Wie herkent dit? Ik ben nog maar 4 weken en 4 dagen zwanger en ik heb best vaak dat ik naar de wc moet voor ontlasting?? Ik weet het lekker praatje maar goed we zijn allemaal mensen Moet ik me zorgen maken of is dit toch wel erg normaal.. Hoop dat iemand me kan helpen... Liefs
Er gebeurt van alles in je lichaam. Bij mij waren de eerste symtonen verstopping, en dat is helemaal niet fijn. Dus als je juist veel moet poepen, gewoon lekker doen!
Ik had dat ook.. vooral toen ik net wist dat ik zwanger was en dat was toen rond de 5 weken.. volgens mij ook meer dan normaal.. Ik heb er nu juist wat meer moeite mee.. Het ken zo weer omdraaien
Thnx dames, Ik heb dit met alle zwangerschappen nog niet echt gehad (denk ik).... K'ben gewoon zo onzeker... Heb gister me aangemeld bij de vk... en vanochtend belde ze al voor een afspraak... En ik mag 31 Okt pas eerder niet want dan kunnen ze nog niets zien zei ze Maar goed we zullen wel afwachten... Liefs Jantine
Pfff meid dat duurt natuurlijk nog wel even. Ik ken het ik ben nu bijna 7 weken maar ook ik ben heel onzeker.. omdat ik bij mijn eerste zwangerschap zo veel kwalen had.. Hing de hele dag boven de wc en voelde me heel erg beroerd.. Maar met deze zwangerschap voel ik me prima! Voel af en toe wel wat en heel af en toe dat ik moet kokhalzen maar voor de rest voel ik niks! Nu moet ik wel zeggen dat de moeheid inslaat! Meid het is moeilijk en we moeten er gewoon van genieten.. Want stress is ook niet goed voor onze beebje. Probeer er van te genieten! En als je je echt zorgen maakt bel je gewoon nog een keer op en zeg je gewoon dat je heel onzeker bent en je er totaal niet goed bij voelt.. Misschien krijg je dan wel wat eerder een echo.. maar meid neem ook niet te vroeg een echo want dan zit je misschien daar over in de zenuwen omdat er dan misschien nog weinig te zien is omdat de echo dan te vroeg is
@trotse mama, Ja het duurt nog wel erg lang ja maar misschien idd nog maar goed... Maar ik weet toen bij mijn oudste dat we al een echo hadden met 6 weken en 4 dagen.. en een mooi kloppend hartje... dat was zo gaaf en mooi.. Maar ik moet gewoon geduld hebben en dat is moeilijk!! Ben wel vreselijk moe...Maar met 2 kids hier die rondlopen kan ik niet effe dutje doen... Ik heb me altijd bij de zwangerschappen goed gevoelt en nu dan als enigst zere boobs gehad en dat ik wel goed naar de wc kan... Dus dit is helemaal nieuw.. En zo vreselijk onzeker, denk dat dat overgaat als we een goeie echo hebben hoop ik... Jij hebt morgen over een week je echo... Zo gaaf maar het schiet al wel op nog maar een weekje... Mag je al vroeg of niet... Jeetje wat een vraagjes.. Liefs
Hoi Elina Joan, Ja ik heb ook iets vaker ontlastig. Wel grappig, ik heb normaliter wat last van te dunne ontlasting (sorry voor de details), dus met nu super gelukkig met de veel betere versies Bijna trots haha. Jij hebt gisteren dus de verloskundige gebeld? Ik twijfel een beetje. Met mijn man heb ik afgesproken dat we volgende week pas moeders voor moeders bellen en de dokter / verloskundige. Het is nog zo pril. Spannend he? Het begint nu pas een beetje door te dringen! Wel leuk we krijgen dan een zomerbaby! Heerlijk!!! @ trotse mama - lekker dat je nu minder ziek voelt, maar ik kan me voorstellen dat het je ook onzeker maakt. Ik zit nog in de periode dat er minder kans is op misselijkheid en ben nu ook een soort van blij met elke flinke steek die ik voel. Wel gaaf trouwens, de dag dat de bevruchting was kwamen we na verschillende onderzoeken net van de dokter waar we overlegd hadden dat we het nog 4 maanden zelf zouden proberen. cool he?!
