mijn dochter gaat op school en thuis hulp krijgen en ik was benieuwd of een van de ouders dit herkend en wat ze ongeveer gaan doen. Mijn dochter is 5 en heeft het zelfde karakter als ik. hier een opsomming van dingen. Als je haar op tijd in bed legt(tussen 19.00 en 19.30) slaapt ze 9 van de 10 keren niet meteen.Normaal is dit niet erg,maar ze zegt dat ze niet kan slapen. waardoor ze pas tegen 21.00 slaapt. Ze is snel afgeleid.Daarom hebben ze voor haar een stilte hoekje gecreeerd. Ze kan geen keuzes maken,daarom heeft ze een appart bord met 3 dingetjes waaruit ze kan kiezen(beperkte keuze) De emoties.Als je iets zegt waar ze niet mee eens is,kan ze ineens in huilen uitbarsten(dan zeg je het niet boos,maar normaal) en 5 min later is het over en is ze vrolijk. Snel overprikkeld. Als er staande pe iets veranderd,dan kan ze niet mee omgaan.Ze weet dan niet wat ze moet doen.(dus niet van verrassingen houden) ze gebruikt een volwassen taal.(terwijl wij hier zo niet tegen haar praten)Ze floept soms woorden uit,die ik nooit tegen haar heb gezegd,omdat ze de betekenis daarvan niet weet. Ze houd erg veel van puzzelen en wilt dit de hele dag doen. ziet gevaar niet en kan het ook niet inschatten. Dit heb ik nl ook.(en nog meer dingetjes) Wie heeft dit ook met zijn basisschool kindje en wat is er aan gedaan.
Is ze al getest op autisme? Klinkt nl als onze dochter. Die heeft deze diagnose gekregen. Sam zit niet op een gewone school dat gaat echt niet, ze heeft hiervoor op een mkd gezeten. Hier komt af en toe een amulante hulpverlener die ons ondersteund met opvoeding enz. (we hebben bij algemene clubs een topic mama's van bijzonder kinderen) Misschien heb je er iets aan.
Er zijn inderdaad kenmerken die neigen naar iets in het autistisch spectrum. Je kunt iemand op school laten komen om haar te observeren (weet even de naam van zoiemand niet meer). Vaak zien zij meer dan je juf of meester
IK hoop toch niet dat het Autisme is...want als ze dan naar een andere school zou moeten ben ik de klos. :0( Ik heb geen rijbewijs en kan haar dus ook niet wegbrengen.En mijn man werkt wisselende diensten. Ik weet nog niet wanneer we hulp gaan krijgen.Het is wel in werking gezet
Volgens mij als ze naar een speciale school moet dan word ze gehaald en gebracht door een busje. Dus het komt niet op jou neer. Hier trouwens een man met het syndroom van Asperger en hoogstwaarschijnlijk zoontje ook. Daarom krijgen we ook thuis hulp omdat het niet echt goed gaat tussen papa en zoon. Vooralsnog kan ie gelukkig goed meedraaien op school. Maar goed dat is meestal ook wel het geval met Asperger ( = een vorm van autisme )
Heel herkenbaar wat je schrijft, onze dochter wordt op dit moment onderzocht op Autisme. Het is (bij ons) een hele zoektocht geweest om haar op een plek terecht te krijgen waar ze op haar plek is (is nu bijna 4). Een speciale school is idd met busje. Mijn dochter gaat ook met het busje naar het kinderdagcentrum (medisch kdv) Een tip die ik je kan geven: laat je dochter testen! School kan hiervoor doorverwijzen. Ook stichting MEE kan je hiermee helpen. Groetjes Jopa1000
dames, Ik heb vandaag de brief gehad.Mijn dochter is voor Snoz aangemeld.Wie van de brabantse mama's kent dit.(op de brief staat ook een logo van de rungraaf en combinatie voorop in jeugdzorg.) Ze hebben haar aanmelding in goede orde ontvangen,alleen weten ze nog niet wanneer de begeleiding kan starten. Ik zelf hoop voor de maand december(druk met voorbereidingen van de feestdagen en activiteiten op school) en voordat dit school jaar ten einde is.Dus ben benieuwd
Het MKD waar Sam vorig jaar zat ging ook via de combinatie. Wij wonen in Veldhoven. Maar Snoz ken ik niet.
Ben benieuwd wat en hoe het allemaal zal gaan. (ik moet eerlijk zeggen dat wij wel blij zijn met de diagnose, we wisten zelf nl er is echt iets aan de hand. Maar wat dan is lastig) En nu weten we hoe we met haar gebruiksaanwijzing om moeten gaan. Het blijft helaas wel moeilijk, soms geen idee waarom ze zo flipt. Echt heel veel succes met alles (wat ik al zei voor herkenning is dit topic misschien iets voor je http://www.zwangerschapspagina.nl/algemene-clubs/299054-mama-s-bijzondere-kinderen-a-s-s-aanverwante.html
ik ben ook wel benieuwd.wat voor gebruiksaanwijzing zij gaat krijgen.maar dat zal ook meteen voor mij zijn.ik ben precies zoals zij