Hoi! Ik zag sinds van de week dat Nina rode bultjes/plekjes op haar buikje/rompje heeft. De plekjes zijn ook erg droog. Nu heb ik van de week wel een keer met een ander wasmiddel gewassen. Zou het hiervan kunnen komen? Of zou het toch wat anders zijn? Wie heeft dit ook gehad met haar kindje?
Het zou heel goed een reactie kunnen zijn op het andere wasmiddel. Ik heb zelf ook een gevoelige huid. Wat helpt is om alles was weer 2 keer te wassen met je gewone wasmiddel, dan zou het met 1/2 dagen over moeten zijn.
Hier ook rode bultjes en erg droge huid. Maar Jacob heeft last van eczeem dus daar gooi ik het maar op.
Ik heb de kleertjes inmiddels gewassen met neutral, op dr rompje blijft ze een soort van eczeemplekjes houden. Ik ben nu sinds twee dagen aan het smeren met lanette-creme. Haar wangetjes en gezichtje zijn inmiddels mooi glad maar de plekken op haar buik/borst blijven. Ik zal nog even een paar dagen aankijken of het verbetert of heeft iemand een idee wat ik beter of anders kan gebruiken?
Volgens mij heb je van de vsm ook een creme speciaal voor eczeem achtige plekken. Vooral de binnenkant van je elleboog en je knieholten zijn gevoelige eczeemplekken. Hier bleek Kylian dus allergisch te zijn voor een bepaald merk zonnebrand en had dus van diezelfde plekken. In ieder geval geen vasiline smeren, dit sluit de huid namelijk af. Niet te vaak in bad (droogt de huid uit ook al gebruik je alleen water) Het badwater niet te heet (daardoor voorkom je dat het te veel gaat jeuken). Groetjes Anita