaart, das wel het laatste wat je kan gebruiken! Hopelijk kan je het een beetje accepteren van je smoeder en loopt het uiteindelijk allemaal soepel. Snap dat je je schuldig voelt Kan wel zeggen dat je dat helemaal niet moet doen, maarja, ik denk dat ik precies hetzelfde zou hebben!! Geniet van de momentjes die ze bij je is en knuffel d'r plat! Meiden, ik denk aan jullie!! En wil ook toch nog ff benoemen, ook al zijn we 'wildvreemden' van elkaar, ik vind het echt fijn om wat soulmates te hebben!! Xxx
Ik ben vanmorgen meegenomen in het grote overleg met alle gyn en kinderartsen. Nu een plan en beleid rondom mij opgesteld. De hoeveelheid harde buiken is niet normaal op dit termijn. Daar maken ze zich zorgen over vooral omdat ik er dus bloedverlies bij krijg en de harde buiken pijnlijker worden en vaker en sneller terug komen. Ik mag pas naar huis als me buik rustig is. Morgen bmh opmeten is die rond de 2.5 krijg ik weeen remmers. Krijg nu misschien wel al longrijping voor t geval dat. Als weeen gaan doorzetten dan wordt ik dus overgeplaatst. Moet nu bij alle harde buiken die meer komen of pijn doen gelijk een ctg. De gyn gaf ook aan dat ze de verpleging had toegesproken. Ze zijn nu ineens heel scherp allemaal. Lexxie balen dat je bloeddruk zo hoog blijft. Ik hou op zich wel van knutsellen en me tante gaat me moeder wat pakketjes geven waarvan je knuffeltjes of leuke popsjes kan maken. Kan ik voor me dochtertje en de baby wat leuks maken. Strax komt me man en dochtertje even jehhh Laura lekker als strax alles klaar is. Ik heb gelukkig alle kleertjes al gewasseb en gestreken. Wiegje moet nog gekocht worden en ledikantje in elkaar gezet. Moeten ook nog wel wat spulletjes gehaald worden maar dacht miss is het leuk voor me man met me ouders samen. Had het liever zelf gedaan maar dat zit er niet meer in. Ben erg opgelucht dat er een duidelijk beleid is nu! Liefssss
Eindelijk beleid! Ook al is het stressen, je weet wel wat er nu allemaal speelt en wat je te wachten staat! Hoe is het nu met de harde buiken enzo? Xx
Lig alweer aan de ctg omdat het weer begon te zeuren. Ff tellen hoor 10 harde buiken in 15 min.......