klacht schoenen van mijn man. Vinden jullie dit eerlijk??

Discussie in 'De lounge' gestart door mavi derya, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Mijn man heeft schoenen gekocht in de uitverkoop. De uitverkoopprijs was 118 euro.. Dus niet echt goedkoop zal ik maar zeggen:cool: Dan mag je ook wel kwaliteit verwachten.

Hij heeft de schoenen nu 6 weken gedragen en ze zien eruit alsof hij ze al jaren heeft. We hebben ze voor gebruik in gespoten met spray voor suede en hij heeft ze verder niet in de regen of zo aangehad.

Ik had een klacht met foto's gestuurd naar de winkel waar we ze gekocht hadden en ik kreeg deze mail terug. Nu ben ik het er eigenlijk niet mee eens en vind ik het niet eerlijk.
    Hier onder de mail

Bedankt voor uw bericht en bijgevoegde foto’s.

We vinden het vervelend te vernemen dat er reeds een probleem is ontstaan met uw aankoop.

Onze medewerkers hebben de foto’s zorgvuldig bekeken en zijn tot onderstaande conclusie gekomen.

Naar aanleiding van de foto’s hebben wij geconstateerd dat de schoenen goed gedragen zijn (wat natuurlijk ook zeker de bedoeling is).
    Het is dan ook niet ongewoon dat er normale gebruikersslijtage optreedt. Afhankelijk van het onderhoud en veelvuldig gebruik kan gebruikersslijtage redelijk snel optreden.

Het laat zich aanzien dat het suède niet meer in uitstekende staat verkeert.
    Suède is de “vleeszijde” van het leer en is een delicaat materiaal met zachte haartjes.
    Zodra suède niet goed onderhouden wordt of langs een ander object scheurt, zullen de haartjes beschadigd raken.

U geeft aan de schoenen alvorens het dragen te hebben ingespoten met een waterafstotende spray.
    Graag willen wij u informeren dat schoenen (en vooral schoenen van een dergelijk materiaal) regelmatig moeten worden ingespoten met een spray die perfect aansluit op het product.
    Wij raden klanten aan de schoenen om de 7x dragen in te spuiten.
    Daarnaast kunt u het suède borstelen met een speciaal borsteltje en eventueel de kleur verfrissen met een speciale suède spray in de kleur van uw schoenen.

Daar uw klacht niet te wijten is aan de kwaliteit van het product, valt uw klacht onder gebruikersslijtage.
    Gebruikersslijtage valt helaas niet onder onze garantie, zoals ook omschreven in onze onderhoudsfolder.
    Om die reden kunnen wij uw klacht helaas niet in behandeling nemen.

Wat vinden jullie hier nu van zouden jullie het erbij laten zitten?

2. twee

twee Fanatiek lid

7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Wow 118 euro zou ik nooit geven voor die schoenen

3. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hebben ze wel aangegeven dat je ze zo vaak in moet spuiten? Anders zou ik dat aangeven dat er wel gezegd is van inspuiten maar niet om de zeven keer dragen... Zit een heel verschil in namelijk

4. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Tja, heeft ie ze elke dag gedragen in die 6 weken? Want zo zien ze er idd wel uit. Ik ben het wel eens met de reactie van de winkel, suède is kwetsbaar en dit zijn dan ook niet echt schoenen waarvan je bij dagelijks dragen kunt verwachten dat ze netjes blijven, tenzij je ze heel veel verzorgd, maar dan nog. Als hij ze maar een paar keer heeft gedragen in de 6 weken en ze echt heeft gebruikt als "nette" schoenen, dan zou ik wel nog eens reageren.

5. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    De schoenen zijn van Greve die zijn duur kan niet zijn dat ze nu al zo er uit zien.
    je moet ze sowieso elke week inspuiten.. weet je wat ook helpt. boven een open waterkoker houden, dus boven de stoom.

Ik vind je klacht wel eerlijk!! Zulke dure schoenen van een goed merk kan niet zo snel zo lelijk eruit zien.

6. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Na 6 weken kan dit echt niet!

Ik zou hier zeker nog een klacht indienen, wat een slechte service van die winkel zeg. Voor zulke dure schoenen mag je wel beter verwachten.

7. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Zo zien er echt niet uit!!! Zou ik niet accepteren na 6 weken!

8. Druktemakertje

Druktemakertje Actief lid

17 aug 2015
    266
    13
    18
    Huismama
    West-Brabant.
    Behalve dat ik t afschuwelijke schoenen vind zou ik t hierbij niet laten..
    Rare winkel..

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Dit...want als dat niet is gezegd kun je toch nog best een goede klacht indienen...de klant moet goed worden ingelicht...en al helemaal bij een kwaliteit product.

Ik zou verder gaan dan de winkel en met de fabrikant contact opnemen.

10. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Ik liet de foto zien aan mijn man en vroeg; hoe oud zijn deze schoenen?
    Zijn reactie; Zoooo die zijn wel oud!

