tips om cyclus regelmatig te krijgen/eisprong te versnellen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Siri, 17 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Hallo meiden,

Ik ben ten einde raad.... heb nog steeds geen eisprong gehad na mijn abortus in mei en ben ook nog niet ongesteld geworden (en niet weer zwanger;))

Heeft iemand goede tips die geholpen hebben om de cyclus weer regelmatig te krijgen of om de eisprong te versnellen? Ik bedoel niet het voor de hand liggende, zoals stress verminderen, regelmatig bewegen, geen koffie, gezond eten, goed slapen en geen alcohol, want dat doe ik allemaal al.:D

2. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Helaas kan ik je hier niet mee helpen.

Voor ik aan de pil ging had ik een super regelmatige cyclus...toen ik stopte was het eind zoek...
    Heb cyclussen gehad van 60 dgn...uiteindelijk zwanger geraakt en na de bevalling leek het ff goed te gaan...maar nu weer zo onregelmatig...is moeilijk he!

Heel veel succes iig,..en ik lees ff mee!

Liefs Debbie

3. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Ik weet niet welke foliumzuurpillen je slikt, maar er wordt gezegd dat de 'zwanger worden' pillen van etos er voor zorgen dat je cyclus ook weer goed op gang komt. Ik ben er gelijk na het stoppen met de nuvaring mee begonnen en mijn eerste cyclus was wel netjes 29 dagen... toeval of niet? geen idee.. Maar hoor veel goeie verhalen hierover!

4. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Ik heb ook de etos pillen gebruikt...maar bij mij hielpen ze niet...maar het is het proberen waard...misschien helpen ze bij jou wel!

5. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Ik heb na 2 lange cyclussen net een eisprong gehad waardoor mijn cyclus nu op 34 uitkomt (ipv 60) :D. Ik ben bij de start van deze cyclus gestart met het slikken van monnikspeper. Dat is hetzelfde stofje wat er in de etos zwanger worden pillen zit, ik vermoed alleen dat het een hogere concentratie heeft maar zeker weten doe ik dat niet. Dit kan je bij de natuurwinkel kopen. Ik ben echt zo ontzettend blij dat ik dit het uitgeprobeerd want ik begon erg moedeloos te worden van die vreselijke onregelmatige, lange cyclussen:x. Geen idee of het bij jou werkt maar ik ben in ieder geval erg enthousiast!!

6. Aprill

Aprill Niet meer actief

Siri ik heb een tip voor je: tarwekiemolie-capsules helpen je bij een goede doorbloeding, kan je eisprong vervroegen (bij mij wel), goede innestelling en verder goed voor huid en haar en je kunt ze tijdens de zwangerschap blijven gebruiken :)
    Verder veel groene thee drinken om je eisprong te vervroegen ;)

7. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    #7 Siri, 17 aug 2010
    Laatst bewerkt: 17 aug 2010
    Kun je die ook bij de natuurwinkel kopen???

Bedankt voor de tips, ga morgen gelijk op stap, ik weet ook niet of het helpt, maar baat het niet dan schaad het niet toch? ik zit nu al op 80 dagen.... en het zit er niet naar uit dat er binnenkort wat gebeurd...... Stap gelijk over op de groene thee morgen! :)lekkerrrr

8. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Haha.. wordt een dure dag dan morgen als je alle tips op moet volgen :p

9. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Ja en als ik het allemaal tegelijk gebruik weet ik nog niet wat er helpt..... ;)
    Naaaaa groene thee drink ik zowiezo graag..... en dan ga ik maar voor monnikskappeper als er als dat hetzelfde is als de zwanger worden pillen ...... dus dan valt het wel mee:D

10. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    Ik weet niet of je hier iets aan hebt:

Hormonen - Gezonde Tips | Mens en gezondheid: Diversen

Staan tips om de hormonen Prostaglandines in balans te krijgen. Deze spelen een belangrijke rol bij de geslachtshormonen en dus bij de cyclus en eisprong.

Ik ben zelf begonnen met centrum materna + DHA slikken nu ik zwanger wil worden. Ik weet nog niet hoe m`n cyclus gaat worden, daarvoor ben ik te kort gestopt. Maar alles wat in het artikel wordt genoemd zit ook in centrum materna + DHA. Waarschijnlijk is het bij alle vitamine pillen zo, maar van de drogist begreep ik dat de samenstelling van de centrum materna zo is, dat het je kansen ook vergroot.

