Wie herkent deze gevoelens?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door bagheera, 25 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jullie reacties doen me echt veel goed. Voel ik me een stuk minder "alleen" zogezegd. Hoop dat er nog meer reacties komen!

Ik vond de opmerking van de vk ook echt belachelijk.

Vandaag heeft mijn moeder mij geholpen met huishouden echt superfijn! Ik mis haar nu ook enorm ze woont in een andere provincie.

Ik ben naar buiten geweest met loïs naar de winkel was erg dichtbij maar was toch bek en bek af bij terug komst heel confronterend. Maar ben zo blij even uit huis te zijn.

2. moielle

moielle Fanatiek lid

7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    Meid, komt allemaal goed!
    Al voelt het niet zo, waarschijnlijk zijn het de bekende kraamtranen! Ik heb er ruim drie weken last van gehad!!! Haha
    Borstvoeding: Pas na sondes, fingerfeeding, spuitjes met voeding, kv erbij geven bla bla bla, had ik 'vraag en aanbod' na vijf weken!
    Je hebt heftige bevalling gehad lees ik, je moet daarvan echt herstellen meid! Als het niet lukt, dan niet! Kan je de kleine niet in het badje doen? Dan was je haar op het aankleedkussen.
    Kolf je al je voedingen? Ik geef ook liggend voeding ('s avonds en 's nachts) misschien is dat een optie?

Lieverd, je gaat je zeker weten beter voelen! Ook al kan je het je niet voorstellen! Probeer het opzij te zetten. En er positief in te staan! Niet alles hoeft volgens het boekje, nogmaals, kan je haar niet in badje doen, dan niet. Dan doe je het 's avonds samen met je man/vriend.
    Geen kracht om aan te leggen? Probeer dan minstens één voeding 'live' te geven, in bijv liggende positie. En de week erop kan je twee voedingen 'live' proberen te geven. Enz.

Je kan het! Je bent bevallen! Je hebt een baby gekregen. Dat heb je helemaal zelf gedaan! Het was heftig, maar je hebt het maar mooi gedaan. Je bent mama. Je kan het!
    Luister naar je lichaam en geef toe. En blijf gezellig en positief.

Merk je dat je echt dagenlang bij de pakken gaat neerzitten? Ga dan naar de huisarts om het aan te kaarten. Vind je de stap te groot? Dan bel je om een afspraak te maken met de huisarts om bijv. naar je wond te laten kijken, of je verzint iets anders. En als dat besproken is, dan zeg je dat je wel eens donkere gevoelens hebt en niet kan genieten.

Nou, meid, kop op.
    Komt goed. Over een paar weken lach je erom! Echt waar! Hou jezelf in de gaten.
    xxx

3. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een update.

Het gaat echt zn stuk beter met mij! Na die eerste week van alleen maar huilen en niet weten waar ik het zoeken moest voel ik me nu veel meer mezelf!

Ik ben inmiddels gestopt met bv ook met kolven. Een moeilijke beslissing maar mijn kracht hersteld zich nu eindelijk, voel me elke dag meer opknappen fysiek gezien! Loïs doet het gelukkig heel goed op de fv en het knusse gevoel wat ik kreeg van bv geven haal ik nu uit knuffels en kusjes.

Ik geniet nu echt van loïs en het moederschap! Wow ik ben een moeder, en nog een lieve ook met de beste bedoelingen voor mijn dochter.

Slapen gaat ook een stuk beter snachts.

Vind het nog steeds wel zwaar hoor een kind "ineens" in je leven maar voel me ook echt gelukkig!

Deel Deze Pagina