Welke ziektekostenverzekering?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MissJuf, 25 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissJuf

MissJuf Actief lid

6 nov 2010
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 7 weken zwanger, dus uitgerekend in 2012 en ben aan het twijfelen of ik mijn huidige ziektekostenverzekering wel of niet houd.
    Ik heb nu VGZ met aanvullend gezin. Ik las hier op het forum dat je bij FBTO veel extra's krijgt, een extra echo van 100 euro vergoed en leuke boeken (9 maanden, kraambezoek etc).
    Welke verzekering hebben jullie? Hoe is het geregeld met kraamhulp, extra's enz?

2. Leliana

Leliana Niet meer actief

Ik zit dus bij FBTO.. al best een tijdje hoor .. sinds 2005!
    Ben er erg tevreden over! Je kan er allemaal modules bijnemen, zoals gezinsplanning!

Hier een overzicht van de vergoedingen (gezinsplanning module dus; hopelijk is het te lezen):

Bekijk bijlage 193041
    Bekijk bijlage 193043

3. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik zit nu nog bij de Menzis in het jongerenpakket... ik krijg gewoon alles m.b.t. onderzoeken en benodigde echo's vergoed.

Alleen geen kraampakket, maar daarvoor betaal ik ook weinig premie (met collectiefkorting minder dan 100 euro p.m.). Maar ja, die 30 euries voor een pakket doen het hem ook niet.

Volgend jaar moet ik ook een ander pakket kiezen, want dan wordt ik 30 en mag ik niet in het jongerenpakket blijven.

Vanaf volgende week ff kijken wat waar hoeveel kost.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zit al jaren bij FBTO, bevalt heel erg goed...goede service en goede prijzen, vorig jaar zaten ze in de top 3 van laagste premies. Ik heb een basispakket met extra modules gezinsplanning en nog 1 of 2....en ik betaal 100 euro per maand. En dan ben je dus compleet verzekerd voor kraamzorg en alles, ik heb mijn vorige zwangerschap niets hoeven betalen. Mijn man heeft geen gezinsplanning en betaalt zelfs minder dan 100 euro per maand.

Een tip is, mocht je je verzekeren bij FBTO, om dan lid te worden van Vereniging Eigen Huis (ongeacht of je wel of geen eigen huis hebt); je krijgt dan behoorlijke collectiviteitskorting (10 euro per PERSOON per maand geloof ik) en dan overschrijdt de lidmaatschapskosten ruim (lidmaatschap kost geloof ik iets van 35 euro per jaar).

5. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Ik zit me ook hier even in te verdiepen. Maar kun je bij FBTO het hele jaar door die extra modules aanpassen? Of begreep ik dat nou verkeerd? Hij is idd wel goedkoper dan waar ik nu zit.. en welke modules hebben jullie er allemaal bij?

6. Delta

Delta Niet meer actief

oh die FBTO klinkt erg interessant.. wij zijn ook bezig voor een kindje, nog niet zwanger, maar goed het is bijna 2012, wie weet wat er dan gebeurd! en als ik dat zo zie, is FBTO goedkoper dan waar ik nu zit, met gezinsplanning.. bedankt voor de tip haha (ook al ben ik ts niet)

7. Jane 31

Jane 31 Actief lid

22 feb 2009
    324
    0
    0
    Ik ben verzekerd bij het Zilveren Kruis (**** polis)
    Ik krijg (dit jaar) alles vergoed. Ook de eigen bijdrage van de kraamzorg.
    Ik heb een uitgebreid kraampakket ontvangen.:D

Groeten Jane

8. Delta

Delta Niet meer actief

die is ook erg goed he! krijg je ziekenhuisbevalling vergoed zonder medische reden?

maar kraamzorg moet je toch altijd een eigen bijdrage betalen? 3.80 per uur ofzo.. of hoeft dit niet bij zilveren kruis als je 4 **** hebt?

9. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    vgz gezinpakket!
    alles word vergoed, bevallen in het ziekenhuis zonder medicatie en volledige vergoeding eigen bijdrage kraamzorg!
    en bij mn zoontje had ik bij het kraampakket een draagdoek cadeau gekregen!
    en de nekplooimeting heb ik ook vergoed gehad bij mn zoontje!

ben tevreden over ze!

10. sjak

sjak Niet meer actief

Hier ook verzekerd bij zilveren kruis **** polis.
    Vanaf wanneer moet je dit soort dingen regelen?? Ik ben hier helemaal nog niet mee bezig...

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja die modules kun je gewoon door het jaar heen in ieder geval activeren, of je ze ook weer kan stopzetten weet ik niet...maar activeren kan altijd.

12. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Handig topic. Ik zit nu bij Anderzorg met aanvullende verzekering Jong. We waren vorig jaar toen ik deze verzekering afsloot namelijk nog helemaal niet bezig met kindjes krijgen. Maarja nu is het wel zover en gelukkig beval ik in 2012 dus kan ik de verzekering nog aanpassen.
    Ik betaal 105 euro per maand, krijg geen kraampakket en geen vergoeding eigen bijdrage voor de kraamzorg enzo. Zelfs toen ik telefonisch mijn zwangerschap doorgaf aan de zorgverzekering zei de telefoniste: 'ik zou wel naar een andere verzekering gaan kijken als ik jou was...' hihi dus dat zegt wel iets! Verder ben ik overigens wel tevreden over Anderzorg, maar met kinderen is Anderzorg + aanvullende verzekering Anderzorg Jong dus niet geschikt.
    Ik ga nu kijken bij FBTO en VGZ met dank aan dit topic!

