Waar zachte maandlenzen kopen en wat kost het?

Discussie in 'De lounge' gestart door Phloxx, 21 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Phloxx

Phloxx Niet meer actief

Hoi dames,

Tot nu toe ging ik altijd naar de Pearle voor lenzen, maar ik wil daar om meerdere redenen geen klant meer zijn. Dus nu ben ik aan het uitzoeken waar ik mn volgende lenzen ga halen. Bij welke winkel ga jij? Ben je tevreden? En wat ben je kwijt voor een halfjaar zachte maandlenzen inclusief vloeistof?

Alvast bedankt!

2. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Plaatselijke opticien ben voor alles bij elkaar 30 euro per maand kwijt maar heb hoge sterkte en cilinder rn extra zuurstofdoorlatende lenzen

3. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Plaatselijke opticien. Ook hoge sterkte, extra zuurstofdoorlatend en rechter lens cylinder. Zachte lenzen is 100 euro per half jaar.

4. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Oh ja zonder vloeistof dat is 10 eu per grote fles.

5. yoshi

yoshi Actief lid

12 aug 2015
    362
    45
    28
    Hans Anders ongeveer 90 euro per half jaar voor siliconen lenzen. Vloeistof 3 flessen voor 20 euro.

Voor mij werkt het prima.

6. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Ik zit bij een plaatselijke, goed aangeschreven opticien. Duur ook, want ik betaal 100 voor een half jaar maandlenzen. Terwijl ik geen extra's als cilinders heb.
    Ik zit er dus over na te denken om ze ergens anders te halen, maar ik vind het moeilijk om zo maar na 10 jaar over te stappen. Dus ik lees mee!

Vloeistof haal ik gewoon bij de Kruidvat.

7. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    Ik bestel ze online bij visiondirect of 123lens/getlenses kan ook, normaal was ik rond de 120 per half jaar kwijt en nu 80

8. Phloxx

Phloxx Niet meer actief

Hoe doe je dat dan met controles? Of de sterkte nog goed is en of je ogen in orde zijn?

9. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Plaatselijke opticien, ongeveer €130 voor een half jaar, maar hier doe ik meestal ongeveer een jaar mee. Vloeistof is €10 dacht ik.
    Ik heb ook bij Pearle gezeten, maar die werden steeds duurder en ben toen naar deze gegaan, was goedkoper dan Pearle. Ik heb wel een cilinder.

10. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Ik bestel ze online, en ga 1 x in het jaar naar een opticien voor controle

11. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Ik bestel ze bij hans anders, 75 euro voor een half jaar incl vloeistof. Ze hebben ook wel eens acties als 2+1 gratis. Dan bestel ik extra.

12. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Hans Anders, eigenlijk al jaren. Afhankelijk van het type lens betaal je een x bedrag incl 3 flessen vloeistof en houdertjes.
    Ik betaal 12,50 per maand en ben tevreden.

13. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Plaatselijke opticiën. Daglenzen a 19.90 per doosje. Dus in principe 39.90 per maand. Maar ik draag maar aan één kant een lens.

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wij lensplan van hans anders met zuurstofdoorlatende lenzen.

12,95 per maand en je spaart dan zeg maar en elke 6 maanden krijg je een bon en kan je je lenzen halen voor 6 maanden.

Alleen veel gezeik mee. Lenzen die scheuren etc en na drie maandendoor de lenzen heen ondat ze dan zo zeer doen na twee weken dat ik nieuwe in moet doen.

Dus nu overgestapt naar daglenzen. 30 euro per maand maar geen pijnlijke ogen meer.

15. Poro

Poro Actief lid

5 feb 2011
    396
    177
    43
    Ik betaal €25,85 per maand bij de plaatselijke opticien. Dit zijn 2 week lenzen met hoog cilinder.

16. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Ik ben altijd tevreden geweest bij specsavers. Maanlenzen incl vloeistof kostten me €17.50 ongeveer.

17. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    Zolang ik geen klachten heb of denk dat ik niet goed zie dan ga ik wel naar opticien. Toevallig had ik vorige maand een bacterie in mijn oog en zijn mijn ogen ook weer helemaal gecheckt en kwam op dezelfde meting nog uit

18. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.698
    4.306
    113
    noord holland
    Ook hans anders via maandplan. 12,95 euro per maand, na een half jaar kan ik ze weer halen incl 3 flessen vloeistof.
    De rekening kan ik dan indienen bij de verzekering en krijg het dan weer terug (in 3 jaar tijd kan ik ze bijna allemaal declareren, ligt er ook aan of er een bril tussen zit).

19. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Mijn vriend heeft ze via Eyewish, elke maand wordt er een nieuw setje thuis bezorgd en om de maand zit er een fles vloeistof bij. Ook regelmatig lenzencontrole en af en toe een actie dat hij een zonnebril oid twv 50 mag uitzoeken.
    Kost 25,36 per maand.

20. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Via specsavers. 10,- per maand en 1x in het half jaar lenzen vloeistof voor 12!

Deel Deze Pagina