Dextro in laatste fles om door te slapen?

Discussion in 'Voeding' started by mel78, Sep 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Ons zoontje van 18 maanden slaapt nooit langer dan 6 uur ' s morgens, maar dat is al laat. Meestal is het 5 uur. Nu lees ik van alles over druivensuiker in zijn laatste flesje doen, waardoor zijn suikerpeil ' s nachts niet ver zakt, waardoor hij beter zou slapen (in ieder geval niet wakker wordt van de honger).

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

2. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Dextro zorgt toch ook voor extra energie? Ik zou als de dood zijn dat mn zoontje dan stuiteren doet in plaats van slapen haha.

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Dit is een geintje toch? Doen mensen dat echt????

4. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    :(

Je wil je kind een suikerbom gaan geven met extra enrgie om de nacht in te gaan;)

5. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wat een raar iets.

Hoe laat gaat hij naar bed dan? Kun je hem geen flesje geven en dat hij dan verder slaapt?

6. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Nee ik meen dit serieus, anders vroeg ik het niet. Maar ik weet niet goed wat ik er van moet denken. Vandaar dat ik de vraag hier stel :)

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn logica zou zijn dat hij van de extra suikers juist hyper word. Bij diabeten gebruik je dextro om iemand snel op te peppen als hun suiker te laag is. Bovendien is het een snelle suiker, waarna je een suiker dip krijgt. Lijkt me dus echt geen slim idee. Van wie heb je die tip gekregen als ik vragen mag?

Hoe laat drinkt hij zn laatste voeding, eet hij overdag & 's avonds goed? Ik geef mn dochter van bijna 2 een papfles fijne granen 's avonds, ze eet slecht zeg maar gerust niet 's avonds dus van de boterham tussen de middag en een schaaltje fruit om 3 a 4 uur tot de volgende ochtend is echt te lang zonder eten. Op de papfles slaapt ze meestal lekker.

8. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Umm, daar zitten we nu inderdaad over te discuseren hier.

9. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Suusjeh: hij eet de hele dag door prima. Hij krijgt om 19 uur nog een volle fles melk, en dan een half uurtje later gaat ie naar bed.

10. quinten2011

quinten2011 Actief lid

Sep 5, 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo

Dextrose is echt een suikerbom zou dat zeker weten niet geven. Doe wat pap in de fles of een avondpapje met melk mengen ( doe ik zelf altijd)

Succes

11. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    beetje dom.. Dextro zorgt voor meer energie. Hij gaat vanzelf langer slapen. Heb geduld.

12. zustertje

zustertje Niet meer actief

Waarschijnlijk heeft je zoontje niet meer slaap nodig? Heel normaal hoor dat kindjes zo vroeg wakker zijn... Meestal voor de ouders vervelender dan voor de kindjes...
    En Dextro lijkt mij geen geen idee...

13. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Ik zou hem gaan leren dat ie langer moet slapen. Hij kan wel wakker worden rond 5 uur maar dat is ook een moment waarop ie kan leren weer te gaan slapen.

Wat doe je normaal gesproken als ie wakker wordt 's ochtends? Heeft ie verduisterende gordijnen? Ik zou hem lekker laten liggen, en doe het omgekeerde als met kinderen die avonds niet willen slapen. een 10 minuten regel. Is wel even vermoeiend maar hij gaat dan vanzelf leren dat ie of zichzelf nog even moet vermaken, of hij gaat langer slapen. Zorg dat zijn kamertje goed donker iszodat ie niet gewekt wordt door licht of voorbijrijdend verkeer.

14. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Dacht even dat dit een typefout was of zo...
    Dextro in een fles voor zo'n jong kind??
    In Dextro zitten juist snelle suikers die zorgen voor een piek en dan weer een hele snelle daling! En daarbij is het bedoelt om extra energie te geven....
    Dan zou ik nog eerder zeggen: doe wat rijstebloem door die laatste fles melk (voor wat het waard is) en verder is het accepteren en geduld, dat doorslapen komt vanzelf.

15. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Napoleon: het is pikkedonker op zijn kamer, en slaapt aan de achterkant van het huis, dus dat is het niet. En leren doorslapen geloof ik niet zo in, hij is gewoon lekker wakker.

in ieder geval is me duidelijk, dat de druivensuiker niet iets is wat als advies wel eens vaker is gegeven haha.

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dit dus. Als serieus een dippende bloedsuiker het probleem zou zijn waardoor hij niet door zou slapen, zou dit dus de allerslechtste oplossing zijn die je kunt bedenken, omdat je suikerpeil na zo'n suikerboost juist omlaag klapt en je dus juist gaat veroorzaken wat je wilt voorkomen.

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Aan zijn ritme doe je helaas niet zo veel. Hij slaapt wel door? Dan zou ik daar allang blij mee zijn en het moment dat hij langer gaat slapen 's ochtends of zichzelf kan vermaken in bed, komt dan vanzelf.

Hoe laat gaat hij op bed? Maakt het nog uit als je hem 's avonds wat later op bed doet?

18. yossie

yossie Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    1,784
    0
    36
    Idd wat een vreemd advies, je krijgt er alleen maar snelle energie van. Wat jammer en vervelend dat je zoontje zo vroeg wakker wordt iedere ochtend! Waarschijnlijk weet je dit allemaal al, maar toch noem ik het nog even. Loopt hij al? Ik hoorde dat ze dan ook vaak wat langer in de ochtend slapen, en als ze alleen nog maar een middagslaapje doen, weet niet of dat al het geval is? En slaapt hij overdag niet te veel? Anders kun je hem overdag wat minder laten slapen. En anders kun je ook nog proberen de wakker worden tijd te verlengen door hem iedere dag steeds iets later naar bed te brengen. Dit kan effect hebben voor het later wakker worden, maar heeft wel een paar weken nodig. Iig succes, en anders (helaas, en is natuurlijk makkelijk gezegd) accepteren...

19. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,737
    7,507
    113
    Female
    Diegene die je dit als tip heeft gegeven moet zich even na laten kijken :)
    Dextro is voor meer energie. En zoals hierboven al staat, als extra suikerboost bij lage suikers. Geeft een hoge glucosepiek met daarna een hele snelle daling. Dit is ook de reden dat diabeten na een dextro wat moeten eten met langzame suikers. Zoals een boterham. Om het glucosepeil stabiel te maken.

Denk dat een kind na een dextro stuiterend zn bedje door gaat.

Trouwens, bij een echte suikerdip worden ze juist heel slaperig;)
    Iemand met lage glucose gehalte zijn vaak afwezig en slaperig en in ernstige gevallen tegen coma aan of zelfs in coma.

Mijn meisje heeft in haar eerste week een suikerdip gekregen. Ze reageerde amper en was nauwelijks wakker te krijgen.

20. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Topic verplaatst. Denk dat ts haar vraag inmiddels wel beantwoord heeft door er geen dextro in te doen ;)

Share This Page