Misschien toch nog....

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Friesland90, 16 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Hallo dames...

Ik moet eventjes van mij af schrijven.
    Vorig jaar kreeg ik kriebels voor een derde kindje en eigenlijk had ik het sowieso nog niet afgesloten voor mezelf. Ik heb nooit durven zeggen dat mijn jongste de laatste zou zijn. Zelfs niet na de bevalling....

Mijn man heeft enorm veel twijfels. Vaak hebben we het hier over gehad en hebben zelfs een knoop doe gehakt dat we het bij 2 zouden laten. Overigens voel ik mij soms zo verdrietig dat er niet nog een bijzonder mensje bij zou komen dat ik het toch weer opnieuw bespreekbaar heb gemaakt bij mijn man. Ik voelde een twijfel een vroeg naar zijn gevoel... ook hem lijkt een 3e best leuk!!!! Maar er zijn veel bomen op de weg.
    Wat wij de komende tijd gaan doen is voorzichtig proberen wat bomen weg te halen. Dingen op papier zetten en kijken of de twijfel minder kan worden.

Ik ben al zo blij dat hij hiertoe bereid is en dat we het er goed over kunnen hebben. Ik durf nog geen gat in de lucht te springen en er van uit te gaan dat we er voor gaan, maar ben al blij dat we proberen om op 1 lijn te komen. Als we er voor gaan.... Wil ik er samen voor gaan😊

2. twins2009

twins2009 Bekend lid

10 nov 2012
    563
    2
    0
    Mijn man heeft er ruim 3 jaar over gedaan om tot de ja te komen. Hij zag ook allemaal beren op de weg. Ik heb ook langzaam aan geprobeerd die weg te halen, maar het laatste stukje moest hij toch echt zelf doen. Toen we eenmaal begonnen heeft hij voor mijn gevoel nog een beetje getwijfeld. Inmiddels meer dan een jaar en een mk verder en hij is nu echt alle twijfels kwijt.
    Fijn dat je man er nu voor open staat. Laat het inderdaad rustig groeien en wie weet is het snel zover.

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.292
    6.199
    113
    Wat fijn Friesland dat de deur nu op een kier staat. Zijn het veel praktische beren, of emotionele beren op jullie weg?
    Ik hoop dat jullie eruit komen.
    Ik heb ook 'even' moeten wachten op nr 3, door relatieproblematiek en daarna onzekere wens van mijn partner, 2 dingen waardoor je niet aan een kind moet willen beginnen op dat moment.
    Ze scheelt ruim 5 jaar met nr 2 en ruim 7 jaar met de oudste. Maar ze zijn gek op hun kleine zusje :)

4. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    wat fijn meid en wat goed dat je het toch bespreekbaar hebt gemaakt! Hopelijk kunnen jullie er nu samen uit komen en komt die 3e er. succes

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wat een fijn vooruitzicht! Ik kan me je geluk heel goed indenken, maar toch eerst nog even afwachten...

Ik kreeg zelf in juli 2014 de kriebels voor een derde kindje, toen mn jongste kindje 2 werd. Maar we zaten toen in een onzekere periode met net een nieuwe baan, een tijdelijk huurhuis en geen vast contract. Ohja, en mijn man wou ook niet! Gaandeweg zijn we verhuisd naar een mooi koophuis ( waarbij mn man wel een huis met 4 slaapkamers wou! ) en kreeg manlief een vast contract. En toch probeerde ik het soms te bespreken, maar doorgaans wou hij toch nog niet. Of op de lange termijn. Afgelopen valentijdsdag zei hij dan toch eindelijk dat hij toch nog een derde kindje wou! En kijk op mn banner!

Wij zien ook nog wel beren; we hebben een andere auto nodig, er moet in huis veel gebeuren want alle slaapkamers moeten gewisseld worden, er is weer onzekerheid op het werk en dan is het bij een derde kindje nog spannender als toen bij onze eerste; gaat alles wel in orde zijn? Zal het kindje gezond zijn? Is het niet stiekem een tweeling? ( Wat mn nicht dus overkwam toen ze nog een derde wou haha )

6. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Heel bericht getypt... alles weg. Niet handig op de telefoon haha

Twins2009 wat vreselijk van de miskraam en dat jullie inmiddels al een jaar verder zijn... Hopelijk mag het snel raak zijn en goed gaan.

Eppo82 het gaat inderdaad om praktische zaken. Mijn man gaf aan het ook wel leuk te vinden maar vooral tegen de drukte op te zien en zich afvraagt hoe het financieel gaat komen ook voor de studie later etc.

Jajo Dank je wel. Wat lief😊

Suusjeuh, gefeliciteerd met je zwangerschap! Gaat alles goed? Ik denk dat je bij een derde altijd meer beren ziet dan bij een eerste.
    Een tweeling kan ook nog inderdaad! Dat zeg ik nog maar even niet tegen mijn man haha!!!

7. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Spannend zeg! Mijn man wilde ook heel lang geen derde kindje erbij, daar had ik het echt moeilijk mee. Bij mij speelde mee dat ik heel graag een dochtertje wil na 1 overleden dochtertje en 2 jongens. Ik heb het gevoel niet compleet te zijn. Uiteindelijk is mijn man overstag gegaan, maar nu staan ons ook allerlei beren in de weg, zucht ;) Nou ja, in de tussentijd maar dromen en hopen! Ik hoop dat jij de beren snel kunt oplossen en wie weet is het wel een tweeling haha, waar er 3 zijn kunnen er ook heus wel 4 :D

Deel Deze Pagina