hallo meiden even een vraagje. aangezien ik zelf al nauwelijks onthoud wat ik niet mag eten en drinken ben ik op zoek naar een lijst die ik op de koelkast kan hangen. vooral voor mijn mannetje. Weten jullier ergen een mooie duidelijke lijst? thnxs
Bedoel je zoiets Angela? De volgende producten worden tijdens jouw zwangerschap afgeraden: Rauwe melk Rauw vlees zoals tartaar; halfdoorbakken biefstuk Rauw vleeswaar zoals filet american; ossenworst; rosbief; fricandeau Rauwe kip(pevlees) Rauwe vis Rauwe schaal- of schelpdieren Kaas van rauwe melk zoals brie; camembert; roquefort Onverpakte kaas waarvan je niet weet of het van rauwe melk is gemaakt Lever (veel vitamine A, welke schadelijk is voor het ongeboren kind) Eet de volgende producten met mate: Leverproducten zoals paté; leverpastei; leverworst. Niet meer dan 15 à 20 gram er dag. Hierin zit veel vitamine A. Teveel vitamine A is schadelijk voor het ongeboren kind. Rookworst, rookvlees, rauwe ham, omdat hier veel zout in zit wat de bloeddruk verhoogt. Drop. In drop zit glycerinezuur waardoor je bloeddruk kan gaan stijgen. Zout en zoutproducten, zoals kant-en-klare sausen en soepen, aroma’s, omdat zout de bloeddruk verhoogt.
Ik zie rauwe melk staan. Bedoelen ze dan de melk rechtstreeks van de koe? Melk uit de supermarkt is altijd gesteriliseerd of gepasteuriseerd. Kortom verhit.
klopt maar boerenkaas mag je wel gewoon eten omdat het gehard is, dan leeft de listeria bacterie niet meer. groetjes Arielle
Ik raak soms erg in de war van al die voedingsinformatie.... Ik heb nu bijvoorbeeld brie in huis die van gepasteuriseerde melk is gemaakt, dan kan ik die toch gewoon eten? En ik heb van het weekend ook tonijn op, omdat ik juist dacht dat vis erg gezond was.... nu lees ik dat tonijn juist niet goed is. Ik word er gek van. Het is een wonder dat ik nog leef, want volgens mij lette mijn moeder daar dus echt niet op . Groetjes, Anakin.