wat merkten jullie kindjes van de 14maanden-vaccinatie (BMR)?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door juffie roos, 18 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Wat merkten jullie kindjes van de 14-maanden-vaccinatie, de BMR-prik?
    En hoe lang duurde het voordat je wat merkte?

Hier is hij ruim een week terug gezet. Nu slaapt hij opeens heel onrustig, veel wakker.
    Ook onrustig met het naar bed gaan.
    Wat snotterig, luieruitslag (maar hoeft natuurlijk niet van de prik te komen)

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier helemaal niks. In tegenstelling tot de DKTP's.

Maar een reactie na een week is wel standaard. Dacht 5-12 dagen na de prik..

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Ik meen dat alleen Jorja last heeft gehad van die prik, na zo'n 10 dagen ongeveer.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Van de BMR niets gemerkt

5. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Hier ook niks van gemerkt. :)

6. bereke

bereke Niet meer actief

Volgens mij krijgen de kindjes in België die als ze 1 jaar zijn. En hier was het resultaat na enkele dagen: koorts, huilerig en beetje uitslag.

7. Fransa

Fransa Niet meer actief

Bij onze oudste na de eerste BMR prik niets gemerkt. Na de herhalingsprik heeft hij 3 dagen lang 40 graden koorts gehad.

Jongste heeft 'em net 1,5 week geleden gehad en hij heeft zaterdag + zondag koorts gehad. 39.1 was de max. Verder was hij hangerig. Maar ja, dat ben je wel bij een combi van koorts en dikke verkoudheid.

Hier trouwens bij beide de bijwerkingen na 8/9 dagen....

8. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Liza heeft er precies een week later last van gehad. Koortsig, rommelig met slapen 's nachts. 2 dagen, toen was het weer over. Van de andere prikjes heeft ze nooit last, maar van deze dus wel een beetje. Hadden ze ook gezegd op het cb. Deze prikjes zijn heftiger, dus eerder kans dat ze daar last van krijgt. En dan zo'n 7-10 dgn. na de prikjes.

9. Maia

Maia Niet meer actief

hier helemaal niets van gemerkt eigenlijk.

10. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    nou, hier slaapt hij dus heel onrustig en hij hangt de hele tijd aan mij...(lijkt haast wel een sprongetje, maar daar zijn we volgens mij net vanaf...:()

11. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Na twee weken werd Sven ziek. Heeft ongeveer 3 dagen geduurd. Hoge koorts en totaal niet zichzelf.

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier hoge koort, uitslag over haar lijfje, 1-2 weken niet zichzelf. Erg hangerig, pieperig.

13. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Zowel de oudste (destijds) als de jongste (nu) hebben er geen last van gehad...

14. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Vanaf dag 4 tot dag 11 een hangerig pieperig meisje gehad... heel soms wat verhoging... maar vooral heel hangerig..

15. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier niets gemerkt eigenlijk...

16. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    Hier vertelde de arts op voorhand al dat 1 spuit die dag reactie kon geven en de andere spuit (voor hersenvliesontsteking) een week later reactie kon geven. Het kon koorts, hangerig, ziek, aanhankelijk alles zijn. Dus als ze een week erna die symptomen zou laten zien moest ik nog maar eens aan de spuitjes denken.
    En een week later...had ze 38.9 koorts, hangerig en heeft de hele dag geslapen! :D

17. greeneyedgirl

greeneyedgirl Actief lid

18 nov 2008
    183
    0
    0
    Mijn oudste is een week later echt heel ziek geworden. Koortsig, pijn, zwak ziek etc. Was best heftig.

De jongste heb ik na de BMR prik laten behandelen door een acupuncturist. Zij (mijn dochter ;)) heeft nergens last van gehad.

Ik denk dat het ook uitmaakt of ze op dat moment juist onder de leden hebben, dus dat de weerstand op dat moment wat minder was.

Deel Deze Pagina