Zo geef dat het idd de dag van de bevruchting was dat je de mmm in zou stappen over 4 maanden... En nu ZWANGER.... super zeg... Voel je je goed? Ik voel me wel aardig heb op zich ietwat zere boobs.. en af en toe een steek hier of daar en ik mag niet klagen hoor.... Maar wel vreselijk moe maar dat heb ik de andere zwangerschappen ook gehad... Ja een zomerbaby, mijn andere 2 kids die zijn alle-2 in nov geboren.. en de kids van mijn zus ook in dec en januari dus nu wel errg tof dat het een zomerbaby is... En k'hoop zo dat ie mag blijven zitten waar ie zit....Ben zo bang... MvM had ik de vorige keer ook gebeld maar die durf ik nu niet te bellen... Maar ik had wel een klein hoopje dat ik wat eerder mocht komen bij de vk... omdat ze dat de verleden keer had gezegd.. maar goed ik wacht het gewoon af... Ik moet gewoon niet zo vreselijk zenuwachtig zijn.. Heb je ondertussen al gebeld of wacht je netjes tot volgende week? Voelt iedereen zich verder nog goed? Liefs
Je baarmoeder is al aan het groeien en je zit ook al met allerlei hormonen in je lijf, waardoor je lichaam daar op gaat reageren. Je darmen reageren op de hormonen en ook nog eens op het feit dat ze minder ruimte gaan krijgen; dus heel normaal! Ik merkte het de eerste weken ook echt aan mijn stoelgang; moest echt vaak naar de wc! Maar vervolgens werd het juist weer minder en moest ik het op gang houden met veeeel vezels, inmiddels is het weer redelijk normaal. Dus ik ben benieuwd wat er nog gaat volgen
ik ben altijd al een die veel plast haha, me man vond het tijdens de zwangerschappen vreselijk om met mij na de stad of lang op weg te zijn want hij moest om de haver klap ergens stoppen omdat ik moest plassen haha.....Vond het op zich zelf niet erg, behalve snachts dan vond ik het wel irri want ik sliep al zo slecht en dan nog eens honderd keer na de wc bleghhh....
@ Elina Joan - Wanneer ben jij nu van plan om MvM te bellen? Jij hebt ervaring... een negatieve zo te lezen? Nou ik duim voor een plakbaby voor je! Ik hoop dat je snel naar de vk mag! Ik voel me erg goed. Gevoelige boobs, af en toe wat kleine kram[jes die naar mijn onderrug trekken, maar verder nog niet veel. @ Shania Naomi - Haha ik ben ook erg nieuwsgierig hoe dat bij mij zal gaan. Ik ben namelijk ook een grootverbruiker van toiletten als we op stap gaan. Ben benieuwd wat de zwangerschap gaat brengen Dat slapen is idd vervelend zeg! @ Andrea 85 - ik kan dus het beste lekker wat vezels inslaan Het is in ieder geval lekker gezond! Ik heb net van een vriendin uit het buitenland een heerlijk broodrecept gekregen met mega veel zaden & vezels dus die ga ik morgen eens uitproberen denk ik!
In het begin valt het wel mee, maar op het einde heb je het gevoel alsof je de hele dag wel op de wc kan zitten blijven haha..dan komt er zoveel druk op vanonderen dat je continu gevoel hebt dat je moet plassen haha.....Ja dat slechte slapen kwam omdat ik last had van carpataal tunnelsymdroom in me polsen, vaak kramp had in me kuiten, en me buik op het laatst giga in de weg zat haha...maar ik doe het zo weer haha! Lekker genieten van je zwangerschap meid!