Bezoek gynaecoloog

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Bloempje1990, 4 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempje1990

30 mrt 2014
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, het lijkt me erg fijn met mensen in contact te komen die ongeveer hetzelfde meemaken of mee hebben gemaakt.
    Ik heb een erg onregelmatige cyclus, in 9maanden tijd nog maar 2x vanzelf ongesteld geworden. Ben al bij de ha geweest, die gaf aan dat ik waarschijnlijk geen eisprong had. Ze heeft me een kuur primoluut voorgeschreven om de boel weer aan te slingeren. Ik kreeg netjes een onttrekkingsbloeding en moest binnen 6 weken weer op n normale wijze ongesteld worden.
    Dit is helaas niet zo, ben weer terug naar de huisarts gegaan en die heeft me nu doorverwezen naar de gynaecoloog.
    Ik vind het erg spannend, vooral omdat je niet weet wat je te wachten staat.. En je niet weet wat de reden is van het uitblijven vd ongesteldheid.
    De afspraak met de gynaecoloog wordt per post verzonden, dus nog even afwachten wanneer ik terecht kan.
    Iemand ervaring?

2. sasiej

sasiej Bekend lid

27 mei 2014
    714
    8
    18
    Hoi Bloempje,

het is inderdaad erg vervelend als je niet of nauwelijks vanuit jezelf een eisprong krijgt. Ook erg lastig met zwanger worden helaas...

Ik had hetzelfde probleem, gestopt met de pil en werd pas na een jaar voor het eerst ongesteld, daarna weer een half jaar niet en toen weer een keer wel... het is echt vreselijk.

Toen ik van de huisarts EINDELIJK naar de gyn mocht ( eerst hielden ze het nog op ontpillen, werd geconstateerd dat ik het PCO-syndroom heb, dit wil zeggen dat ik teveel eitjes aanmaak en dat er daardoor geen rijping van het ei ontstaat, zodat deze niet groot genoeg word en dus ook niet zal springen. Ook een nadeel is het overgewicht en teveel mannelijke hormomen...

Ik hoop dat ze bij jou de aanleiding kunnen vinden en dat het makkelijk op te lossen is, bij mij was dit helaas niet het geval, en zijn we inmiddels vanaf de pil-stop alweer 4jaar verder.

Heel veel succes in ieder geval.
    De eerste keer naar de gyn is een beetje eng, maar je went er vanzelf aan ;)

3. Bloempje1990

30 mrt 2014
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie Sasiej, pfff wat vervelend dat het al zo lang duurt bij jullie. Lijkt me echt vreselijk. Het ergste vind ik dat je totaal niet weet waar je aan toe bent. Wordt je gewoon ongesteld, is het jammer maar denk je volgende maand weer een kans..
    Maarja zonder eisprong heb je gewoon geen kans..
    Krijg je nu medicijnen ofzo??
    Ja ik vind het wel eng inderdaad, maar hopelijk is er snel meer duidelijkheid.

4. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Spannend Bloempje, ook bij mij was dat het geval geen/minimale eisprong. Na lang aandringen uiteindelijk doorverwezen naar gynaecoloog. Bij mij geen duidelijke aanwijzing waarom ik soms maanden moet wachten op een eispron Bij mij zijn ze begonnen met tabletten (clomid) en daarna puregon daarmee kreeg ik wel een mooie cyclus met eisprong maar helaas mocht het bij mij nog niet lukken nu IVF. Vergelijk jezelf niet met anderen iedereen reageert weer anders en gelukkig worden er genoeg vrouwen zwanger met een lichte behandeling. Succes meid! Als je nog eens vragen hebt stel ze gerust

5. sasiej

sasiej Bekend lid

27 mei 2014
    714
    8
    18
    Indd gelukkig zijn er inmiddels veel methodes die kunnen helpen.

Ik heb eerst chlomid gekregen om de menstruatie op gang te krijgen en een eisprong te krijgen, dit lukte wel, maar het eitje was niet van goede kwaliteit, daarom zijn ze nu met hormoon spuiten begonnen ( gonal-f in combi met ovitrelle) dit is met het FS hormoon en het HCG(zwangerschaps) hormoon.

het is geen pretje allemaal, maar we weten allemaal waar we het uiteindelijk voor doen, en dat zal het ook allemaal waard zijn als je uiteindelijk toch een gezond kindje krijgt:).

( tijdens het spuiten kwam ik vaak wel 3 dagen per week in het ziekenhuis, zo krijg je zelfs een band met de gyn haha;), maar eerste keer is gewoon altijd een beetje bang voor het onbekende.)

Mocht je binnenkort vragen hebben, hoor ik het natuurlijk ook graag

groetjes Saskia

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ik had helemaal geen cyclus na het stoppen met de pil.

bezoek aan de gyn ging als volgt; vragenlijst over je medische geschiedenis invullen, bloedtest op hiv, chlamidia, hormoonpeil en algemene bloedwaarden en een inwendige echo om te zien of het er normaal uitziet. Op basis daarvan doen ze een uitspraak wat er mis is of verder onderzoek.

Dan kan je aal de medicatie mocht dat nodig zijn. Meestal begin je aan clomid. Deze pil verlaagt je eustrogeen zodat je lijf zelf denkt; oh, ik moet aan een nieuwe cyclus beginnen. Zo moet er dan iets gaan werken.

Werkt dit niet, kun je hormonen spuiten die direct de eierstokken aansturen.

7. Bloempje1990

30 mrt 2014
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal voor jullie reacties..
    Wat me nu toch over komt, ik kom thuis van mijn werk en de vragenlijsten van het ziekenhuis liggen al in de brievenbus.
    Ik zo snel mogelijk alles invullen moest mijn gewicht ook invullen.
    Hup op de weegschaal ben ik ineens 2,7 kilo aangekomen. Ineens ging er een lampje branden, gister ook ziek geweest. Ik bedacht me maar even een test te doen en tot mijn grote verbazing: ik ben ZWANGER!!
    Ik kan het haast niet geloven! Maar hoe weet ik nu naar die onregelmatige cyclussen hoelang ik zwanger ben? Ik neem aan dat ik niet vd datum van ongesteldheid kan uit gaan..

8. sasiej

sasiej Bekend lid

27 mei 2014
    714
    8
    18
    Wauw Bloempje,
    wat een goed nieuws, gefeliciteerd!!!

Ik denk dat je dit pas kunt weten als je een echo gehad hebt, omdat je natuurlijk niet weet wanneer je laatste cyclus geweest is.
    Gewoon eventjes bellen:)!

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina