Wie herkend dit en weet wat het kan zijn?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 86Laura, 29 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ohh ook met ballon! Wat is primen??

Ik dacht hier te weten wanneer ze me gaan inleiden maar het word nog eerder!! Vandaag over 2 weken!
    Dan ben ik 36.4
    Ook ivm mijn mentale gezondheid. Erg netjes dat ze daar rekening mee houden.
    En die 3 dagen maken dan ook weer niet uit.

Vanavond weer erg veeeeeel pijnlijke harde buiken met erg pijn/druk op mn schaambot. Denk dat de baby aan t indalen is.

Liefs vanaf hier, laat morgen weer wat weten.

2. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Wat fijn dat het nog wat eerder is! Echt super dat ze ook rekening houden met je.

Primen is met een gel de baarmoedermond verweken, als dat nog niet gebeurd is uit zichzelf.

Ik heb laatste week ook veel last van het indalen gehad, denk echt dat ze nu wel vast ligt, hoop het!

Liefs

3. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Word echt gek van die rot verbinding. Probeer steeds in te loggen, maar word eraf geknikkerd.
    Gisteren ook de ipad laten vallen dus die is nu in stukken. Tenminste het glas ervan. Nu dus met een draadje met de laptop, gaat redelijk!

Maar hoe is het dames?

@ Hooyo.. Mied, wat lekker dat je een datum hebt om naar uit te kijken, maar wat duurt het nog lang. Tenminste, al die tijd die je daar moet blijven. Trek je het allemaal nog een beetje? En je dochter?

Wat goed dat je baby wel groeit, Inderdaad met alle bedrust kan het haast niet anders.
    En je buurvrouw? Balen als iemand zoveel huilt enzo. trekt je zelf ook weer naar beneden.
    Maar meis, koppie op!!
    Hoe lang het ook nog duurt, het einde is in zicht!!

@ Laura.. Meis, rot hé die pillen? Daar heb je veel last van in het begin, maar het wordt beter hoor!
    Fijn dat ook bij jou het einde in zicht is meid!!
    Heerlijk, vandaag een beetje in huis gerommeld. Zo heerlijk om toe te geven aan je nesteldrang!

Hier is het weer wat minder.
    Moest vandaag weer voor CTG en bloeddruk controle.
    Bloeddruk loopt weer op, vanmiddag weer steeds rond de 170/105 met al die pillen.
    ook veel contracties te zien op het CTG. Kindje is al geheel ingedaald.
    Heb nu ook steeds veel last van hoofdpijn en steken bij mijn ribben. Verder weer slapeloze nachten dus weer wat omhoog met slaapmedicatie, want het put een beetje uit.

Moet vrijdag weer terug. Dus ben benieuwd!! Hoop zo dat ik thuis mag blijven en niet opgenomen hoef te worden, het ligt alleen wel weer op de loer. vrijdag komt de cardioloog en de internist er weer bij, dus dan weer meer!

Nou dames! Ga zo erg vroeg, maar wel lekker, mijn bedje in. Ben echt moe!!

Hou jullie haaks meiden!

4. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Hey Lexxie!

Wat balen dat je bloeddruk zo hoog blijft!! Hoop voor je dat het vrijdag goed genoeg is om lekker thuis te kunnen blijven!
    Ik ben wel redelijk gewend aan die medicatie, de bijwerkingen neem ik voor lief, zoals vandaag echt een suf dagje en hoofdpijn, nouja, moet ik dan maar wat aan toegeven! Hoe koester ik me houd, hoe meer kans dat ik niet meer opgenomen hoef te worden, ook al zegt het af en toe helemaal niks!
    Ik heb wel gemerkt, hoe later ik naar mijn bed ga, hoe beter ik doorslaap! Dus ga nu al paar dagen middernacht naar bed en dan slaap ik beter door zonder naar de wc te hoeven. Blijf vervolgens lekker lang in mn bed liggen 's ochtends zodat de dag sneller voorbij is, ook al verveel ik me niet echt omdat ik mezelf goed kan vermaken. Heb ook paar afspraken afgezegd deze week omdat ik geen behoefte had aan mensen om me heen, behalve mn vriend en moeder.

Nog ff meiden!!! Zet 'm op!

