Webshop

Discussie in 'De lounge' gestart door FiefeR, 18 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!

Ik ben net moeder geworden van een dochter en ben al een tijdje werkloos. Nou zit ik er al een tijdje mee in mijn hoofd, moet me er nog goed in verdiepen in de "Hoe & Wat" maar ik zit erover te denken om een webwinkeltje te beginnen.

Ik ben erg benieuwd waar veel vraag naar is en zou graag jullie suggesties willen horen!

Ik woon op 55 vierkante meter, dus kan ook geen mega grote dingen verkopen zoals kleding ofzo i.v.m. gebrek aan opslagruimte (de berging staat ook stampend vol) dus ik zit meer te denken richting accesiores voor baby's zoals haarspeldjes/bandjes en voor de jongens ook accesiores (wat weet ik niet..dus gooi maar wat in de ring!) ook lijkt het me leuk voor de vrouwen en mannen wat te verkopen en/of voor de oudere kids.

Ik ben zeer benieuwd naar de reacties!

Alvast hartstikke bedankt!

Groeten,

FiefeR

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Een webwinkel is 24/7 hard werken. Ook is de concurrentie enorm tegenwoordig. Ik zou dus, wanneer je toch besluit dit te doen iets zoeken waar nog niet veel webwinkels in zijn en iets waar je wat meer aan kan verdienen.
    De handelingen van het verkopen zijn hetzelfde maar op een armband oid kun je bijv. Meer winst maken dan op een kaartje met haarspeldjes. Haarspeldjes zijn per paar vaak 3 euro, daar gaat de inkoopprijs vanaf. Je zal dan veel speldjes moeten verkopen om er van te kunnen leven.

3. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja precies, want armbandjes verkoop je per stuk en haarspeldjes vaak weer niet.. dus ik snap je punt! Bedankt voor je advies! En dat het 24/7 hard werken is, weet ik maar al te goed, vandaar dat ik dus research wil doen om te kijken wat een beetje in 'trek' is in de huidige markt, ook i.v.m. de crisis die momenteel heerst. Ik ben zelf van de nagelstyling, maar da's een 'luxe' dus daar bezuinigen mensen het meeste op, dus dat gaat niet lopen, plus er zijn 1000-den webshops met spulletjes voor nagelstyling.

4. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou een webwinkel overnemen, 1 die al goed loopt, klanten heeft en hoger in google staat. Van de grond af beginnen is heel moeilijk;)

5. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    546
    113
    nou zeker geen webwinkel met de dingen die je opnoemt. je moet iets origineels verzinnen.en ja wat dat is geen idee. dan had ik hetzelf allang gedaan hihi

6. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moet je wel iemand vinden die er van af wilt :p

7. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    Poeh nou jij liever dan ik...
    Een beetje webshop is hard werken en veel van te voren bedenken.
    Ga je m op Facebook openen of op een internetsite, of beiden?
    Het bouwen vergt wel wat technische kennis als je voor een gratis systeem gaat of budget om een goede eenvoudige tool te kopen.
    Je moet goed nadenken welke producten je uniek genoeg maken, wie je doelgroep is, hoe ze je gaan vinden en je betrouwbaar genoeg vinden om te bestellen.
    Ook moet je een goede boekhouding voeren, voor als de belastingdienst komt.

Dossier Webwinkel: In 12 stappen naar je eigen webshop - Frankwatching
    Van nul naar vijfduizend in negen maanden » Door: Anja Feijen -

8. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja het vergt veel tijd en energie van je :) Maar ben wel erg blij met alle reacties, de tips, de links etc!

9. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Eerst zou ik echt gaan denken wat je gaat verkopen en bedenk dat je ook kosten hebt zoals, HBD, bekendheid, abbo van je webshop, visitekaartjes enz enz.
    Je moet je inschrijven bij kvk, want meeste groothandels willen dat nr en je btwnr voor je kan inkopen.
    Heb zelf een webshop gehad en het is echt hard werken en vooral in het begin, want het is heel belangrijk om bekend te worden, akties te bedenken, mensen afgaan/mailen/bellen/uitnodigen enz.

10. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Bedoelde meer te zeggen dat of je een dure armband of een sghirtje verkoopt waar je 10 euro winst op maakt of een setje haarspeldjes van 3 euro waar je een euro op verdient. De handelingen zijn hetzelfde, mail beantwoorden, betaling in de gaten houden, spullen verzendklaar maken, spullen naar het postloket brengen, boekhouding enz.

Je zou dus een origineel iets moeten bedenken waar je ook echt wat mee kan verdienen. Iets waar weinig concurrentie in is. Iets wat het waard maakt om 24/7 bereikbaar te moeten zijn. Iets wat voor die moeite ook echt iets opbrengt.

11. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sjalou ja dat hoorde ik ook van n kennis over dat btw nummer. Thnx voor de tip!

@twinklestar ow op die manier ja ik begrijp m! Thnx!

12. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik neem de tips van harte begrijp me niet verkeerd heel erg dank daarvoor maar was meer benieuwd waar veel vraag naar zou zijn wat jullie graag zouden willen zien in n webshop maar nog niet hebben kunnen vinden op t web bijvoorbeeld.

13. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    eigelijk is alles te vinden op het web,

Ik ben van mening dat je een webshop moet beginnen met een product waar je zelf goed achter staat, (en niet wat een ander je verteld) elk product is te vinden, je moet dus goed beseffen dat je veel promotie voor je site moet maken, er uit moet springen qua bv klantenservice, prijs, design van je webshop, en veel mond op mond reclame is ook fijn.

Ik weet bv nu al waar ik over 1,5 jaar een webshop ga openen, vanuit mijn eigen passie ga ik dat doen,

Je moet het niet romantiseren, het is nl echt wel hard werken en kost echt veel tijd, heel veel tijd.

14. knap

knap Niet meer actief

Het is een moeilijke vraag als ik eerlijk mag zijn.

Er zijn al zo veel web winkels met van alles en nog wat iets unieks bedenken lijkt mij zelfs nog vrij lastig in deze tijd.

Zou het meer als hobby er bij gaan doen! Dan als geld er voor verdienen.

Echt iets unieks? kinderkleding alles het puilt echt uit.

Wil niet te negatief overkomen echt niet.

Mijn zusje heeft voor de lol een web winkeltje in doktersromannetjes. Ze zoekt het internet af koopt een bestelling en verkoopt het weer door. Maar echt als hobby ze heeft ook een website. Maar wat ik al zeg het is een hobby geen inkomen voor haar.

15. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Wat dobbel zegt is waar, je moet zelf 110% achter je product staan en er passie voor hebben, stel je gaat ik noem maar wat zelf gebreide strings verkopen en bent heeeeellll enthousiast en trots daarop dan loop je liever een stapje harder of je blijft een uurtje langer achter die pc, die passie zal de klant ook terug vinden in alles wat je doet en dat is heeelll belangrijk.
    Ja ga jij iets verkopen wat misschien goed loopt want dat werd gezegd op zp, word het verhaal anders.

Btwnr krijg je bij als je ook je kvknr krijgt trouwens.

16. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja het moet idd ook iets zijn waar ik volledig achtwr sta anders doe ik het niet. Dan is t zo over.

Ik ben helaas niet creatief anders ging ik idd mn eigen gemaakte dingen wel verkopen dan had ik allang bestaan.

Ik zie het ook als hobby voor erbij n hoofdinkomen haal je er never nooit uit ja over 10 jaar misschien als je nog uniek bent haha

Deel Deze Pagina