Wie herkend dit en weet wat het kan zijn?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 86Laura, 29 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Lexxie wat heeeeeerlijk dat je even thuis bent geweest! Fijn voor je dochter ook!
    Jammer dat je bloeddruk zo hoog blijft.

Laura wat lief hoe je over ons praat, maar meis jou klachten zijn echt net zo rot! Geniet je een beetje van deze dagen?

Hoef gelukkig pas morgen ochtend van de weeen remmers af. Ne moest de gyn komen na de ctg want waren weer enorm harde buiken te zien. Gelukkig geen ontsluiting. Dus voor vannacht geen paniek en morgen verder kijken. Ben wel echt heel bang hoe stom dat ook klinkt, voor morgen dan. Dat de hele boel ineene gaat doorzetten in weeen en k ga bevallen. Snap dr niks van waarom ik me zo voel. Heb t hier ook aangegeven.

Fijne avond, liefs vanuit hier

2. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Het gaat redelijk! Vandaag paar kleine dingetjes gedaan en net, minder leuk, ff bij schoonvader en zijn vrouw geweest, die heeft borstkanker, weet ze 3 weken en geopereerd, maar blijkt nu uitzaaiingen te hebben. Was eigenlijk wel moe maar ja, ff je koppie laten zien is dan ook wat waard!

Ik snap je angst wel! Je weet hoe je je voelde zonder remmers en je weet hoe het met remmers gaat... ik hoop dat het goed gaat!!!!

Welterusten meiden!

3. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Was even benieuwd hoe het met jullie gaat.

@ Laura, wat heftig meid! Weet je of er nog iets te doen is aan de ziekte van je 'schoonmoeder'?
    Kan me wel voorstellen dat het nu extra heftig voor je moet zijn. Daarna niet teveel last meer gehad? Morgen moet je weer op controle toch?

@ hooyo.. Hoe is het meid? Moet nog steeds veel aan je denken. Ben je nu van de remmers af? Las in een ander topic van je iets over adalat. Dat krijg ik ook, dubbele werking. Voor weeën en een hoge bloeddruk.
    Hoop zo dat je niet aan het bevallen bent.

Hier gaat het redelijk. Vandaag is er overleg geweest met de gynaecoloog in het academisch ziekenhuis. Krijg nu drie verschillende soorten medicatie in de hoogste dosis. Vandaag is er van mijn eigen hart een ecg gemaakt em straks komen de cardioloog en internist langs voor beoordeling.
    Dus ben benieuwd!

Meiden,
    Hoop echt dat het goed gaat met jullie! Leef echt mee met jullie!

Denk aan jullie!
    Liefs

4. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Hey meiden!

Ik ben wel vrij relaxed onder het feit dat ze zo ziek is, ze is zelf ook heel nuchter, tis nu afwachten ze begint eerdaags met met bestraling en over paar maanden chemo. Vooralsnog is de prognose wel redelijk goed, ze is pas 44, aan de ene kant een voordeel, omdat ze nog fit is van zichzelf door sporten enzo, aan de andere kant is het natuurlijk echt onwijs jong! (Al is iedereen te jong voor die ziekte!)

Met mij gaat het wel oke. Net ff met mn beste vriendin op terrasje gezeten, ff lekker in de schaduw met een briesje. Nou wel heel moe!

Spannend voor je Lexxie! Hoop dat de uitslagen goed zijn! Tis natuurlijk niet niks wat er in je lichaam gebeurd nu!! Voel je je wel een beetje redelijk? Of voel je je echt ziek?

Hooyo, ik hoop dat het rustig is gebleven bij je!!!

Liefs

5. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Jee laura wat heftig, idd deze ziekte ben je altijd te jong voor.
    wat fijn dat je er weer even bent uitgeweest vandaag. Nu weer even goed rusten.

Lexxie spannend die Uitslagen. Hoop dat alles goed gaat en wat lief dat je ook zo met ons meeleeft.

