Wie herkent dit en heeft tips?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Grassprietje, 15 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Ik heb namelijk al nachten lang zo`n gevoel dat me eten echt boven in mijn keel hangt en maar niet wil zakken...
    Tis dus geen eten wat weer terug komt, of zuur wat naar boven komt...Maar echt een verselijk gevoel van eten net achter in mijn keel...liever 100x brand maagzuur dan dit gevoel..

    Is dit de kleine die lekker met haar voeten in me maag loopt te wroeten? Of toch een vorm van brandend maagzuur?

    Herkennen jullie dit?
     
  2. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ik denk inderdaad dat het je kleine is die de boel een beetje terroriseert!
    Heel vervelend lijkt me dat....nog even op de tanden bijten!
    Succes!
    Elmo
     
  3. lindavg

    lindavg Fanatiek lid

    25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Hoi,

    Herken het idd ook.
    Lijkt soms ook alsof je eten niet naar beneden wil zakken.
    Heb het gelukkig niet de hele dag maar nu dus weer wel.
    Is idd een rot gevoel heb helaas niet de juiste tip voor je.
    Ik probeer er maar niet aan te denken en hopen dat het weg gaat.

    Succes, misschien heeft iemand hier een tip.
    Blijf het wel volgen, wie weet heb ik er dan ook wat aan.
     
  4. Heb er ook last van en helaas geen tip.

    Pak vaak wel toch even een rennie om in ieder geval de oprispingen tegen te gaan. Het gevoel dat het vast hangt blijft dan wel.

    Ga dan wel slapen met nog maar een extra kussen onder m'n hoofd.
     
  5. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    Het voelt niet aan als een brok in je keel?

    Mocht dit wel zo zijn dan kan het een vorm van spierspanning zijn. Als je hier naar googled kom je veel nuttige info tegen. Het is op zich ook onschuldig.

    Sterkte.

    Gr.
    Danielle
     
  6. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Dushi het is idd geen brok in me keel...Het is mijn inziens echt het eten wat eigenlijk niet wegzakt...Of wel wegzakt maar vervolgens weer naar boven komt maar daar vervolgens ook uren blijft zitten..
     
  7. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    OK.

    Dan zou ik niet teveel in één keer eten om te proberen of dat helpt. Mocht die kleine er dan tegenaan schoppen dan komt het niet gelijk omhoog.
    Die van mij ligt ook met haar beentjes bij mijn maag en het voelt inderdaad alles behalve prettig als ze denkt dat het een springkussen is.

    Sterkte meis.

    Gr.
    Danielle
     
  8. Mowtom

    Mowtom Fanatiek lid

    22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ik had hier idd ook last van zo rond de 30e week en wat later. Ik heb daarvoor gaviscon gekoct en dat hielp wel. Ook helpt t wel een beetje als mijn kussen wat hoger ligt. Ik had dus ook niet echt last van maagzuur wat terug in mijn mond kwam maar meer t eten wat gewoon niet zakt...
    Ook niet teveel meer eten/snoepen 's avonds misschien..
     
  9. annette110

    annette110 Actief lid

    5 mei 2007
    307
    0
    0
    Zoetermeer
    Heb hier nu ook last van, en ben nog niet zover als jullie.

    Bij mijn 1e had ik het pas veel later (als ik het me goed herr.) Nu gaat alles prima, totdat ik in mijn bed lig. Dan heb ik het idee alsof alles heel hoog blijft hangen. Slaap maar met een dubbel kussen lekker hoor, die gooi ik dan 's nachts weer weg...het is niet anders helaas.

    ;) annette
     
  10. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    snoepen of snacken doe ik al niet savonds...Het enige wat nog wel eens wil gebeuren is een koekie ij de koffie om 19.30....

    Dat xtra kusssen en gaviscon ga ik maar eens proberen....
     
  11. louloutje

    louloutje Actief lid

    23 mei 2007
    190
    0
    0
    Heb het al een paar maanden helaas... Niets helpt meer, geen rennies, geen regla PH, geen antagel, geen Maalox...
    Vaak pak ik toch een Maalox en daarna een paar lepels vanillevla... Bijna zittend in slaap vallen (zoveel kussens) en dan gaat het wel weer...
     
  12. PoezieQ

    PoezieQ Bekend lid

    31 jan 2007
    580
    0
    0
    Ik denk inderdaad met extra kussens onder je hoofd en schouders gaan slapen, zodat de zwaartekracht beter haar werk kan doen. en misschien toch iets tegen brandend maagzuur innemen.
     
  13. sporty78

    sporty78 Actief lid

    15 jan 2007
    195
    0
    0
    ik heb de haptonomie opleiding gedaan en daarin werd verteld dat de baby hoog kan liggen en dat je dan slecht kan ademen of idd het gevoel hebt dat er eten in je keel blijft zitten. Je kan proberen om je baby naar beneden te 'lokken' door je handen onder je buik te leggen en contact te maken met je kindje. Als de baby wat zakt kan dat soms letterlijk lucht geven. Misschien heb je hier iets aan?
     
  14. ichtus

    ichtus VIP lid

    5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Ik herken het zo niet echt, maar ik heb zelf net als wat dushi zei ook wel eens het gevoel gehad dat ik bijvoorbeeld een stukje vlees of appel in mijn keel had zitten dat niet wilde zakken (toch een soort brokje in de keel) bleek inderdaad spierspanning door onbewuste stress te zijn.. heel irritant.. mocht dat het toch zijn dan helpt alleen ontspannen... veel slikken, maakt het alleen maar erger omdat je dan je keelspieren veel gebruikt...

    Verder herken ik alleen het maagzuur, maar daar helpen rennies voor bij mij...succes en khoop voor je dat het snel over is...
     
  15. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Sporty de kleine is al ingedaalt, dus handen hoe dan ook zit ze meteen in me handen onderaan me buik... Ze heeft eigenlijk geen ruimte meer..

    Ichtus ik merk idd wel dat wanneer ik ga slikken het erger wordt... hmmm
     

Deel Deze Pagina