Wie herkent deze vlekjes/bultjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Meis28, 1 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Mijn zoontje van 15,5 maand had vorige week zondag ineens hele vurige uitslag in z'n gezicht en ook een klein beetje op z'n lijfje). Het trok redelijk snel weer weg maar later had hij het weer een beetje.. De volgende ochtend zag ik nog weer wat op z'n beentjes en ben toen naar de dok gegaan. Hij gaf me aerius mee voor vier dagen (1 keer per dag) omdat hij dacht aan een allergische reactie ergens op (geen idee waarop). Hij was een paar dagen daarvoor ziek geweest, verkouden en flink wat koorts dus ik dacht dat het daar een staartje misschien van was. Na de vier dagen aerius zag ik niets meer. Dat is nu drie dagen geleden. Vandaag zag ik het ineens weer bij z'n billetjes/rug en vanmiddag op z'n beentje. Wat kan dit zijn?? Hij heeft niets anders gegeten oid

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      15,3 KB
      Weergaven:
      13
  2. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Dit was de eerste keer

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      9,7 KB
      Weergaven:
      5
  3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Galbulten/netelroos, allergische reactie idd of stress?

4. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Nog steeds af en toe zie ik weer van die plekjes, ze komen over heel z'n lichaam voor maar het is niet heel erg ofzo.. Verder nog iemand een idee wat dit is? Kijk t nog maar eventjes aan en dan maar weer even naar de ha. Heb wel dat aerius medicijn nu in huis maar weet niet of ik dat weer moet/mag geven. Ben echt benieuwd waar dit toch ineens vandaan komt..

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Lijkt idd netelroos. Komt vaak door allergieën. Heeft hij verder klachten? Krampjes, spugen? Ik weet dat ik het vroeger zelf ook had en bleek allergisch voor koemelk..

6. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Oh..! Apart want hij drink nu sinds twee maanden koemelk, misschien dat het er nu uit komt dat hij allergisch is? Maar hij heeft ook altijd borstvoeding gehad en ook yoghurt etc gegeten.. Krampjes en spugen heeft hij geen last van naar mijn idee en heb ook niet echt het idee dat het jeukt.. Nog meer mensen met ervaring hiermee? Heb hem gisteren nog een keer aerius gegeven om te kijken of dat wat doet maar moest vanmorgen vroeg werken dus heb het niet meer kunnen controleren en vergeten te zeggen tegen mijn man

7. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Je zou eens kunnen proberen hem een aantal weken koemelkvrij te houden kijken of er dan verandering optreedt.
    Maar het kan volgens mij door veel dingen veroorzaakt worden. Google anders eens op oorzaken netelroos

8. Aries

Aries Niet meer actief

Mijn kindje heeft het ook een paar weken heel erg gehad. Volgens de huisarts inderdaad netelroos, gevoelig huidje dat snel reageert. Het kwam steeds opzettten, verdween weer en zat dan weer ergens anders. Nooit geweten wat deze reactie veroorzaakte, het ging vanzelf weer over, heel soms nog een enkel klein plekje.

9. Tonks

Tonks Bekend lid

5 jul 2014
    519
    53
    28
    Ziet er echt uit als netelroos ja, had ons zoontje 3 weken geleden ook. Heb toen een drankje gekregen dat de jeuk weg haalde binnen 2 uur en ervoor zorgde dat de plekken die terug kwamen niet meer zo heftig waren en er wat kalmer uitzagen.

10. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Zoiets kan dus ook lang duren voor het weer helemaal weg is? Hij heeft het nu anderhalve week en de ene dag merk ik er meer van dan de andere dag, maar jeuk heeft hij volgens mij dus niet. Ik heb nog steeds aerius in huis maar geef dit liever niet meer omdat ik dit niet besproken heb met de dokter

11. Tonks

Tonks Bekend lid

5 jul 2014
    519
    53
    28
    Hier heeft het een week geduurd, misschien anders nog eens contact opnemen met de huisarts?

12. Aries

Aries Niet meer actief

Ja, hier duurde het inderdaad wel even. Had van de dokter een crème gekregen om erop te smeren, maar dat had weinig nut omdat de plekjes steeds ergens anders zaten. Omdat ik ook niet het gevoel had dat mijn baby er last van had verder niks meer mee gedaan en op een gegeven moment was het weg. Maar dat duurde wel een paar weken.

13. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    De dokter kon er niet veel over zeggen. Toen we daar waren was er ook net nauwelijks wat te zien! Hij heeft het nog steeds af en toe, gewoon een paar van die losse vlek/bultjes, wel weinig.. Hij kreeg het nadat hij ziek was geweest. Koemelk krijgt hij al een maand of 2,5 nu en daarvoor kreeg hij ook al yoghurt (en borstvoeding).. Dus lijkt me stug als dat het zou zijn? En lactose intolerantie heeft volgens mij andere bijwerkingen

14. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Andere zeep of wasmiddel?
    Daar krijg ik dit van

15. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Nee dat ook niet eigenlijk.. Hij heeft het nog steeds af en toe, maar wel heel weinig. Niet meer zon uitbarsting zegmaar en mer verspreid over het lichaam

16. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Mijn zoontje heeft iets gelijkaardigs gehad. Ook eerst uitbarsting op het zijn armen en romp en gezicht en daarna enkel gezicht of af en toe eens op zijn arm. Het bleek de ziekte van Gibert te zijn (pityriasis rosea). Een onschuldige huidaandoening die vanzelf weg gaat. Als je het googled zie je fotos maar die leken ook niet op wat hij had. Was eerder zoals op jouw foto. Volgens de dermatoloog heeft het verschillende varianten maar is het heel onschuldig. Verder heeft hij ook een gevoelig huidje en daar zijn vader allergisch is aan pollen en stof zou hij ook gevoeliger zijn voor allergische reacties. Dus tillen noch de dermatoloog noch de kinderarts er erg aan. Zal wel over gaan zeggen ze. Goed wassen met water, geen zeep zeggen ze en verder goed hydrateren...

Deel Deze Pagina