Mee terug gaan. Of nieuwe schoenen 'kopen' en kijken welk advies ze je meegeven wat betreft verzorging.

11. Zana28

Zana28 Actief lid

29 dec 2010
    379
    48
    28
    #11 Zana28, 21 aug 2015
    Laatst bewerkt: 21 aug 2015
    zijn de lichte delen ontkleurd of stoffig/ vies? dat is niet goed te zien op de foto's

ik heb er niet veel verstand van, maar mij lijkt een goede poetsbeurt met een product in de juiste kleur al veel te verhelpen, ik zie niet echt dat de zool of het leer of de naden stuk zijn, misschien dat de gebruikte kleurstof niet helemaal goed is, of dat ermee op stoffige, stenige wegen is gelopen, het lijkt mij niet van gewoon op straat lopen te komen

misschien kun je eventueel nog contact met de fabrikant opnemen, maar eigenlijk heb je het al juist gedaan om naar de verkoper te gaan, want daar moet je wezen voor garantie

ik heb in het verleden ook al meerdere keren ervaren dat bedrijven (vooraf) niet altijd heel duidelijk zijn wat nu onder garantie valt en wat niet, het wil nog eens helpen om op een drukke dag in de winkel te gaan staan met de schoenen en goed verstaanbaar voor andere klanten te praten ;), ook zijn bedrijven soms coulanter wanneer je via sociale media een reactie plaatst

12. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Hij heeft ze in die 6 weken wel regelmatig gedragen inderdaad maar dan nog vind ik niet dat ze er zo uit mogen zien.

De winkel heeft nooit gezegd dat ik ze elke 7x dragen moet in spuiten.

Naar de winkel zelf gaan gaat niet dat is bijna 150 km rijden ofzo..

13. kleinliefje

kleinliefje Niet meer actief

Heb je wel de juiste spray gebruikt?

14. Zana28

Zana28 Actief lid

29 dec 2010
    379
    48
    28
    wat zou je zelfs willen als oplossing, geld terug of verzorging van de schoenen in de winkel of bij een schoonmaker bijvoorbeeld, of een gratis verzorgingsproduct?

15. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Leren schoenen die regelmatig gedragen worden moet je goed onderhouden. Heb je nu niets aan, maar 1x inspuiten is niet voldoende. Misschien hadden ze dat moeten aangeven maar ik begrijp ook wel dat ze denken dat je dat weet als je zulke schoenen aanschaft en er niet om vraagt. Mijn man draagt zijn schoenen meestal om de dag en poetst ze elke 2/3 x dragen, dus elke week twee keer meestal. Mijn vader deed vroeger op zondag alle schoenen van het gezin, elke week. Ik weet niet beter dan dat je leer moet onderhouden.
    Elke dag dezelfde schoenen dragen is ook niet bevorderlijk voor de staat van de schoenen, ze hebben 'rusttijd' nodig. Hier overigens ook erg dure schoenen voor mijn man, maar die zien er met goed onderhoud nog prima uit. Natuurlijk kun je zien dat ze gedragen zijn, leer gaat werken, maar dat mag ook.

16. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mn man heeft een paar suède van bommels van 160 euro, die draagt hij al 2 seizoenen en zijn echt nog heel mooi, net wat 'gedragen' look maar zeker niet zo afgedragen als deze schoenen. Nou kan je ook wel aan dit model afzien dat ze niet lang stevig blijven, suède en zo'n loafers model. Maar ik zou hier zeker verder mee gaan ja.

17. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik heb ook altijd leren of suède schoenen die spuit ik 1x per 6 of 8 weken in nooit problemen mee gehad. Dus ik wist dit niet inderdaad..

Mijn man wil zijn geld terug of in elk geval een deel.

18. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    #18 amdaa, 21 aug 2015
    Laatst bewerkt: 21 aug 2015
    Tja ik koop altijd schoenen in die prijscategorie, altijd goed leer voor het hele gezin, en eerlijk gezegd spuiten/smeren wij de schoenen heel zelden.
    Nooit nodig gehad ook, mijn suède laarzen heb ik 3 jaar gedragen en alleen de hak is een beetje versleten. Heb nooit iets mee gedaan qua verzorging, ze zijn bij aankoop ingespoten in de winkel.

Ts, die schoenen zien er echt schandalig uit. Ik zou die winkel terug mailen met de klacht over verzorgingsinstructie, een klacht over kwaliteit van hun product en een klacht over hun service.

19. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Dit kan echt niet. Ik zou zeker niet akkoord gaan.
    Kun je de fabrikant zelf ook mailen?

20. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    ow pfoe ... die zien er niet uit.

Mijn man heeft 2 paar suede schoenen van Tommy Hilfinger, en die heeft al een jaar of 2 ... en die zien er echt niet zo uit. Die worden echt niet iedere week ingespoten, en hij draagt ze regelmatig.

Als dit echt gewoon normaal gebruik is geweest, zou het er echt niet zo uit mogen zien.

Deel Deze Pagina