Liefs

5. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Hee lexxie,
    Wat fijn om ook iets van jou te lezen, alleen had ik gehoopt dat je bloedduk stabieller was met de medicatie. Hoe zit het met je bloed en urinewaardes? Zijn die wel goed?
    Ik wens je echt t allerbeste toe maar verwacht met zo hoge bloeddruk dat ze je wel weer zullen opnemen.

Laura, heb je lekker geslapen vannacht?

Hier was drama, buurvrouw die weeen kreeg maar geen ontsluiting dus nog hier ligt. Nu heeft ze niks meer volgens mij maarja vanaf 3uur niet meer geslapen.
    Vpl vind wel dat ik nu gewoon een eigen kamer moet krijgen aangezien het al zooo vaak is gebeurd dat mijn nachtrust weg is. Kan niemand wat aan doen maar t word voor mij wel irritant.

Gisteravond weer pijnlijke harde buiken en meer bloedverlies.

Hier in het zkh is het wel protocol dat als baby onder de 2300 is de conveuse in gaat, tussen de 2300/2500 bijvoeding moet krijgen (afhankelijk van de baby) en daarboven mag t mee naar huis als alles goed gaat.
    Ons kindje kan onder de 2300 zijn maar ook erboven dus dat vind ik wel een beetje spannend.

Liefs vanuit hier!

6. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Wat een gedoe zeg, snap ook niet dat als die ander steeds echt weeen heeft, ze haar niet op een verloskamer leggen.. deden ze wel bij andere vrouwen toen ik in het zkh lag. Mja, zal wel een reden voor zijn! Wel heel erg vervelend voor jou!
    Wat spannend, of je kleintje zwaar genoeg zal zijn om niet in de couveuse te hoeven ieder geval!
    Hoe is't nu met de harde buiken en bloedverlies? Hoop dat het weer wat minder is.

Hier slechte nacht gehad, ook maar 2 uurtjes geslapen. Nu ook niet lekker. Hoofdpijn en erg misselijk. WC was mn grootste vriend tot een uur geleden. Daarna ff lekker lang onder de douche geweest en nu maar rustig op de bank, katje erbij en beetje verslaafd raken aan Mindfeut, beetje iets als Wordfeut op de telefoon :p Je moet toch wat!

Hoop dat we alledrie toch nog een goede dag krijgen! :) We blijven positief!!

Liefs

7. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Idd! Wat rot dat je ook zo slech geslapen hebt.

Waarom ze dr niet naar verloskamer brengen is omdat de ballon nog heel vast zit en er vrijwel geen ontsluting is dus het kan nog wel 2 dagen duren en ze kunnen niet iemand zolang op verlos leggen.
    Denk ook wel dat de pijngrens bij de een hoger is dan bij de ander. Heb nu al zoveel vrouwen ingeleid zien worden maar geen enkele had al zoveel pijn me zo weinig ontsluiting. Zowizo heb ik geen vrouwen gezien die moesten puffen. En die hadden ook weeen activiteit. Maar t is nu gewoon van ohh ahhh auuwwww pufpufpuf de hele nacht. Ja dan slaap ik ook niet. Wil niet zeggen dat ze zich aansteld hoor want dat zou niet eerlijk zijn. Zoals ik zeg iedereen heeft eigen pijngrens. Maar dr moet nog wel 9cm bij, heb eerder een beetje medelijden omdat ze t nu al zo zwaar heeft en eienlijk alles nog moet komen gaan...

K ga vanmiddag slaapje doen! Misschien voor jou ook goed idee :p
    Of slaap je dan snachts niet meer? Heb je zoveel moeten spugen dan ook vannacht?

Liefs en sorry voor me buurvrouw geklaag. Ik baal gewoon een beetje dat ik constand zoveel rekening met andere moet houden... :'(

8. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Haha je hoeft echt geen sorry te zeggen hoor! Ik zou d'r ook helemaal gek van worden en lekker erover klagen (je moet toch wat :p)!! Wel super van je dat je het zo kan relativeren, helemaal als je al zo lang in het ziekenhuis ligt en er dan iemand zo ligt te steunen en kreunen, maar je hebt wel gelijk, iedereen heeft een andere pijngrens.