Het gaat wonderbaarlijk goed! Alle angst voor nix geweest. Half 7 van de weeen remmers afgegaan vanmorgen. Wel wat meer pijnlijke harde buiken maar geen regelmaat of weg hoeven zuchten! Ik ben echt heel blij.
    Mocht vandaag ook weer met wc en douche verlof :p en morgen heel voorzichtig een stukje lopen. En als het goed blijft gaan en geen bloedverlies kan ik misschien van of na t weekend naar huis. Maar ik ga nog maar even niet teveel op de feiten vooruit lopen.

Heb wel vreselijke obstipatie gehad 5 dagen!!!!!! Ze wouden bijna een clisma gaan geven maar noooooo way dat dat gaat gebeuren! Maar heb al 3 dagen zakjes gebruikt en eindelijk verlost hahaha! Echt verschikkelijk.

6. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Wat fijn dat het beter gaat!! :) en fijn dat je van die obstipatie af bent! Ik heb een keer na heupoperatie klysma gehad... bleghh!!! Haha

7. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ik had dus ook nog nooit zo last gehad dr van maar ze zeggen dat t van bedrust komt.

Me bloeddruk was net 135/88 is dat niet wat hoog? Ze zei niks maar normaal is die 100/55....? Jullie zijn expers helaas in hoge bloeddruk dus k denk k vraag t maar even.

8. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Hoe is het met jullie??
    Hier minder nu, baal echt zo :'( weer veel pijnlijke harde buiken in regelmaat en ook weer bloedverlies. Dus mag op dag 12 zkh niet gaan mobaliseren!! Ik word echt gek van in bed liggen.

Hoop dat bij jou je uitslagen goed waren lexxie!

Laura fijne nacht gehad? Ga je nog wat doen vandaag?

9. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Heey meiden!

Wat bloeddruk betreft, lijkt me wel ietsie hoog voor je, maar denk dat het nog niet te erg is. Obstipatie komt idd omdat je weinig doet. Door beweging wordt het juist gestimuleerd, zodat je 'gewoon' naar de wc kan.

Wat ontzettend klote dat je weer terug bij af bent!! :( Wat gaan ze nu doen?

Ik ben net bij de gyn geweest. Was al niet heel lekker, heb last van die indalingsweeën, moest ze gisteravond 4x wegzuchten. Rugweeën zijn dus ook pijnlijk, heb ik ervaren :p
    Maar bij de gyn was mn bloeddruk dus ook 130/105... weer urine en bloedtest en morgen moet ik terug. Mocht ie dan weer te hoog zijn moet ik of blijven, of dagelijks controle en aan de medicatie.

Nu mezelf dus maar koest houden, straks komt een collega/vriendin ff langs, meer ga ik dus ook maar niet doen, ook al is die nesteldrang af en toe niet te bedwingen... haha

Nou meiden, hoop dat alles weer wat beter wordt bij allemaal!! Xx

10. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ohh nee toch jij dus ook weer :( wat balen!
    Hopelijk morgen een goede bloed en urine uitslag.

Doe maar rustig aan vandaag.

11. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Zo hinderlijk! Mn handen jeuken om hier schoon te maken!! Aaargghh!!! Nouja, zo alleen ff de meubels afnemen (leuk, zo'n glazen tafel + 2 katten = ... pffff) :p en voor de rest maar rustig aan doen.

12. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Vanavond niet lekker geworden echt heel vervelend dus ctg en bloeddruk meten 135/90 nou leuk is dat en omdat die normaal heel laag is 100/55 komt de arts zo vooral ook omdat ik me niet lekker voel.

Mocht vandaag wel heel even naar buiten in de rolstoel, was echt heerlijk!

Lastig nesteldrang als je nix mag doen. En vooral omdat je dan thuis bent en alles "ziet" liggen wat er moet gebeuren. Ik schrijf nu lijstjes voor me man en moeder wat er nog gedaan moet worden in huis voor dat de baby komt enz hahaha

Laura echt succes morgen en hopelijk is je bloeddruk gewoon normaal en je waardes ook.