De + DHA variant hoef je in principe alleen te slikken als je weinig vis eet. Als je wel genoeg vis eet kan je de centrum materna slikken zonder DHA. Dat scheelt aanzienelijk in de kosten! Maar ja, ik hou niet van vette vis en eet het zo goed als nooit...

Succes!

11. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Siri, ik hoop dat een van deze tips helpt meid. Het is je zo gegund. Succes.

12. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    #12 Siri, 18 aug 2010
    Laatst bewerkt: 18 aug 2010
    Wauw, dat was een goede tip...... Dit herken ik precies!

Ik heb altijd hooggedoseerde vitamonepreparaten geslikt (heb een cursus orthomoleculaire voedingsleer gevolgd) maar ben toen ik zwanger werd gestopt omdat ik bang was teveel vitamine D binnen te krijgen. Zal daar in ieder geval weer mee beginnen. Ik eet veel vis, ben gek op vis, vooral de vette zoals zalm en makreel!

De monnikkskappeper en tarwekiemolie worden ook in het artikel genoemd. Pfffft ben zo blij met deze tips. Ben blij dat ik wat anders kan doen dan afwachten tot het vanzelf weer terugkomt....

Zoals in het artikel ook staat hebben hprmomen zo enorm veel effect op de lichamelijke en emotionele functies dat ik mezelf bijna niet herken.....

Thanx iedereen voor de tips, jullie hebben geen idee hoe blij ik ermee ben......:D:D

13. psk

psk Lid

13 jul 2010
    33
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Wat een fijn topic! Ik doe ga van het weekend ook even shoppen. Als ik een cyclus van 28 dagen had gehad, dan had ik de 12 een eisprong moeten hebben, maar nog steeds geen spoor van een ei. Dus denk dat het bij mij ontregelt is...

14. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Nou heb ik Don Quai (chinese engelenwortel) en monnikskapspepertabletten gekocht. Zal mij benieuwen. Beide om de hormoonbalans bij de vrouw te herstellen en de monnikkapspeper schijnt ook specifiek te werken op de functie van de eierstokken..... zal mij benieuwen.....

Zal even de beschrijving toevoegen voor degenen die meelezen.

<H3 style="MARGIN: auto 0cm">Dong Quai (Chinese engelwortel)

Dong Quai i.c. Chinese engelwortel is een Chinees kruid; een 'typisch vrouwenkruid' dat al eeuwenlang wordt gebruikt voor tal van vrouwenkwalen. Dong Quai stimuleert de doorbloeding van alle vrouwelijke organen. Het verlicht de symptomen van PMS en overgangsklachten. Dong Quai stimuleert de bloedsomloop in alle vrouwelijke organen en heeft een hormoonregulerende werking. Het heeft krampopheffende en pijnstillende eigenschappen, gaat opvliegers tegen en kan verlichting geven bij depressieve gevoelens.
    Ook bekend als: Angelica sinensis (Dong guai, 'Vrouwen-ginseng')
    Gebruikte delen: Wortel
    Eigenschappen

Tonicum voor de baarmoeder
    Ontkrampende werking bij de menopauze
    Menstruatiebevorderende werking
    Toepassingen
    Gespannenheid tijdens menopauze
    Onregelmatige, pijnlijke menstruatie
    Premenstruele klachten
    Vaginale klachten
    Hormonale verstoringen (ook na bevalling en tijdens menopauze)
    Opvliegers.
    (* niet gebruiken bij zwangerschap)
    Agnus Castus (Monnikspeper)

Monnikspeper (Vitex Agnus Castus) wordt traditioneel ingezet als geneesmiddel voor het reguleren van de werking van de vrouwelijke voortplantingsorganen. Ook wordt het gebruikt om overgangsklachten te verlichten. Uit onderzoek naar de werkzame bestanddelen blijkt het de symptomen van nervositeit, overmatige bloedingen en wisselende stemmingen tijdens de menstruatie en de overgang te verminderen

