Mijn dochter wil tegenwoordig eigenlijk alleen maar cornflakes eten voor het ontbijt. Met melk, zonder suiker. Ik dacht dat het geen probleem zou zijn, maar mijn vriend dacht dat dat niet voldoende voedingstoffen zou hebben..... Is dat zo, Of kan ze rustig de cornflakes blijven eten??
Mijn dochter eet iedere ochtend all-bran cornflakes met melk en zonder suiker. Ik denk dat ze zo echt wel haar voedingsstoffen binnen krijgt (en ze gaat er goed van naar de WC )
Dat is toch niet het enige dat ze krijgt op een dag? Samen met fruit, groente etc. is het prima hoor. Het lijkt mij een heel gezond begin van de dag. Lief van je vriend dat hij er zo mee begaan is (dat ken ik als alleenstaande moeder niet). stel hem maar gerust, ha ha!
Het is een verantwoord ontbijt hoor. Evt nog wat rozijntjes oid aantoevoegen? Als ze s'middags haar brood met beleg eet en daarnaast fruit en warme hap lijkt het me prima gevarieerd!!
Mijn dochter eet ook graag cornflakes, weliswaar de chocolade variant. dus die krijgt ze maar een keer of 2-3 per week. Ze weet dat ze vandaag geen cornflakes krijgt als ze gisteren heeft gehad.
Dan kan ik mijn vriend idd geruststellen. Ik dacht het al wel, maar dacht dat hier vast wel iemand zou zijn met dezelfde mening. En de rest van de dag eet ze zowieso haar fruit en brood. Warme eten verschilt per dag en humeur van haar (momenteel doet ze echt alleen haar eigen ding.... en welke 3jarige niet) maar over het algemeen goed.
Die van mij eet in de morgen ook graag cornflakes.. Maar dan zonder melk... Maar ik heb liever dat hij dan droge cornflakes opknabbeld, met daarachteraan een beker karnemelk met roosvicee, dan dat hij niks eet.. Die van mij lust echt geen melk, maar wel karnemelk. Raar kind..
Kijk eens op de verpakking zou ik zeggen Ingrediënten Maïs, suiker, gerstmoutaroma, zout, vitaminen (B3, B6, B2, B1, foliumzuur, D, B12), ijzer. Voedingswaarde tabel Corn Flakes 100 gram Voedingswaarde Energie1604 kJ378 kcalEiwit7 gKoolhydraten84 g-Suikers8 g-Zetmeel76 gVet0,9 g-Verzadigd vet0,2 gVezels3 gSodium/Natrium0,50 gZout1,30 gVitaminen B10,9 mgB21,2 mgB61,2 mgFoliumzuur166 mgB122,1 µgC0,0 mgD4,2 µgMineralen IJzer8,0 mgMagnesium10 mgFosfor50 mgZink0,2 mgKalium100 mg
mijn man eet op advies van diëtiste cornflakes met volle melk, het is een prima ontbijt, ook voor een kind. en maar goed dat je er geen extra suiker in doet, is nergens voor nodig.
@zaterdag: tja afhankelijk van waarvoor je naar een dietist gaat.. kan dat advies natuurlijk varieren. Ik zou net als cygnet gewoon even op de verpakking kijken en dat vergelijken met datgene wat normaal gegeten word. Zelf beslissen is ook een optie tenslotte.
die van mij eet ook graag cornflakes (de honey pops) maar deze krijgt hij pas als hij netjes zijn pap op heeft