Ziekenhuistas mee op vakantie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lieke23, 12 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Even een vraagje,
    Wij gaan volgende week een weekje op vakantie, aan de andere kant van Nederland zitten we.
    Nu vroeg mijn man net ineens, moeten we dan niet een tas meenemen voor de zekerheid als je daar zou bevallen?
    Ik vond het eerst onzin, maar begon toch wat te twijfelen bij het idee dat stel dat je daar bevalt, je niet eens kleertjes hebt voor de baby.
    Wat zouden jullie doen?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je kunt altijd voor de zekerheid wat babykleertjes meenemen. Anderzijds hoeveel kans is er dat je met 35 weken gaat bevallen... en kleertjes zijn ook snel gekocht.

3. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Ik vind het helemaal geen gekke vraag en zou als controle freak wel een tasje mee nemen hoor

4. Sweetangel28

Sweetangel28 Fanatiek lid

3 nov 2009
    2.007
    0
    0
    Fulltime mama
    nijmegen
    Zal ook inderdaad een tasje meenemen ... En kwaad kan het toch niet zoveel plek neemt het denk ik niet in beslag :) Je bent zelf in ieder geval meer gerust als je iets bij je hebt voor het geval dat ;)

5. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hier sleep ik ook al weken een tas mee "voor het geval dat...":D liever iets teveel bij dan te weinig!

6. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    tja ik zou een klein tasje meenemen. Dus een setje babykleding en eh...wat zit er ook alweer nog meer in zo een tas?
    Kleding voor jezelf heb je natuurlijk al bij je.
    Neem je ook de maxi cosi bij je?
    haha nee hoor je gaat binnen NL op vakantie dus je man kan bij onverwachte geboorte vast wel even heen en weer rijden met maxi cosi en andere dingen die nodig zijn.
    Enne, als je weeën krijgt, gewoon snel naar huis rijden :)

7. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Zeker wel!
    Wij gingen rond de 34 weken geloof ik een DAGJE naar andere kant van NL en mn tasje + cosi stonden mooi achterin de auto!
    Als het past, zou ik het meenemen, dan hoef je je er iig geen zorgen om te maken...

8. femke1987

femke1987 Actief lid

11 jun 2009
    416
    0
    0
    ik zou het ook gewoon doen deed het bij mijn zoontje ook de maxi cosi stond in de kofferbak van de auto met de tas voor het ziekenhuis ik had er een fijne gevoel bij

9. eyvie

eyvie Lid

7 mrt 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is iets wat ik me ook af vroeg.
    Ik zit nu in week 37 en ga 2 weken kamperen.
    dus ben in week 39 terug. Ik heb al 2 kindjes die bijde 2 weken te laat waren. Ik gok zo dat deze echt niet eerder komt.
    Ik word daarom ook 8 sept ingeleid. omdat ze me niet langer laten lopen.
    Maar nu dacht ik inderdaad, maar wat als he.
    Het is voor mij ook zo ander half uur rijden.
    Maar ik twijfel dus ook nog....

Eyvie

10. Iefie

Iefie Niet meer actief

Ik denk dat ik het wel zou doen, gewoon voor de zekerheid. De kans is niet groot dat je met 35 weken bevalt, maar wel aanwezig. En dan is het volgens mij wel prettig als je iets van jezelf bij je hebt toch! Fijne vakantie!

11. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Bedankt voor de reacties
    We hebben besloten om het inderdaad maar te doen.
    Heb nu gewoon een kleine tas ingepakt met wat keertjes, rompertjes en dat soort dingen. En de maxi cosi gaat mee.
    Voor mijzelf heb ik natuurlijk alles wel.

Groetjes!

12. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Tja, ik zou het ook meenemen hoor..gewoon voor de zekerheid, zou me er prettiger bij voelen denk ik:)

13. Lori

Lori Bekend lid

1 dec 2010
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad. Gewoon je tas meenemen voor de zekerheid. Voel je jezelf waarschijnlijk ook prettiger bij. Fijne vakantie! :)

14. angel229

angel229 Niet meer actief

De kans dat er wat gebeuren gaat is klein, maar ik zou het ook gedaan hebben. Had vanaf 33 weken ook standaard mijn zwangerschapskaart in mijn tas zitten.

Deel Deze Pagina