Vraagje aan de zwangere dames - kraamkado

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Pruts27, 20 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Dag dames,

Beetje off-topic, maar zouden jullie het leuk vinden om een geborduurde geboorte-tegel of groeimeter als kraamkado te krijgen?
    Ben voor mij schoonzus kado'tjes aan het verzamelen en vind het wel leuk om ook wat zelf te maken. Het uiteindelijke kado van ons is een gouden armbandje met naam en geboortedatum.

2. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik zou het wel leuk vinden:D vooral die tegel :D

3. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    ja ik zou het ook super vinden! Echt een persoonlijk cadeau, met liefde gemaakt :).

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik borduur zelf ook en ik moet zeggen, dat als ik niet zeker weet of iemand een geborduurd iets wel echt leuk vind, ik eerder iets maak als een groeimeter (of rammelaar of een kussentje met print etc).
    Dit om anderen zich niet verplicht te laten voelen om een schilderij/geboortetegel oid aan de muur te hangen terwijl het eigenlijk niet is wat ze zelf in gedachten hadden.
    Dan vind ik een groeimeter veiliger, omdat dit ook aan de zijkant van een kast kan (niet direct in het zicht) en het na een paar jaar ongegeneerd weg kan.

Dus... als je je schoonzus niet wilt vragen of ze het leuk zou vinden (kan ik me voorstellen, want dan is de verrassing er misschien af), dan zou ik het veilig houden...

5. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

hier ben ik het ook mee eens..

persoonlijk houd ik echt niet van geborduurde dingen, dus ik zou het geen leuk kraamcadeau vinden, vooral niet als ik me verplicht zou voelen om het op te hangen want ja dat hoor je te doen bij een geboorte'tegel' ... .. maarja jij kent je schoonzus natuurlijk wel wat beter? denk je dat zij dit wel leuk zal vinden?

maar ik zou dus eerder gaan voor een groeimeter..

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.028
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    ik hou persoonlijk ook niet echt van geborduurde dingen.
    En ik zou me ook een beetje verplicht voelen het op te hangen omdat iemand er zoveel werk op heeft gehad.
    Maar ik zou er dus niet echt blij mee zijn.

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Als ik het goed begrijp is de groeimeter ook geborduurd? Dan zou ik voor dat gaan. Ik hou zelf ook niet van geborduurde dingen maar een groeimeter is, zoals eerder vermeld, minder opzichtig en ook functioneel. Het idee dat het met liefde is gemaakt zou ik wel erg op prijs stellen!! Dus als je twijfelt of ze er wel van houdt zou ik op safe gaan en niet de geboortetegel gaan maken!

8. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik hou er zelf ook niet van en zou me ook bezwaard voelen om het niet op te hangen.

9. debzie1984

debzie1984 Bekend lid

22 sep 2008
    981
    2
    18
    Zuid-Holland
    Mijn tante heeft met haar hele ziel en zaligheid een geborduurde geboorte tegel gemaakt en ik vind het echt vreselijk :) heb dat natuurlijk niet tegen haar gezegd om haar niet teleur te stellen maar blij was ik er niet mee en heeft het ook een plekje gekregen op zolder (acher het opbergluik :))

10. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het allebei leuk vinden. Tegenwoordig wordt er niet zoveel meer gegeven waar tijd een aandacht in gestoken is. Ik zou het echt wel kunnen waarderen. Al vind ik de groeimeter het leukst, puur omdat het ook functioneel is. Je zou dan ook nog aan kunnen bieden om elke verjaardag een streepje erbij te borduren met de leeftijd. Erg leuk! Ook voor het kind voor later.

11. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Ik zou zelf zo'n tegel een leuk gebaar vinden, maar wel de verplichting voelen om hem dan ook op te hangen. En een tegel is niet echt mijn smaak (maar ja dat verschilt overal nogal he ;) ..)
    Een tegel is in mijn ogen niet iets bruikbaars dus hij hangt er dan echt omdat hij opgehangen moet worden 'want hij is speciaal voor de kleine spruit en zijn ouders' met veel liefde gemaakt. Nee... zou ik als een verplichting zien. Tenzij je het overlegd van te voren... zie mijn verhaaltje iets naar onder*

Een groeimeter daarintegen zou ik zeker leuker vinden! Het is iets bruikbaars, waarschijnlijk hebben ze dat verder nog niet gekregen of gekocht voor de geboorte. Maar dan nog geldt hetzelfde als hierboven hoor.

Wel ontzettend lief dat je zo'n mooi gebaar wilt maken!!

* Ik heb van een vriendin een schilderij gekregen voor op de babykamer.
    Ze heeft me wel eerst eerlijk gevraagd of ik het leuk zou vinden, en mij echt wel een paar keer op het hart gedrukt dat ik het echt moest zeggen als ik het niet leuk zou vinden. Het kost haar ook tijd, energie, en het zou zonde zijn als ik het dan niet mooi vind.
    Ze vroeg me verder welke kleuren de babykamer werd, en wat ik leuk vond op het schilderij. Dat heb ik haar doorgegeven, en zij is daarmee aan de slag gegaan. Ze heeft echt een super mooi schilderij gemaakt en ik geniet er iedere dag van!!

12. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik zou het niet zo leuk vinden :) ik hou ook niet zo van geborduurde dingen en zou me dan ook verplicht voelen om het op te hangen:)

13. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    misschien dat je ook iets anders kunt borduren? Ik borduur zelf op slabbetjes, spuugdoekjes, rompertjes e.d. daar zet ik dan een schattige afbeelding op. Kan gewoon in de was, is handgeborduurd en je kunt het zo origineel mogelijk maken!
    Er is dan geen verplichting om iets op te moeten hangen en het kan gebruikt worden....

Ikzelf zou het overigens wel leuk vinden om te krijgen maar dat komt natuurlijk omdat ik zelf borduur.

Succes met hetgeen wat je gaat maken!

14. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Bedankt voor jullie reacties. Het idee van een slab o.i.d. vind ik ook erg leuk. Zit dan zelf te denken aan een badcape en daar de naam dan op het mutsje te borduren. Hoop dat jullie ook allemaal leuke kraamkado'tjes krijgen :).

15. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    het zou bij mij achterin een kast belanden en dat zou ik zonde vinden van alle tijd en energie, die er in gestoken is.

edit: dit gaat over je eerste post!

Badcape, slab en zo met naam vind ik dan weer wel leuk

16. Angie4you

Angie4you Bekend lid

31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    Hoi!
    Geborduurde dingen doen mij ook niet zoveel. Ontzettend lief wel van mensen die er zoveel tijd en energie in hebben gestopt. Dan zou ik blijer zijn met iets wat ik echt kan gebruiken zoals een slab, handdoekje o.i.d.
    Jammer dat je design van je kinderkamer er aan zou kunnen gaan door een tegeltje of groeimeter....
    Maar smaken verschillen natuurlijk (gelukkig maar!)

Deel Deze Pagina