Ik ga straks inderdaad ff proberen nog uurtje te slapen.. geen idee hoe het vannacht dan is, maar denk nu maar ook: elk uurtje wat ik pak is mooi meegenomen! Ik sliep van 2 tot 4, daarna gewoon beroerd en vanaf 6 tot 8 was het echt bal!
    Gelukkig houd ik mn eten er wel in nu :)
    Merkte ook wel toen ik wakker werd dat die bloeddruk niet helemaal oke was, na het innemen van pilletje ging het wel weer wat beter!

9. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Hee dames,

Hoe is het met jullie?

Laura hoe was t bij de gyn vandaag? Zijn ze nog tevreden? Heb je al een inleiding gepland?

Hier vanmiddag ineens weer meer bloedverlies, normaal heb ik van die pijnlijke harde buiken eraan vooraf maar nu niet. Beetje gek.
    Baby had vanmorgen weer een te hoge hartslag. Ook in rust dus lag weer een eeuw aan de ctg. Gelukkig stabiliseerde het wel weer. Dir kleine houdt me maar druk bezig!

Nog plannen voor t weekend?

Morgen 35 weken! Joehoeeeee

10. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Hey hey!

Gisteravond kreeg ik ineens oooooveral jeuk op mn lijf.. pff, gyn heeft vandaag gelijk met spoed allerlei labonderzoeken gedaan, niks gehoord, dus zal wel goed wezen, hij dacht aan galblaas.

Woensdag krijg ik een groei-echo en dan gaat hij toucheren! Mogelijk komt het daardoor al wat op gang. Maar in eerste instantie is het om te checken of er al wat bezig is, zodat hij voor inleiding goed kan inschatten wat er nodig is. Ik ben dan 37 weken.
    Bloeddruk was wel goed! 130/80
    Wel nog heeel veel vocht vast aan 't houden, ook in mn kaakgewricht :( Echt heel pijnlijk. Heb vorig jaar een ongeluk gehad met de scooter en toen mn kaakgewricht zwaar beschadigd, dus is een zwakke plek waar nu dus vocht ophoopt.. achja, nog ff!

Bloedverlies is wel weer klote! Maar wel fijn dat de harde buiken niet pijnlijk zijn! En 35 weken, nog ff meis!!!!

Liefs

11. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha meiden,

@ hooyo... Oh, wat vreselijk van die buurvrouw! Tuurlijk mag je daar even je ei over kwijt. Zou daar ook gek aan worden!
    Spannend of jullie kindje in de couveuse terecht komt. Hoop het van niet meid!
    Trek je het allemaal een beetje nog?

@ Laura... Weet jij al meer? Hopelijk gaat het woensdag wat doen meid! Zou wel heel erg fijn zijn! Balen dat je zo slecht slaapt. Heb je er niets voor?

Hier is het weer minder. Ben sinds vanmiddag weer opgenomen.
    Bloeddruk blijft veel te hoog. Urine vertoonde wel wat sporen van eiwitten maar het blijft binnen de perken.
    Lig nu aan het infuus, heb weer extra medicatie om alles tot rust te brengen.
    Loop een dagje achter op jou hooyo, maar ik kijk wel uit naar de bevalling hoor! Maar dat zullen jullie ook!

12. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Wat balen dat je weer opgenomen bent! :( Hopelijk wordt het snel stabiel!

Ik heb niks voor het slapen, ik probeer overdag ook mn rust te pakken en het maakt me nu niet zoveel uit of ik overdag 2 uur slaap en dan 's nachts amper, of dat ik wel gewoon goed ritme houd, ben al blij met elk uurtje! Denk dat ik het ook nog wel red tot volgende week. De jeuk vind ik nu erger! Aaarghhh!!

Ben ook zeker benieuwd voor woensdag. Hoop stiekem dat het dan wat gaat doen, maar ja, zal denk ik nog niet! Ga er maar niet van uit, dan kan het alleen maar meevallen! Hoop wel dat hij me dan kan vertellen dat alles al helemaal verweekt is of er al iets ontsluiting is, dat zou mooi wezen!

Meiden, zet hem op! We zijn er bijna!!

Liefs

13. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    We zijn er idd bijna! Ben wel heel blij met dit topic :)

Lexxie wat rot dat je bent opgenomen. Alhoewel ik al zo vermoeden had met je bloeddrukken...
    Meid ik hoop dat t de komende tijd niet teveel gaat oplopen en je je kindje tot 37 weken kan dragen!