Lexxie hoe is het met jou? Ik hoop alles goed!

13. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Jou zit het dus ook weer niet mee!! :( hoop dat het afzakt!! Sterkte meis!! X

14. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Niet echt nee! :( ze hebben bloed geprikt. Als er afwijkende waardes zijn komen ze nog langs anders hoor k het morgen.
    Waar kijken ze het bloed op na? Vergeten te vragen. Weet wel dat ze in urine de eiwitten kijken.

15. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Ze kijken sowieso naar je leverwaardes. Als je pre-eclampsie of HELLP ontwikkeld gaan je leverwaardes omhoog omdat je lichaam zichzelf niet kan 'reinigen'. Daarnaast zullen ze wel standaard dingen testen als HB, ijzer, infectiewaardes enzo.

Maar wat vervelend, hoop echt dat je dat er niet ook nog eens bij krijgt!!!! Wordt tijd voor leuke verhalen!!!

16. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Jehhh labwaardes normaal dus dat is een zorg minder maar ze houden me bloeddruk in de gaten en als ik me weer naar ga voelen moet ik gelijk aan de bel trekken.

17. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Gelukkig zijn ze in orde!! :) Das wel heel fijn!! Hoe voel je je nu? Wel al wat beter dan gister??

Ben trouwens benieuwd hoe het met Lexxie is!!!

18. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ik heb een beetje hoofdpijn en erg moe. Verder veel harde buiken. Me bloeddruk was net heel netjes 120/70
    Strax om 12.00 me groeiecho!! Spannend, ben zo benieuwd hoe beeb gegroeid is na 2 weken volledige bedrust haha strax zit hij/zij ineens te hoog :p

Hoe laat moet jij weer naar de gyn?

19. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Hahaha zou wat zijn, gewoon op de curve!! :D Spannend hoor! Hoop dat je kleintje niet eigenwijs is en gewoon lekker groeit! :)
    Fijn dat je bloeddruk ook weer prima is! Zo hoort het!!

Ik moet om 14.30u bij de gyn zijn. Ik houd me nu echt KOEST!
    Hahaha no way dat ze me weer gaan opnemen..! :p Dus hoop dat mn bloeddruk straks laag is... gisteravond was weer hel, had gigantische koppijn en zag wazig, denk dat dat door de bloeddruk kwam. Ach we gaan het meemaken!

20. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ik duim voor je dat je niet opgenomen hoeft te worden strax!! Snap helemaal dat je daar niet op zit te wachten.

Net me echo gehad, beeb blijft op zn lijntje groeien, buikje blijft dus wat achter lopen. Geschatte gewicht nu is 1700gr. Het buikje was niet zo gevuld dus daar kijken ze volgende keer nog een keer goed naar.
    Weet nie wat een gemiddeld gewicht is voor 33 weken maar valt volgens mij wel mee.

Ben vandaag beetje verdrietig. :( ben het gewoon zat, kleine meid was hier vanmorgen met me moeder en ze wou niet zoveel van me weten terwijl ik haar verschikkelijk mis en haar graag wil knuffelen en kusjes geven. Maar ze wou bij oma. En met naar huis gaan wou ze ook geen kusjes geven.
    Collega van me moeder had ook een tijd in het zkh gelegen en toen moest t kindje ook niet zoveel meer van dr weten.
    Heb wel een kus gekregen van dr hoor met weggaan maar dat moest van mij.

Aghh komt vast wel weer goed want vannacht had ze wel gehuild dat ze naar mama wou.
    Ze blijft ook verkouden met een nare hoest van dr astma.
    Ik wil gewoon naar huis. Zei dat nog tegen de gyn, dat ik naar huis wil maar hij vond dat ik met de groeiachterstand en de klachten maar beter hier kan blijven...leuk dan!

Deel Deze Pagina