Wat moet ik wanneer allemaal halen?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door erabeko, 22 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. erabeko

erabeko Nieuw lid

5 okt 2011
    2
    0
    0
    Heerenveen
    Hoi hoi,

Ik ben op het moment 12 weken en 3 dagen zwanger (JEEEEH) het was niet gepland maar wel ontzettend welkom. Nou zit ik een beetje te brainstormen wanneer we wat allemaal moeten halen. De kinderwagen is zelfs al binnen maar dat is meer omdat ik anders maar blijf twijfelen dus die knoop hebben we doorgehakt en gewoon voor gegaan want we mooi vinden. ( ook dat is nog moeilijk )

Nu krijg en koop ik ook een boel rompertjes en pyamatjes en handdoekjes etc, maar is er ook een richtlijn van hoeveel je ongeveer van alles moet ( of het beste kan ) hebben??
    Ik zie echt zo veel leuke dingetjes maar net zoals spenen en rompertjes en sopjes etc kan ik nu al in gaan slaan?

Liefs van een hele blije zwangere vrouw :D:D

2. Wendyhuitink

Wendyhuitink Actief lid

12 apr 2012
    413
    0
    0
    Breda
    Tjaa ik had toen ik 12 weken was de baby kamer besteld ..;) hihihihih ...men aanraking volgde de ret vanzelf heb op een gegeven moment wel gekeken van okeej wat heb ik liggen en wat heb ik echt nodig ...
    Heb een lijst gepakt van de prenatal en alles wat ik had aangekruist en wat ik iet had gelijk gekocht ... De dompers enzo tja ik heb basis wit genomen en dan pak je 6 x maat 50 en 6 x 56 .. Je krijgt vast van een anders ook wat als ik tussendoor leuke kleertjes zag die ik dichtslibde hebben van die leuke stoere jongens kleding dan kocht ik bewust 62/68 omdat iedereen altijd klem geeft zo heb je wat je wilt hebben en iemand kan je ook nog wat geven ;)

3. debo81

debo81 Actief lid

10 nov 2010
    349
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd meis! Je kan op bepaalde sites uitzetlijsten vinden, ff googlen, bv prenetal, babydump, je kraamzorg zelf heeft vaak ook die lijsten. Ik zelf ben pas na 20 weken gaan kopen omdat ik toen voor mijn gevoel zeker wist dat t goed zat

4. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Wat mij opvalt is dat op de lijsten van de winkels vaak een heleboel dingen erbij staan die je helemaal niet gebruikt.
    Natuurlijk is het handig om het meeste tijdens zwangerschap te kopen, maar lang niet alles. Bedenk dat als je kindje geboren is dat je snel dingetjes kan bijhalen als er iets mist.

Ga ook geen luiers, doekjes en voeding in grote hoeveelheden inslaan. Met luiers en doekjes is het soms dat sommige baby´s niet tegen bepaalde soort luiers kan en dat je dan een ander merk moet proberen. Ook met kunstvoeding kan je het best later aanschaffen vanwege de houdbaarheidsdatum en je weet nog niet welke soort voeding je nodig gaat hebben. Kunstvoeding is ook te verkrijgen bij de apotheek en evt bij een nachtapotheek. dus 24u voorhanden.

Hier een link naar een redelijke uitzetlijst. Hierbij kan je zelf natuurlijk nog bij aanschaffen wat je zelf wilt of nodig vind.
    http://www.isiskraamzorg.nl//upload/7b1ac125-4e6c-498b-b1a2-4c545edb385e.pdf

5. chupa

chupa Bekend lid

17 jan 2010
    504
    13
    18
    Vrouw
    Groningen
    Gefeliciteerd!

Mijn tip...koop niet te veel maar 50/56 kleding, mijn zoontje was 55 cm bij de geboorte en heeft al die kleding dus niet aangehad:(

6. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik zou niet teveel spenen kopen. Mijn dochter moest die dingen niet en dat is nooit verandert.
    Maar ik had wel 4 vandie dure dingen ingeslagen.
    Ik kan je aanraden er dus gewoon 1 of 2 te kopen.
    Als je baby een echte spener is kan je er altijd wat bijkopen. :)

Verder kan je overal wel de tijd voor nemen, als je baby tevroeg word geboren mag het toch voorlopig niet mee naar huis.
    Met week 34 alles klaarhebben is een goed idee. ;)
    En inderdaad niet teveel maat 50 kopen, is sowieso ook eng om precies passende kleding bij een pasgeborene aan te doen.

7. Hilse

Hilse Niet meer actief

Het lijkt mij eigenlijk helemaal niks om dingen als kleding te krijgen.. Wij gaan dan ook een lijstje maken met dingetjes die we leuk vinden om te krijgen en dat bij het kaartje in doen :)

Ik heb volgende week m'n 2e echo en denk dat we daarna wel dingen durven te kopen. Dan gaan we ook gericht kijken naar een kamertje enzo :)

Wat heb je tot nu toe allemaal al gekocht? :)

8. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Dit is heel handig: Baby-en-PeuterUitzet-editie2011
    Het is een brochure van Kind en Gezin (in België) en geeft een overzicht van alles wat je ongeveer in huis moet hebben.

9. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik heb van de week alle kleine pakjes gekocht. Ik had het ziekenhuis-pakje al liggen, maar heb dus voor de eerste weken ( ik hoop maanden ;)) ook verschillende setjes ( losse broekjes, shirtjes, sokjes ) gehaald.
    Ik heb het er bij vier gelaten en heb bewust bij de Hema geshopt voor dat kleine spul. Die kleertjes zien er leuk uit, maar zijn niet knetter duur, dus als hij/zij er na een maand al uit is dan heb ik me er geen buil aan gevallen.

Ik heb toen ik in de stad was van de week ook wat Zara kleertjes in grotere maten gekocht. Dus voorlopig kan hij/zij heen.

De wagen kochten we met 13 weken al en staat sindsdien te pronken in de huiskamer ( we wisten ongeveer wat we wilden en hebben met een goede deal de bugaboo gekocht ).
    Het bedje ( een retro, tweede hands bedje ) hebben we nu dik een week staan ofzo.
    Maxicosi gelijk met de wandelwagen gekocht en zo nu en dan iets uit de stad meegenomen als ik het tegen kwam.
    Al met al hebben we een hoop, maar hebben we ook nog best wel wat van het lijstje nog nodig.

Ik heb woensdag de twintig weken echo en ik denk dat ik de laatste spulletjes na onze eventuele verhuizing in ga slaan ( we staan op het punt een huis te kopen - nog even tussendoor :D ). Dus tegen eind november hoop ik alles wel te hebben.

Op zich kan ik me redelijk inhouden. Met de Zara-kleertjes had ik voor het eerst een hebberige-zwangerschapslust :D.

10. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Ik vind dit ook lastig hoor, ik heb eigenlijk nog veel te weinig in huis, maar ik hou totaal niet van shoppen dus ben er nog niet zo mee bezig... Ik heb de kamer al wel af, maar moet nog een kinderwagen, maxicosi enzo kopen, heb ook nog niks voor in de box... Ik ben ook benieuwd wanneer ik dat kraampakket zal krijgen, daar zitten volgens mij ook spullen in die je tegenkomt op die lijstjes. Ga er begin september eens serieus mee aan de slag, heb nog wel even de tijd, maar ik vind de weken toch sneller gaan dan ik dacht! :$

Heb wel een aantal setjes kleren voor mn verjaardag gehad, maar dan moet ik dus even kijken of dat voldoende is...

Deel Deze Pagina