Eigenschappen
    Herstelt hormonale evenwicht bij de vrouw
    Regulerende werking op gehele vrouwelijke voortplantingssysteem
    Stimuleert hypofyse-voorkwab; vooral de productie van hypofyse hormonen (LH, Prolactine)
    Reguleert via de hypofyse de functie van de eierstokken (met name corpus)
    Normaliseert productie van oestrogeen en progesteron
    Reguleert libido (stimulerend of remmend, afh. van verstoring/dosering, zeer hoge dosis: remmend)
    Krampstillend
    Antidepressivum
    Toepassingen
    Hormonale storingen bij de vrouw
    Premenstrueel syndroom, premenstruele vochtophopingen, premenstruele huidaandoeningen.
    Menstruatieproblemen. Bloedingen tussen menstruaties. Wegblijven van menstruatie (buiten zwangerschap)
    Pijnlijke menstruatiekrampen, overvloedige menstruatie
    Overgangsproblemen, verlaging van stem na menopauze
    Herstellen van hormoonbalans na stoppen anticonceptiepil
    Onvruchtbaarheid, frigiditeit
    Depressiviteit, nerveuze uitputting
    Baarmoedercysten
    'Mannelijke' haargroei bij vrouwen
    Zwangerschapsmisselijkheid
    Witte vloed, vaginale candidiasis, trichomonasinfectie, vaginale ontstekingen
    </H3>

15. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Nog wel even een tip bij het gebruik van monnikspeper: niet gebruiken als je zwanger bent. Het staat ook wel in de gebruiksaanwijzing maar het leek mij handig om het nog even te benoemen. Ik ben ermee gestopt toen ik mn eisprong gehad had. En als (ik hoop natuurlijk van niet) ik ongesteld ben geworden, begin ik weer met het innemen.
    Succes met alles en hopelijk werkt het snel bij je!

16. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Fijn topic dit! Mijn cyclussen schommelen ook rond de 42 dagen met een uitschieter van 55 dagen. Ben al sinds april gestopt met de pil. Ik denk dat ik morgen ook de monnikspeper ga halen. kun je dat gewoon bij de tuinen halen?
    En die toevoeging: "niet gebruiken bij zwangerschap" hoort dat bij de maonnikspeper of die andere. En waarom? Vind ik dan toch een beetje eng aangezien je na je vruchtbare dagen toch niet precies weet of je zwanger bent?
    Zelf gebriik ik momenteel de teunisbloemolie capsules van Etos. Zou ook helpen bij een onregelmatige cyclus. Of het helpt weet ik nog niet, ik ben er pas 10 dagen mee aan de gang...

17. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Ik heb de monnikspeper bij de natuurwinkel gehaald, geen idee of ze het bij de tuinen hebben (hebben we niet hier in de stad..) Ik heb ergens gelezen dat je monnikspeper eigenlijk als anticonceptie moet slikken dus: aantal weken wel en dan een stopweek. Voor de zekerheid stop ik dus na mijn eisprong. Geen idee of het daadwerkelijk kwaad kan maar voor de zekerheid...Teunisbloemolie heb ik ook 1 cyclus geprobeerd maar zonder resultaat

18. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    leuk topic! Ik ben ook weer met depil gestopt 4 juni en heb ook nog geen spontane eisprong weer gehad aangezien ik nog steeds niet ongesteld ben en ook niet zwanger. Het is ook nog eens duur niet ongetseld worden en niet zwanger door al die testen, en preparaten om het regelmatig te krijgen ik heb ook tarwekiemolie capsules hmm helpt bij nog niet echt. Ach ja bij Niels duurde et 7 mnd eer ik zwanger werd dus ik heb geduld.

19. Margootje

Margootje Bekend lid

8 sep 2009
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien is het hier al gepost maar teunisbloemcapsules schijnen wel te helpen. Zelf nam ik de "zwanger worden" tabletten van etos en dat hielp ook wel. Toen kreeg ik in ieder geval een eisprong al was mijn cyclus toch nog redelijk lang.

20. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik heb wel de kruidvat capsules met teunisbloemolie gebruikt zonder resultaat en nu dan de teunisbloemcapsules van etos met veel hogere dosering.
    Maar die monnikspeper... ik vraag me af waarom je die niet mag gebruken als je zwanger bent? Vind ik toch een beetje een eng idee?
    Weet iemand dat?
    enne... als anticonceptie??? Dat zal wel niet! Als je een kruiden/ vitamine preparaat slikt kun je vast en zeker zwangre worden!! En anders dus niet gebruiken als je graag zwanger wilt worden!!

Deel Deze Pagina