Hoi meiden, Voordat ik weer aan de telefoon hang met de verloskundige wil ik eerst even weten of er meiden zijn die zich herkennen in mijn klacht... Ik heb al een tijdje last van opkomende benauwdheid, druk op mijn borst en dan stijgt het naar mijn hoofd. Ik heb dan een vervelende druk op mijn hoofd staan en het begint dan ook te binken... Hartslag gaat dan ook sneller. Na een minuut of 2 zakt het weer af. Eerst had ik het een aantal keer in de week maar nu heb ik het al een aantal keer per dag. Mijn bloeddruk is altijd nog prima geweest dus daar zou het niet aan kunnen liggen... Wie herkent dit of kan mij vertellen wat er aan de hand is? Bedankt alvast!!!
Ja, dat heb ik ook! Ik stond vanmiddag in de Etos en toen kreeg ik het ook benauwd, drukkend gevoel op mijn borst, beetje duizelig...ik lees ff met je mee want ik weet ook niet wat het is...
Ik ben dus niet enige... Dat scheelt weer! Krijg altijd het gevoel dat ik zo'n zeikerd ben ofzo! En de baby is het niet want daar krijg je het alleen benauwd van maar dat het zo naar je hoofd stijgt... Echt vervelend! Heb soms het gevoel dat mijn ogen uit mijn hoofd ploffen!!!
Het is ook 'bekend' dat dat met dit termijn kan gebeuren. Omdat de beeb steeds minder ruimte in de buik krijgt, kan het zijn dat jij dus ook benauwder en kortademiger wordt! Maar als je het echt niet vertrouwd, altijd bellen hoor! Liever te vaak dan te weinig!
ik denk dat dit toch klachten zijn die je met je vlos moet bespreken, zodat ze o.a zwangerschapsvergiftiging uit kunnen sluiten. Gewoon voor de zekerheid... Hier zou de vlos in elk geval wel willen dat ik contact met ze opnam bij dit soort klachten.
Ik ben er vroeg bij, ik heb het ook. De eerste paar keren vond ik het ook reuze eng eigenlijk, maar ik maak het bespreekbaar bij de volgende controle. Bij mij kan het aan mijn bloeddruk liggen, ik sta sowieso onder controle omdat ie' vaak te hoog is. Beetje zitten googlen en volgens dokter google hoort het vaak bij het laatste trimester, dus beetje apart dat ik het nu al heb. Ik krijg het vaak in bed, als ik op mijn linker kant lig, dan voel ik echt mn hart tekeer gaan :/ Zat al een beetje te hopen dat er hier een topic over zou komen eigenlijk
Klinkt een beetje als hyperventilatie teminste ik krijg dat ook als ik een hyper aanval krijg. Mischien een beetje zenuwe voor de bevalling of voor iets anders dan kun je het onbewust oproepen
Ik kan niet voor de anderen spreken, maar in mijn geval denk ik dat het inderdaad een soort paniek aanval is ofzo. Niet dat ik paniekerig ben, maar dat lijkt me de meest logische verklaring. Er gaat toch behoorlijk veel door mijn gedachtes heen zo op een dag, dus zou er niet raar van opkijken als dat het is. maar tegerlijker tijd moet ik wel oppassen met mijn bloeddruk, daar sta ik voor onder controle en die mag natuurlijk niet te hoog zijn!
ik heb dit bij de vorige zwangerschap gehad en ook nu weer. volgens de verloskundige hoord het er gewoon bij en is er niets aan te doen.. het zijn gewoon hartkloppingen omdat je hart soms echt overuren moet maken en op dat moment stijgt je bloeddruk even heel snel waardoor je dat benauwde gevoel krijgt. hou het wel in de gaten dat het echt na een aantal minuten weer afzakt en niet te lang aanhoud want dan zou ik zeker wel even de verloskundige bellen.
Ik heb het ook al, heel af en toe s'nachts. Niet echt een drukkend gevoel op de borst, maar wel benauwd. En een paar weken terug toevallig bij de vk. En idd, mijn bloeddruk was wat aan de hoge kant, dus ik direct in paniek (en bloeddruk werd daarom nog hoger). Paar dagen later moest ik dus terug komen, en toen was alles weer keurig in orde Ik heb haar toch maar even gevraagd hoe dat kwam dat ik het soms zo benauwd had, en idd hoort erbij, precies zoals Marijee omschrijft. Liefs
Bedankt iedereen voor jullie reacties!!! Omdat ik gisteren een beetje op internet heb gezocht naar wat het zou kunnen zijn (noooooooit doen) werd ik alleen maar ongeruster... Ik heb daarom de verloskundige gebeld en kon direct nog terecht... Over de telefoon had ze me al wel gerustgesteld want ze zei: "Ik denk dat het puur met het termijn te maken heeft maar om jou gerust het weekend door te laten gaan, kom maar even hierheen". Nou super!!! Wij naar het ziekenhuis en daar moest ik 1 uur aan de CTG. Alles was prima, mevrouwtje was flink druk!!! Ze gingen bij mij m'n hartslag, longen en bloeddruk nakijken en ook dit was allemaal prima. Ze konden niet al mijn kwaaltjes verklaren maar omdat alles er verder prima uitzag, zagen hun geen reden om verder onderzoek te ondernemen. Wat het dus nou precies is, dat is nog onduidelijk maar waarschijnlijk heeft het gewoon met het termijn te maken. Nogmaals dank voor jullie reactie!