Wat tedoen tegen Misselijkheid?

Discussion in 'Eerste symptomen' started by Maria0, Aug 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maria0

Maria0 Bekend lid

Sep 9, 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
    #1 Maria0, Aug 7, 2009
    Last edited: Aug 7, 2009
    Hallo Dames

Ik ben heel erg misselijk
    en soms ook behoorlijk braken maar echt dat vreselijke misselijke gevoel
    dat zo ineens komt en na een langtijd eindelijk verdwijnt en dan weer komt pff
    wat hebben jullie hier aan gedaan en wat kun je er aan doen?

ik wil niet direckt tabletten gaan slikken voor de misselijkheid
    mischien dat er een andere mogelijkheid is dan tabletten slikken

Liefs Maria

2. rensje

rensje Fanatiek lid

Nov 30, 2008
    2,079
    1
    36
    Ik herken het heel goed, heb het gehad tot 14 weken ongeveer. Ik dronk een glasje cola en dan zakte het weer.
    Weet dat teveel cafiene niet goed is voor je en de beeb. Maar de verloskundige vond het zo geen probleem en het hielp bij mij! Nu nog als ik wat zwakje en beroerd ben een paar slokken cola en voel het gewoon zakken. (bij mijn vriendin hielp dit ook goed in de zwangerschap) succes. gr.rensje

3. Maria0

Maria0 Bekend lid

Sep 9, 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
    dank je voor je reactie
    maar zelf van de cola wordt ik heel misselijk :(

4. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

Hoi,

De vk zei toen tegen mij altijd eten bij je bed te hebben. Als je wakker wordt gelijk iets eten en blijven liggen en daarna pas opstaan als het een beetje gezakt is. Klinkt raar en ik weet dat je geen trek hebt, maar het beste is toch om het tegen te eten, gewoon iets luchtigs, droog beschuitje ofzo.

5. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Het is bij mij nu iets aan het zakken, maar ik weet heel goed hoe naar je je voelt :( Ik vond maar weinig dingen echt helpen. Ik had ook in maar heel weinig eten trek.

* eet wat je denkt binnen te kunnen houden
    * begin de dag, voor je opstaat nog, met een paar droge crackers en een kopje slappe thee
    * spa citroen (echt koud) hielp bij mij goed
    * gemberkoekjes of gemberthee wil ook wel helpen
    * eet ookal ben je misselijk, en verdeel het over 6 kleine maaltijdjes per dag.

Ik vind het ook heel naar, en hoop uit alle macht dat ik er over een paar weken vanaf ben. Tot en met week 16 is het hormoon hCG bezig om je zwangerschap in stand te houden, na die tijd neemt de placenta het over. De misselijkheid is een reactie op hCG en de stijging daarvan. Die stijging is tot week 10, dus je zit al een aardig eindje richting het 'ergste' zeg maar. Ik was in week 10 hondsberoerd en heb me ziekgemeld van werk. Maar eigenlijk was het van week 6 tot nu toe ook echt geen feest. :(

Sterkte!

6. Gerritsen

Gerritsen Niet meer actief

heb destijds gember capsules geslikt, 100% natuurlijke basis.

7. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Pff hier nog iemand die onzettend misselijk is..
    Word er zo gek van en ben zo blij als het weer over is!
    Lig al heel de week lui op de bank of in bed, als ik maar iets ga doen komt de misselijkheid weer volop aanzetten.. :(
    Vandaag is het echt een ramp, lig nu ook weer in bed.
    Kan bijna niks eten, droog beschuitje, droog crackertje.
    Pff word er zo moe van!
    Heb van de week ook al gemberkoekjes geprobeerd, dacht eerst dat het werkte maar dat was van korte duur.
    En vies dat ze zijn, als ik er alleen al aan denk ga ik bijna over m'n nek.
    Misschien zijn indd gember capsules een idee, van de week even kijken! ;)

xx

8. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    ow ik vind gember zo smerig he!
    Zelfs als ik niet zwanger ben dan ga ik al over mijn nek van de geur van gember :(

Ik draag nu seabands. Bij mijn eerste zwangerschap hebben ze heel goed geholpen. Nu iets minder helaas :(

Cola helpt goed. Vooral tegen de middag misselijkheid.
    Smorgens is het een kwestie van zo rustig mogelijk bewegen, niks anders helpt helaas.

Sterkte allemaal met de misselijkheid!

9. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

je hebt er pilletjes voor
    vriendin van mij is ook zwanger en die gebruikt pillen
    voor de misselijkheid

10. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    4,178
    0
    0
    ik ben ook al zo misselijk, tijdens de eerste zwangerschap ook al, toen was het pas over met de 19 weken.........
    Morgen ga ik naar de huisarts, eens kijken wat die zegt, dit is gewoon niet leuk meer. Als die tips heeft zet ik het hier neer

Liefs

11. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Hier is op dit moment de toiletpot ook een grote vriend van mij.

Het enigste wat goed gaat om binnen te houden is een groentensoepje, droge crackers, en droog wit brood.
    Verder werk ik nog wel, maar als ik thuis kom lig ik veel op bed. 's avonds knap ik wel op, en zakt de misselijkheid helemaal weg.

12. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

Aug 4, 2009
    2,002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik heb deze week de huisarts gebeld, want ik kon er niet meer tegen. Ik werd er depri van, die misselijkheid. Niet meer kunnen slapen, overgeven, gewoon door en door ellendig voelen. En de dokter heeft me emesafene voorgeschreven. Pilletjes dus. Ik moet zeggen dat deze wel helpen hoor. Ik voel het nog wel, maar knap er wel van op. De zwangerschap voelt in ieder geval wel leuker nu :)

Probleem is wel dat ik me nu niet zo 'zwanger' meer voel. Lijkt net alsof het hcg is afgenomen, tenminste zo voelt het. Zal wel niet natuurlijk, maar voel me er toch niet zo prettig onder.

13. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Nou ik heb gister gember capsules gehaald. En moet zeggen het werkt echt.. :D
    Ben vandaag helemaal niet misselijk geweest en kon zelfs goed eten!
    Woooow zo fijn om je weer een beetje 'normaal' te voelen haha. ;)
    En ze zijn veel beter dan gember koekjes, ow die zijn zo vies!

14. MacG

MacG Bekend lid

Mar 3, 2009
    538
    0
    0
    Ik weet echt alles van misselijkheid jammer genoeg. Ik had hyperemesis gravidarum: overmatig braken tijdens de zwangerschap. Gelukkig was ik er met 20 weken zwangerschap weer vanaf.

Ik wou jullie even meegeven dat als je echt heel veel overgeeft, je urine kan laten testen bij de huisarts. Ik was er zelf namelijk een beetje laat bij, ik was al 10 kg afgevallen voor ik naar het ziekenhuis ging...

Verdere tips:
    -zoveel mogelijk stil liggen
    -Eet lichte dingen waar je trek in hebt, bv wit brood, LU crackertjes, thee en water.
    -Denk in blokken van 2 uur: je eet iets, je blijft 2 uur liggen en dan is het door van je maag naar je darmen en heb je dus succesvol iets binnengehouden :).
    -Rustig aan doen. Jij en je baby zijn het belangrijkste en verder is alles bijzaak.

Succes!

15. SuLa

SuLa Fanatiek lid

Feb 14, 2009
    1,765
    1
    0
    Haal bij de drogist Sea Bands (oftewel reisbandjes). Helpen super!

16. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Bij mij hielp het niets om al in bed te eten. Cola die niet al te koud was wel. Af en toe een slokje nemen. Verder nam ik steeds kleine beetjes eten. Maar helaas heb ik toch ook wel wat pilletjes gekregen van de arts, want ik kon niet eens meer boodschappen doen.

17. spriet

spriet Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    2,308
    33
    48
    Ik heb emasefene zetpillen gekregen van de huisarts bij mij komt alles er s`ochtends en begin van de middag eruit, kan dan dus ook niet eten.
    Heb die zetpillen nu 2 dagen en moet zeggen dat het wel helpt heb nu 4 crackers op beetje thee en wat water en het blijft binnen hoop dat ik het eerst op 1 kan doen die moet tot een uurtje of 2 werken en dat ik de middag dan zo overleef middag en avond vielen wel mee qua overgeven.

Bij mij hielp trouwens helemaal niks, iets eten van te voren kwam er gelijk uit, begon op het laatst gewoon gal te spugen.

Heb eigenlijk gelijk aan de bel getrokken want ik heb een fulltime baan en fysiek wel zwaar en wil niet dat ik straks niet meer kan werken.

18. SalouaFarah

Jun 15, 2009
    61
    0
    6
    Female
    Ik ben nu ook nog veel misselijk, en het enige wat bij mij helpt is verse gember in mn thee laten trekken. Dan zakt het meteen, die tip heb ik van zilvervosje en daar ben ik haar nog steeds heel dankbaar voor ;)

Liefs Saloua.

19. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

Als de emefasene niet werkt of vervelende bijwerkingen geeft heb je ook nog andere pilletjes.. Die heb ik gekregen omdat ik ook echt niets binnenhield..

Share This Page