Wat zouden jullie doen, baby 4,5 maand heeft honger!!!!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door elsa, 6 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    hoi,

Weet niet of ik mijn onderwerp hier of het beste bij voeding moet plaatsen, maar ik begin maar eens hier :)

Mijn lieve schat van 4,5 maand heeft honger, honger en nog eens honger!! Rond etenstijd kijkt hij de fles bijna uit mijn handen en hij komt steeds eerder voor eten. Hij zit nu op 180+6, 5 keer per dag en die flessen gaan allemaal tot de laatste druppel op.

Ben al een beetje gestart met fruit, daar eet hij nu ook een paar lepels van en dat gaat goed.

Maar goed, het lijkt voor nu niet meer voldoende te zijn, ik heb van het cb een aantal opties gekregen:
    - met name de flessen van 11.00 uur en 15.00 uur zijn moeilijk, doe daar een schepje extra in en dan teruggieten tot 220
    - extra water in alle flessen doen (bijvoorbeeld tot 220), dus geen extra voeding,alleen extra water
    - alvast beginnen met wat groente rond 16.00 uur
    - wat rijstebloem door de flessen van 11.00 uur en 15.00 uur maar dat lijkt me wel erg dikmakend.

Ik wilde eigenlijk pas met 5 maanden starten met groenten en dan langzaam de fles van 23.00 uur laten vervallen en dan een papfles rond 19.30 uur geven (net zoals bij de jongste).

Ik neig naar dat schepje extra in de flessen van 11.00 uur en 15.00 uur, dan komt hij wel tijdelijk iets over de liter heen, maar misschien is het ook maar tijdelijk nodig. Zowiezo maar tijdelijk tot de overbrugging naar meer bijvoeding.

Wat zouden jullie doen, zijn er meer mensen die al eerder starten met ook groenten?

Of zijn er nog andere tips?

Alvast bedankt!!!

Grtz.

2. Silke87

Silke87 Actief lid

19 jan 2011
    258
    0
    0
    Voeding voor hongerige baby´s al eens geprobeerd ?? Hoe lang doet die over zijn fles? Kan ook zijn dat zijn zuigbehoefte nog groot is en daardoor het lijkt dat die honger heeft ( hebben we hier ook gehad)

Wij zijn met 3,5 maand begonnen met fruit en met 4,5 maand langzaam de groente gegeven! Gewoon goed kijken naar je kindje hoe die erop reageerd de ene is er sneller aan toe als de ander!

3. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Hoelang doet hij over zijn flesje?
    Als het te snel gaat kan hij nog zuigbehoefte hebben.

Misschien kun je de gewone voeding mengen met voeding voor hongerige kindjes?
    Dit hebben we bij mijn dochter vanaf 3 maanden tot 6 maanden gedaan, 3 schepjes standaard en 3 schepjes forte (nutrilon) en dat ging beter als alleen standaard.

4. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    probeer voeding voor hongerige baby's misschien dat dat net ff helpt om het nog wat uit te stellen.

5. Krissie84

Krissie84 Actief lid

30 dec 2010
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad forte voeding gebruiken. En misschien rijstebloem in de fles. Er zitten geen calorieen in, dus dikmakend zou het niet moeten zijn.

6. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Hi,
    Ben erg huiverig voor andere voeding want dat is bij mijn oudste een groot drama geweest en die deed t goed op hypo. De jongste eigenlijk ook, nooit krampjes oid gehad. Wil met n half jaar wel overstappen op gewone voeding.

Ben hem nu aan t foppen met wat extra water en dat lijkt voor nu wel te helpen, moren kan t natuurlijk weer anders zijn.

Heb voor mezelf wel besloten dat ik niet over de liter voeding heen wil, dat vind ik zoveel! Dus als t water niet meer helpt dan begin toch alvast met n bodempje groente. Als hij 5 maanden is wilde ik daar toch mee beginnen, die 2 weken maakt dan ook niks meer uit.

Hij doet ongeveer 15 minuten over n flesje met de kleinste speen en dr brown fles, langer lukt me echt niet ;)

Bedankt voor jullie tips!

Deel Deze Pagina