Laura wat spannend! Hoop dat je al wat verweking en misschien wel ontsluiting heb.
    Hier doen ze niet primen. Dus ook bij niet verweekte bmm en geen ontsluiting krijg je gewoon een ballon, als dat na 3 dagen niet voldoende gedaan heeft mag je nog een dag de gel proberen en anders wordt het een kz snee...
    Met 2 cm of meer gaan ze je vliezen breken.

Ohhh ik heb zo zin in de bevalling maar probeer nu nog bewuster van me buik te genieten nu de beeb er nog inzit!
    Nog 1 1/2 week en dan wordt ik gewoon weer mama! Zo gek, en zoo spannend wat het zal worden. Een broertje of een zusje voor onze kleine meid.

Nog steeds best veel bloedverlies en ook pijnlijke harde buiken die op de ctg totaan de 100 opliepen. Normale harde buiken komen meestal tot 40-50 bij me...maar er komt geen arts kijken dus t zal wel. Vind t toch raar want t lijkt op weeen.
    Ben ook wel heel benieuwd of ik strax al wat Ontsluiting heb andere is al deze harde buiken helemaal voor niks als k met inleiden vanaf 0 moet beginnen.

Lexxie, ja ik trek t nog redelijk. Begin nu wel meer moeite te krijgen. Voor de bevalling moet me dochter ook nog buisjes en neusamandelen knippen dus dat is gewoon zwaar kut en weet zeker dat ik doe dag een paar tranen zal laten dat ik er niet bij kan zijn.
    Ze heeft ze al eerder gehad en ook zwaardere longkijkoperatie dus buisjes stelt niet zoveel voor maar ben de toch verdrietig van...

En het gemis word ook groter, artsen en vpl zijn wel echt onwijs lief voor me. Dat scheeld een hoop. Je bouwd ook een band op nu ik hier al zolang lig.

Nou dames, fijne nachtrust!

Liefs

14. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Ben ook hel blij met dit topic!! :)

wordt nu idd wel heel spannend! Ben ook zo benieuwd naar dr!

Maar wat ellende met je meisje zeg!! :( zo sneu! En wat zal het voor jou idd moeilijk wezen, sterkte meis!!

15. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Vanavond even een enorme domper.
    Lag aan het CTG en bloeddruk meter en had ineens een enorme bloeddrukdaling ging ineens van 179/107 naar 115/53 weer terug naar 181/115.
    Meteen vk & gyn erbij. Werd helemaal naar, braken enorme steken in mijn hoofd en keihard trillen.
    Kreeg wat extra medicatie en nu gaat het redelijk. Ben heeeel moe. Dus ga zo slapen. Krijg nog slaapmedicatie.

Vandaag had een leerling verpleegkundige nog even een foutje gemaakt.
    De gyn had mijn infuus geprikt. Dus kreeg een zak aangehangen, maar ze had de slang niet ontlucht.
    Wilde dus niet betweterig overkomen ofzo, maar dacht zeg er wel van...

Wat een ellende met je meisje hooyo. Kan me voorstellen dat je superverdrietig wordt van je situatie. Maar koppie op meid.

Laura, hoop het ook voor je. Zou zo fijn voor je zijn.

Dames, ik ga zo slapen! Welterusten!

16. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Wat naar Lexxie! :( dan kan je je zooo beroerd voelen! Hoop dat je bloeddruk nu eens stabieler wordt!! En das niet handig van die leerling..
    gelukkig lette je goed op! :)

Hoop dat jullie beetje geslapen hebben! Hier 6 uur achter elkaar (WOW!!) Wel weer vreselijke koppijn en krampen.

Zet m op meiden!!

17. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Jeetje lexxie wat naar dat je zo heftige schommelingen had.
    En wat stom van die leerling, een ding heb ik wel geleerd hier dat is assertief zijn en op je strepen staan!

Laura wat fijn dat je wat lang heb kunnen slapen, misschien heb je daar nu hoofdpijn van? Heb k wel als ik ineens heel diep op langer dan normaal slaap.

Bedank voor jullie lieve woorden,
    T is normaal al moeilijk als je een kindje thuis hebt en je in zkh ligt eb als dat kindje chronisch ziek is heb je zoveel zorgen daarom.

