voetenzak... ja of nee?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Vaani, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vaani

Vaani Lid

26 mei 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Even jullie ervaringen / tips nodig... We willen binnenkort een kinderwagen kopen / bestellen waar geen voetenzak bij zit. Deze moeten wij dan zelf apart erbij kopen voor 80euro. Maar ik vraag me af.... is een voetenzak ook echt een must en daardoor onmisbaar?
    Ik moet begin nov. bevallen dus zal dan vast wel koud zijn of later kouder worden... Maar is aangezien de wieg een... ja hoe noem je dat soort van overtrek kap heeft(wellicht bedoel ik de overtrek reiswieg geen idee of di het zelfde is :p ) vraag ik me af of een dik dekentje ook niet prima voldoet?

We zullen waarschijnlijk toch alleen met de kleine naar buiten gaan wanneer dit echt nodig is, dus niet om stukjes te wandelen of leuke dingen te gaan doen in nov/dec ongeveer. En voor die paar eerste maandjes om dan voor 80 euro een voetenzak te kopen... ja weet het niet :(

Hebben jullie de voetenzak echt vaak gebruikt en vond je deze dan ook onmisbaar voor de koudere maanden???

2. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

24 feb 2014
    582
    0
    0
    Kan de voetenzak niet ook in de wageninsert?
    Dat is hier wel en om die reden heb ik hem erbij gedaan!

3. Leetje85

Leetje85 Actief lid

26 feb 2014
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je bedoelt een voetenzak voor het zitje van je wagen? Als je het goedkoper zou willen (als dat het probleem is) zou je ook een voetenzak bij hema of zeeman kunnen kopen... Is ie alleen niet zelfde merk als je wagen

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Een voetenzak is idd voor de wandelwagen inzet. Die gebruik je in het begin dus nog niet.

Later is hij wel handig denk ik. In een wandelwagen is het toch gauw koud als je stil zit.

5. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Voetenzak gebruik je alleen bij het zitje. Dus eerste half jaar ongeveer nog niet..

6. Vaani

Vaani Lid

26 mei 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik denk dat je em ook kan gebruiken in de wandelwagen inzet en wellicht zelfs met de maxi cosi. Maar tegen de tijd dat we de wandelwagen inet ''waarschijnlijk'' gaan gebruiken is het al ongeveer april wanneer de baby ong 5 maanden zal zijn. En aangezien het vaak al wat mooier/beter weer is rond april, vraag ik me af hoe vaak gebruik je de voetenzak dan nog?

Ik zal zoiezo altijd een dekentje meenemen en bij me hebben dus om dan ook nog elke keer een voetenzak mee te nemen...

Ik twijfel er zelf nog heel erg over. Aan de ene kant denk ik dat het wel fijn zal zijn met het koude weer de eerste paar maanden maar als we dan toch niet echt van plan zijn vaak naar buiten te gaan en het met mooi weer ook niet echt gebruikt gaat worden dan neig ik toch eerder naar een lekker dik dekentje ofzo...

7. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    Voetenzak is voor als ze niet meer in het wiegje liggen, maar in de wagen zitten. Tegen dan is het voorjaar/zomer. Ik ga de kost alleszins niet maken, kan hem eventueel later nog kopen. In het wiegje kan je een dekentje leggen of slaapzakje aandoen lijkt mij.

8. Vaani

Vaani Lid

26 mei 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohhh dus het is eigenlijk bedoelt voor de wandelwagen... Nou ook weer geleerd haha. Ik heb namelijk wel eens gezien dat mensen de voetenzak gebruikten in de reiswieg als dekentje. Dus vroeg me af dan is een normaal dekentje tog ook prima? :(

Voor de wandelwagen zelf was ik zoiezo al van plan gewoon een dekentje te gebruiken...

Wat ik me dan weer afvraag... de voetenzak komt volgens mij zoiezo niet tot heel hoog.(vandaar de naam ook voetenzak lijkt mij) Maar vind het wel fijn als mn kindje tot de armpjes ongeveer bedekt is als het wat frisser is. Soms zelfs tot aan het nekje als het toch wat kouder is bijvoorbeeld met een dagje aan de strand ofzo en vooral in de avond.

Doen jullie dan ook een dekentje over het voetenzakje heen om het boven lichaampje warm te houden?

Hij of zij zal ook heus wel altijd een jasje aanhebben of bij hebben maar heb bij nichtjes neefjes vaak genoeg meegemaakt dat het opeens s 'avonds toch veel frisser/kouder werd ondanks een jasje en dekentje wat al mee was...

9. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    K heb hem wel er bij gekocht maar meer omdat ik dus augustus ga bevallen. Dan heb ik hem nog niet nodig natuurlijk. Uitgaand dat een kindje +/- na 6 maanden in de wandelwagen gaat en het dan rond februari is heb ik hem er bij gekocht.
    Anders gebruik ik hem het jaar er op als mannetje ruim een jaar is. Wordt namelijk snel koud als je stil zit.

10. Happy2013

Happy2013 Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.162
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier wel een voetenzak gedaan, maar dochter is van mei. ze zat deze winter met winterjas en voetenzak in de wandelwagen. Dit jaar een zwoele winter gehad, dus ook niet lang in het jaar gebruikt. Maar in April is het vaak toch nog wel frisjes om stil te zitten hoor!

11. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Ik heb de voetenzak in de maxi cosi gebruikt.
    Marktplaats kun je er ook vinden voor een fijn prijsje.

12. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Eén van de redenen van een voetenzak is ook dat ze een dekentje heel makkelijk wegtrappen met hun voetjes. En dan ligt de denken op de grond en met een beetje pech rij je er ook nog overheen ;).
    De meeste voetenzakken komen redelijk hoog (vaak kan je nog een stuk omvouwen en vastzetten zodat het tot aan het hoofdje komt). Sowieso moet je bij koud weer gewoon een muts en sjaal omdoen als ze wat kouder zijn. Gezien je kindje in de herfst één wordt is een voetenzak zeker nog nodig, want de meeste kindjes lopen dan nog niet en zeker geen lange stukken.

13. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Voetenzak voorlopig niet gekocht. De kleine wordt in september verwacht, ik wil sowieso proberen heel de winter in de bak te laten.
    Mocht t langer koud blijven kopen we dan wel een voetenzak. Maar dan ga ik er geen kopen van 120euro omdat die perse in die wagen hoort!

We gaan er sowieso 1 aanschaffen dat is of nog in maart als t nodig is, of in t najaar 2015. Want in de winter heb ik m echt nodig. Dagelijks de kids naar school brengen!

14. Vaani

Vaani Lid

26 mei 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    hmm ik lees toch wel weer goede punten zoals oa van Anne09...
    Want en dekentje dat valt en waar overheen gereden wordt heb ik indd ook al vaak genoeg meegemaakt...

Ja ik ben dan weer zo iemand die gwn liever alles passend wil hebben van 1 setje... en dat kost helaas weer geld :(
    Maar miss kan ik toch even kijken naar een slaapzak achtig iets ofzo en anders toch gwn een goedkoper merk

15. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Ik heb een universele gehad van Prenatal. In alle kleuren te krijgen, paste erg goed, bleef mooi in de was, alleen weet ik de prijs niet meer.

16. Nureen

Nureen Actief lid

12 mei 2010
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor 20 € heb je een huismerk voetenzak ( prenatal/ babydump) voor de wandelwagen

Hoef je nu niet meteen te kopen, in wiegje doe je t dekentje oid

Maar je hebt ook voetenzakken voor de maxi cosi, ik weet niet of je veel met maxi cosi op pad moet?

Ik vind ze altijd wel handig, en hoeft echt geen 80 € te kosten, maar weet niet wat je budget is?

17. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Hier ook een winterkindje en ik heb de voetenzak heel erg veel gebruikt. Moet wel zeggen dat ik een model heb dat ook in de maxi cosi past!Bedenk dat je daarvoor ook nog iets moet hebben en daar zitten ze natuurlijk wel vanaf het begin in. Verder heb ik de zak in het najaar en de volgende winter ook gebruikt (en dan zit jouw kindje natuurlijk ook al in de wandelwagen). Als je een ruim model hebt kunnen ze er tot ongeveer 12 maanden in.

Een losse deken in de maxi cosi en zeker in de wandelwagen is heel erg onhandig (trappen ze los, bedekt niet zo ver, wind eronder etc). De meeste modellen voetenzakken kunnen ze tot de kin in (dus ook over de armen). En je kindje heeft natuurlijk ook nog een jasje aan dus warm genoeg.

Ik vond het zeker een aanrader!

18. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Ik zou de voetenzak ook gebruiken bij een kindje van 1 in een koude winter. Ik zou m dus wel kopen, maar dat kan ook t.z.t.
    En een goedkoper merk of een van marktplaats van koeka kan natuurlijk ook!

19. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    O ja, ik heb de buggyzak van koeka ook in de maxi cosi gebruikt de eerste winter. Dus dan hoef je er geen 2 aan te schaffen.

20. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Komende winter heb je 'm sowieso nog niet nodig, dus ik zou tzt gewoon kijken wat je voor de winter van 2015/2016 wil; nog tijd genoeg!

Hier de voetenzak wel veel gebruikt; dochter is van februari 2012, dus lag die winter in de reiswieg nog, maar de twee winters erna lekker met de benen in de zak :)

Deel Deze Pagina