Hoi wie herkend dit? Ik ben dus sinds kort zwanger en ben nu ook vaak misselijk. Hierdoor heb ik ook weinig eetlust. Ik probeer echt wel te eten maar krijg gewoon niet veel naar binnen.
Nou dan kan ik je bij deze gerust stellen ik kan sinds deze week pas weer een klein beetje eten... Je kindje is nog zo klein en heeft eigenlijk niet veel nodig... probeer kleine beetjes over de hele dag de eten... succes ermee
oh ok gelukkig maar. Ben zo bang dt het mis gaat omdat ik misschien niet voldoende eet ofzo. Ik eet s'morgens 1of 2 sneetjes brood tussen de middag 2 sneetjes en s'avonds mijn avond eten maar soms niet alles dan.
Ik heb vanaf het begin van mijn zwangerschap tot vorige week alles eruit gespogen wat erin zat... Was alleen maar misselijk nu gaat het gelukkig redelijk... Ook ik maakte me zorgen om me kindje maar de gyn zei tegen mij ook al leef je de hele dag op vla dan nog is het geen probleem zoveel heeft je kindje niet nodig en al het goeds wat je binnen krijgt weet je kindje eruit te vissen waardoor je kindje genoeg binnen krijgt en jij je soms misschien wat minder voelt omdat ie alles van jou verbruikt...
Ik heb een boekje en daar staat in dat het in het begin niet erg is. Opletten dat je niet uitdroogt iig! Maar als je bijv. alleen maar frikandellen kan binnen houden, moet je dat lekker eten
Ik heb er ook erg last van gehad. Ook nu gaat het weer wat beter en komt de eetlust terug. Ik had gelezen in een blad dat de misselijkheid juist miskramen voorkwam! Of het waar is weet ik niet maar het was een steun voor mij.
Dag Saskia, Ik heb dit even van de site van mijn verloskundigenpraktijk gekopieerd, ik hoop dat je er wat aan hebt. Zwangerschaps ongemakken Helaas brengt de zwangerschap ook enkele ongemakken met zich mee. Zo zijn de meeste vrouwen misselijk en moe in het eerste trimester (12 weken) van de zwangerschap. Hieronder enkele tips: Misselijkheid: - Eet voor je opstaat iets kleins, bv een beschuitje. - eet gedurende de dag meer kleine porties. 3 x een grote hoeveelheid verergerd de klachten meestal alleen maar. - Indien je heel veel last hebt van misselijkheid kan je huisarts "emesafene" voorschrijven. - Als je zoveel overgeeft dat je niets meer binnenhoudt en drastisch afvalt is het goed contact met ons op te nemen. Moeheid: - door de extra hormonen in je lichaam bent je vaak moe het eerste trimester. Het hormoon HCG geeft deze klachten en deze zal met ca 12-16 weken weer uit het bloed verdwenen zijn. Het enige wat hier tegen helpt is er aan toe geven. Kruip 's avond wat eerder onder de wol. Vaak verdwijnen bovenstaande klachten vanzelf maar sommige vrouwen houden hier heel de zwangerschap last van. Groetjes Daliya