Wie herkent dit bij kat.

Discussie in 'De lounge' gestart door Popidepi, 24 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ach wat sneu, wat een plek joh! Goed van je dat je gegaan bent, dat zal pijn gedaan hebben zeg! Vertroetel je lieverd maar lekker, hopelijk knapt hij snel op:thumup:

2. Popidepi

Popidepi Bekend lid

25 sep 2017
    672
    791
    93
    Ja vind het ook echt zielig. Maar het gekke is, we hebben er niets van gemerkt.
    Hij had geen voelbare bult ofzo.
    Hij was de laatste dagen wel wat rustiger en sliep meer, maar hij ging sowieso al wat minder graag naar buiten omdat het kouder werd en we zaten in een verhuizing dus dacht dat die gewoon wat van slag was.
    Ben echt blij dat ik ben gegaan. Zo bizar dat die gewoon zo'n gat onder zn vacht had!

Uuz vindt dit leuk.
  3. Leed

Leed Bekend lid

14 apr 2013
    832
    163
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Flinke abces, goed dat je gisteren nog bent gegaan. Nu kan jullie lieverd lekker opknappen.
    Idd een goede tip die easypil, kun je oa bij de Boerenbond en meeste dierenwinkels kopen.

Fijne kerstdagen voor jou en je kat!

4. Hommeltje

Hommeltje Niet meer actief

Heb nog niet alles gelezen maar komt hij al buiten? Mijn katten hadden regelmatig zo een abces en waren doodsbang voor de buurtkatten.

Edit: zoo wat een joekel!!!

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ah wat sneu. Goed dat je gister nog gegaan bent, hopelijk is ze snel helemaal opgeknapt!

6. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.885
    2.563
    113
    Ik dacht ook gelijk een abces. Flinke was het zeg! Onze had het laatst op haar poot die was nog niet open. Echt sneu maar je verbaast je hoe snel het geneest.

7. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.659
    2.110
    113
    Kan heel goed een abces zijn dat geknapt is.
    Heeft onze kat ook eens gehad op haar wang.
    Kwam door het vechten met vieze kattennagels.
    Dan komt er troep in en dat gaat ontsteken.

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.355
    10.313
    113
    Ach gosh de arme schat, goed dat je bent gegaan. Hoe gaat het nu knapt hij alweer een beetje op?

9. Popidepi

Popidepi Bekend lid

25 sep 2017
    672
    791
    93
    Ik heb nog een vraagje aan de katten eigenaars op dit forum.

De antibiotica kuur is inmiddels al een tijdje klaar en de wond geneest super goed.
    Alleen valt mij op dat de huid/vacht blauw(???) is.
    Herkent iemand dit? Is dit normaal?
    Ik zal even een foto uploaden.

Bekijk bijlage 555997

Vind het zo gek.

pietje1987 vindt dit leuk.
  10. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Volgens mij is dat redelijk normaal ja.

11. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Ja, dat is normaal. Zijn/haar vacht is daar normaal gesproken zwart toch?

Want dat komt ook door hetzelfde pigment als dat de vacht zijn kleur geeft.
    Bij de lichte plekken, is de vacht dan denk ik ook wit of licht van zichzelf?

Ik heb het in ieder geval vaker gezien. Bij eigen katten, en ook bij honden. En toen kwam het eigenlijk altijd wel overeen met hoe hun tekening was.

Hoewel dat witte ook ondervacht kan zijn. Dus zelfs als je kat daar helemaal zwart was, is het niet vreemd.

12. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja hoor ziet er heel normaal uit voor een zwartharige kat:thumup:

13. Popidepi

Popidepi Bekend lid

25 sep 2017
    672
    791
    93
    Oh heel fijn jullie reacties! Ik heb nog nooit een geschoren kat gezien dus voor mij ziet het eruit als een grote blauwe plek :roflmao: ik dacht ook: O nee he, daar gaan we weer. Hahaha

14. Elletje

Elletje Fanatiek lid

Is heel normaal. De vacht groeit onregelmatig terug en is op de ene plek alweer dikker dan op de andere plek. Dat geeft die blauwe gloed.

Heb net even terug zitten lezen was een flink abces, maar weet dat katten een heel goed zelfherstellendvermogen hebben. Ik heb er hier een (ook een zwarte) die nog wel eens met een wond(je) thuis komt. Ben zelf geen fan van antibiotica, ik heb altijd een tube mesitran in huis. Dat is honingzalf, ook wel een paardenmiddel genoemd, het ontsmet en sluit de wond af waardoor het goed en snel kan genezen. Wellicht een idee om in huis te halen. Het is gewoon een over de toonbank geneesmiddel voor mensen, maar mag ook gebruikt worden bij dieren. Ik gebruik het bij al mijn huisdieren als ze wat hebben.

Ik moet wel zeggen, ik denk dat zelfs ik naar de DA was gegaan in dit geval.

Zelf heb ik een diergerelateerde studie gedaan en kan zelf goed inschatten wanneer ik naar de DA moet.

Deel Deze Pagina