Ik ben vrij onverwacht, ongepland zwanger tijdens gebruik anticonceptie. Met wat onregelmatige cyclus en ik weet niet goed mijn laatste menstruatie, dus onbekend precies hoe lang. Heb een echo gehad en daar was alleen verdikt slijmvlies te zien en in het bloed was HCG redelijk laag. Gyn heeft mij uitgelegd dat het een heel prille zwangerschap zou kunnen zijn, maar gezien het feit dat ik al ruim 10 dagen kwaaltjes heb, moest we maar rekening houden met een miskraam die nog moet afkomen. Nu voel ik me alleen nog ontzettend zwanger. Misselijk, vandaag al weer 2 keer gebraakt en nog steeds geen bloedverlies of krampen. Hoe lang duurt het voordat kwaaltjes bij miskraam verdwijnen of verminderen? Houden ze aan totdat bloeden echt begint, of hoe zit dat?
Ik kan je hier geen antwoord op geven meid. Ik heb net een miskraam gehad, maar bij mij was het er ineens. In een keer bloed, geen signalen, niks...:x Ik hoop dat het bij jou vals alarm is en dat je mooi zwanger blijft! Sterkte meid!
Helaas heb ik dinsdag miskraam gehad,.altans ik dacht dat het er zo goed als uit was,.echt heel veel bloed verloren,zonder pijn. Woendag en deze dag alleen beetje bruin tot net.....echt wee-achtig krampen met nog meer bloed,.hopenlijk is het er nu zo goed als uit. Helaas kan ik er jou niet mee helpen in deze situatie maar hoor vaak verhalen dat het kindje bv met 7 weken is overleden en dat als ze een echo hebben met 12 weken dat het er nog steeds in zit. Een spontane miskraam hoeft niet. Maar bij jou kan alsnog alle kanten op,.wie weet straks een prachtige echo met hartje.
Hoe hoog was je HCG? En mag je volgende week weer voor een echo om dan weer even opnieuw te kijken? Op een echo is gemiddeld genomen pas wat te zien bij een HCG vanaf 1500. Spannend zo, lastig als er dan nog zo weinig te zien is. Hopelijk gaat het de goede kant op!
1500?? Oef, dan zal het wel echt niet goed zitten . Mijn HCG was slechts 30. Gisteravond bij afvegen wat rozige afscheiding en wat vage ongi-krampen, dus ik nam aan dat de miskraam nu dan toch ging komen. Maar ja. Vanochtend nog 2 keer bij afvegen beetje bruinig slijm en nu is het weer weg. Ongi krampen af en toe, maar minder dan ik van een normale menstruatie gewend ben, en nu is het weer gestopt. En verder nog op en top zwanger, al weer een paar keer kokhalzend/brakend boven de WC pot gehangen, veel last van opgeblazen buik vandaag. Wat duurt wachten toch lang...
Als je HCG 30 is, zit het ofwel niet goed, ofwel ben je zo ontzettend pril zwanger dat het wel bijzonder is dat je al zoveel klachten hebt.... Wanneer heb je positief getest dan? En was die bloeduitslag van kort na die positieve test?
De positieve test is van woensdag, bloedprik van donderdag. Op zich ben ik wel bekend met heel vroeg kwaaltjes, bij mijn vorige zwangerschap had ik al ruim 10 dagen last voordat de test zwak positief werd (en dat is uiteindelijk een gezonde dochter geworden). En in beperkte mate heb ik 'kwaaltjes' voor iedere menstruatie, best veel last van PMS. Maar ja. Ik heb er geen goed gevoel bij nu. Gistermiddag me heel moe, ziek, zwak en misselijk gevoeld, maar nu ook weer wat donkere roodbruine afscheiding met vreemde weeige geur, met ook ongi-krampen. Ik hoop dat het maar snel doorzet en ik verder kan met verwerken...
Afwachten dan dus maar... Zou je het wel graag willen, f is het ook OK als het toch niet zo blijkt te zijn?
Bedankt voor de reacties, maar helaas... Gisteren aan het eind van de middag plotseling heel hevige buikkrampen (ghmnbrrgg , wat deed dat pijn!) die een paar uur hebben geduurd en toen kwam helderrood bloed. Sindsdien 'gewoon' een heftige ongesteldheid met buikkrampen en flink bloedverlies. Kwaaltjes zijn nu weg en de miskraam is dus een feit. Ben erg verdrietig om wat had kunnen zijn. Hoewel ongepland, was het kindje (inmiddels) wel erg gewenst.