Ben sagerijnig wakker geworden. Word echt zo gek van elke more om 7.00 wakker te worden met; wat wilt u voor ontbeid?
    Heb ook alweer pijnlijke harde buiken. Vannacht gelukkig minder bloedverlies.
    Hoop echt over een week gewoon 2 cm te hebben dat ze gelijk mn vliezen kunnen breken. Maar dat zal wel niet.

18. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Kan me goed voorstellen dat je er doorheen zit en niet je eigen ritme kan aanhouden. Bah! En ik ga heeeeeeeel hard duimen dat je wel ontsluiting hebt volgende week! Uiteindelijk moet er wel IETS positief gaan, toch?! :)

Hier vandaag rustig dagje, zo nog ff wat was wegstrijken en eind van de middag komt schoonmoeder langs, die wil het kamertje af zien. Prima.

Ik merk wel dat ik helemaal niet veel behoefte heb aan mensen om me heen. De enige waar ik me op verheug zijn mn vriend als hij uit zn werk komt en mn eigen ouders. Vandaag zou er eigenlijk een vriendin langs komen die ik niet vaak zie, maar die zei (gelukkig) zelf af.. erg he van me! :p
    Normaal ben ik altijd een gezelligheidsdier en altijd van alles doen met vrienden, maar nu echt gewoon geen behoefte aan!

19. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Dat zal wel beetje voorbereiding zijn op de bevalling. Wie weet begint t nog vanzelf voor de inleiding :)

Arts s weer geweest, heb nu al een paar dagen meer bloedverlies en vind dat toch gek. Ook veel pijnlijkere harde buiken.
    Nu gaan we weer naar de 2x daags ctg en misschien strax wel 3x daags.
    Buik voelt ook wat gespannen aan.
    Ze heeft me ook voorbereid dat ze bij mij laagdrempelig over zullen gaan op een keizersnee. Vind dat echt verschikkelijk!
    En ze hoopt dat k het nog wel even binnen kan houden.

Heb ook gezegt dat de vpl weer makkelijker aan t worden is en de boel soms naar mijn idee wat bagataliseert en dat was ze met me mee eens. Ze begon daar trouwens zelf over dat ze hun wil aanspreken scherp te blijven dus ik dacht kan ik gelijk me zegje doen.

Bv ik heb bloedverlies laten we zeggen te vergelijking met een lichte menstruatie dan komt de vpl aan met "u heeft een paar druppeltjes bloedverlies?" uhmmm nee...als er zo rode plek in me maandverband zit noem ik dat niet een paar druppeltjes!
    Was ze ook met me mee eens. Gelukkig!

Lekker ego berrichtje weer.

Lexxie hoe is het met jou? Heb je al wat meer duidelijkheid?

20. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

@ Laura, wat lekker dat je zo goed geslapen hebt. Knap je ook weer van op! Kan me wel voorstellen dat je niet steeds iedereen om je heen wil hebben hoor, ben zelf ook graag alleen nu.
    Hoop voor je dat je bevalling gewoon spontaan op gang komt. Zou zo fijn voor je zijn!

@ hooyo... Nou meid, gaat bij jou ook weer lekker! Meis, heb zo met je te doen! Hoop inderdaad dat je geen KS zal gaan krijgen, lijkt me vreselijk!
    Maar net wat Laura zegt, er zal toch wel iets goed gaan bij je?

Wat over die tijden zegt herken ik ook wel. Hier kloppen ze ook meestal niet. Lig je dus ff te slapen. BAM! Deur open! Sta je te douchen, BAM! Deur open! Zit je aan de telefoon, BAM! Deur open..
    Word daar ook gek van hoor, schrik me iedere keer een hoedje!

Ik lig dus nog steeds hier. Had vandaag weer een andere gyn die langskwam. Hij kon begrijpen dat ik het wel een beetje zat ben. Ze gaan overleggen hoe of wat. Maar goed dat zal maandag zijn.
    Gisteren weer behoorlijk omhoog gegaan met mijn pillen, dus vandaag weer wat met klachten. Maar goed! We gaan door! Haha!

Kijken jullie nog iets leuks op tv vanavond?
    Liefs

Deel Deze Pagina