13. Nancy81

Nancy81 Actief lid

31 aug 2011
    151
    0
    0
    Idd een handig topic. ik had net al even gereageerd in het FBTO-topicje. Ik zit daar nu ook en was nog niet zo onder de indruk van de module gezinsplanning.. maar als ik verder kijken (bv menzis) zijn er veel overeenkomsten.

Ik let oa op bijdrage kraamzorg en poliklinisch bevallen. Wil nl graag op eigen verzoek in zkh bevallen maar dat wordt volgens mij bijna nergens vergoed. (hoewel ik nu hier een paar lees waar dat wel zo is). Als ik jullie zo hoor over FBTO is het misschien zo gek nog niet. Lastig hoor..

14. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    zo, net even FBTO gelijk gebeld want meestal snap ik er zelf niet zoveel van dus ik bel gelijk eventjes om verwarring te voorkomen.
    De modules kun je gedurende het jaar aanvragen maar ook weer opzeggen. Ik beval in maart maar als ik dus vanaf 1 januari bij FBTO verzekerd ben kan ik ook nog gebruik maken van de 100euro vergoeding voor een pretecho mits ik de module gezinsplanning neem. En je krijgt tot 200euro terug voor de eigen bijdrage kraamhulp. De eigen bijdrage is 3,90 per uur dus dat is ruim 50uur kraamhulp waarvoor je de eigen bijdrage terugkrijgt. De premie voor de module is iets van 2,85 per maand dus dat is de moeite niet. En na de kraamzorgtijd kan ik de module weer opzeggen, dus klinkt positief!!!

Nu VGZ bellen :p

15. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.740
    1.061
    113
    Maakt het elkaar allemaal nog zoveel dan? En heb je de prijzen van 2012 opgevraagd? Tandarts gaat zoiezo veranderen bij alle vz maatschappijen. Ik nu CZ, krijg collectief korting via werk dus hubbie ook. Krijg alles vergoed,ook bevallen in kraamhotel en de 1e 24u daar worden ook niet van mn kraam uren afgehaald, ik heb mn kraampakkert al binnen kost ook niets, eigen bijdrage kraamzorg wordt ook vergoed, evenals tot 100/150 euro zwangerschapscursus en nekplooi meting tot 300euro. Kom niets te kort dus..Maar mochten er prijzen bekend zijn voor 2012 ga ik gewoon weer even vergelijken..

16. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    prijzen van 2012 worden pas in november bekend. Ik krijg een mailtje als de prijzen bekend zijn en vergelijk dan opnieuw.
    Tot nog toe kom ik bij FBTO veel goedkoper uit en zijn de vergoedingen die er nu staan voor 2011 voor mij in ieder geval voldoende.

17. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    @ eveline weet jij ook of het vrijwillig in het ziekenhuis bevallen word vergoed door fbto? Of heb je dat niet gevraagd?

Ik zit nu bij de Friesland..en dan word het wel vergoed namelijk.. Alleen de Friesland is wel duurder per maand..

18. Arnoe

Arnoe Bekend lid

1 sep 2010
    869
    1
    0
    Ik zit bij DSW, waar ik erg tevreden over ben! Ze zijn niet duur.
    Ze hebben een aparte zwangerschapsgina

Ze hebben een zeer overzichtelijk pakket. Basis, Aanvullend en Top.

Hoewel ik een deeltje zelf moet betalen, ben ik toch erg veel goedkoper uit dan bij CZ (let op dat je niet alleen naar de kraamzorg kijkt, ook al is dat nu erg verleidelijk! Vooral tandarts- en dokterskosten enzo lopen snel op en die zijn goed gedekt bij DSW).

Ik heb twee jaar geleden uitgebreid onderzoek gedaan naar welk fonds het beste bij mij past, en dat was een beetje mijn uitkomst (ondanks dat ik via mijn toenmalige werkgever bij CZ korting zou krijgen, was ik toch goedkoper uit bij DSW).

Bovendien krijg je bij DSW geen tandarts-doktersrekeningen, dat gaat automatisch. Ook wel zo prettig!

19. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    @ Samantha, Dit is een beetje mijn samenvatting van de module gezinsplanning. Er stond nog wel meer bij maar was niet voor ons van toepassing, bijv. sterilisatie.

Module gezinsplanning 2,85 per maand
    Tot 200,- vergoeding eigen bijdrage kraamzorg (ong. 50uur ‘gratis’ kraamzorg dus)
    100,- vergoeding voor een pretecho (ook nog geldig als ik pas 1 januari verzeker)
    Module is maandelijks opzegbaar
    Gratis medisch kraampakket
    Lactatiedeskundige max. 100euro per bevalling
    Vergoeding anticonceptie (staat niet bij hoeveel?)

@Arnoe, ik heb gisteren mijn werkgever gebeld. Wij zijn ook collectief verzekerd bij zowel CZ, IZZ en DSW. Maar DSW werd mij afgeraden omdat ze zo duur zijn. Ik lees dus dat jij heel andere ervaringen hebt? Toch eens kijken dan op de website!

20. Arnoe

Arnoe Bekend lid

1 sep 2010
    869
    1
    0
    @ Eveline - ik denk dat ik ook nog eens alles goed moet nakijken! Het is eventjes geleden dat ik het heb onderzocht, en wellicht is het veranderd.
    Fijn dat jij collectief meerdere opties hebt! In ieder geval bedankt voor je tip, want wellicht is het dan voor mij toch slim om over te stappen.

Dat wordt mijn taak vandaag: zoek de beste zorgverzekeraar :D

Deel Deze Pagina