Sorrie Picolina, helaas kan ik je hier ook geen gelijk in geven dit omdat ik dit ook heb meegemaakt bij de zwangerschap van onze dochter. Wel moet ik erbij vermelden dat ik ziezo onder controlle van gynicoloog. Toen ik bij mijn dochter een positieve test had was ik harstikke blij, wij terug gerekend en meende echt al 8 weken zwanger te zijn. Wij wisten (meenden wij) het zelfs zeker. Ik kwam bij de gynicoloog en ze keek met een inwendige echo, ze kon de baarmoeder en het vruchtzakje wel zien maar geen kloppend hartje. Ook zei ze dat het vruchtje te klein was voor het termijn. Helaas zou dit betekenen dat het een miskraam zou zijn. Wij moesten maar een week geduld hebben dat de miskraam vanzelf opgang zou komen mocht het niet zo zijn moesten wij naar een week terug gaan. In die week was niets gebeurt en gingen teneer geslagen terug naar de gyni. Bij de gyni opnieuw een echo gemaakt en uit de echo bleek dat het vruchtzakje iets was gegroeid iets wat noormaal niet kan bij een mk. Ze vertelde ons meteen dat het gewoon te vroeg is geweest om alles te kunnen zien. Weer een week later moesten wij terug komen om het hartje te kunnen zien kloppen. En ja hoor het hartje bleek gewoon te kloppen. De eerste echo heb ik bleek met 6 weken gehad en met 8 weken was er duidelijk iets meer te zien. Ook bij mij hadden ze witte gedeeltes gezien op de eerste echo. Ze konden het ook niet plaatsen. Ik kan alleen zeggen hou moed in deze onzekere tijd. Een gezegde is niets voor niets dat het kan dooien of vriezen. Ik hoop voor jou dat het blijft vriezen meid. Kop op.
sorry hoor maar ik had met 6 weken 3 dagen een lege vruchtzak en met 7+3 een prachtig kindje met hartje. IN het ziekenhuis. met 7 weken 6 cm sowieso niet ik weet niet waar je dat vandaan hebt maar dat klopt echt niet.
Met 7 weken is je baby net iets groter als een rijstkorrel. Dus beetje onwaarschijnlijk dat de baby dan al 6 cm is.. TS: Sterkte en ik hoop dat de echo gewoon te vroeg was! Hou moed xxx
Klopt inderdaad niet wat ik hier zeg. De macrocystes waren inderdaad zwart. Het witte was microcysteus weefsel, maar waarom dat dan wit was weet ik zo niet. Nogmaals sterkte, zal voor je duimen.
Waar haal jij je info vandaan?? Soms is er op 6 weken een kloppend hartje te zien maar soms ook niet. En het hartje luisteren/horen doen ze 'al' op 12 weken en echt niet pas met 20. Ik vind het nogal cru dat jij dit hier zo komt stellen als waarheid, terwijl het gewoon echt niet waar is wat je zegt.
5 weken zwanger, klopt het hartje al? Let op het woordje 'misschien'. Het kan dus best zijn dat het een (halve) week later pas begint.
Ik hoop dat je bij de volgende echo wel een mooi kloppend hartje ziet! Veel sterkte met het afwachten, dat valt niet mee. Wij kregen het hartje trouwens nog eerder te horen, ligt denk ik aan de apparatuur die ze hebben hoor! En bij ons was het kindje met 6 weken en een paar dagen 6 mm, denk dat piccolina dat bedoelt, was vast een typefout.
woow ik weet niet waar jij je info vandaan heb en de toon in je bericht is echt uhm ten eerste geen kloppend hartje op 5 weken zegt hélemaal NIETS ik had met 5,5 weken geen kloppend hartje sterker nog had niet eens een embryo een leeg vruchtzakje dus, 3 weken later een prachtige embryo met kloppend hartje en inmiddels bijna 27 weken zwanger van onze dochter dus voordat je volgende keer zo een misselijk bericht plaatst moet je wel even de feiten weten, sterker nog bij een echobureau hebben ze net zulke goede echoapparaten als in het ziekenhuis
Hoi dames...ten eerste allen bedankt voor lieve reacties.....ook die van piccolina....idd info klopt niet helemaal maar dat terzijde. Ben nog erg onzeker. Heb het vandaag maar op het werk verteld voor het geval ik een bloeding zo krijgen op het werk ofzo...dat ze weten wat er aan de hand is. Heb het de ele dag niet droog gehouden...erg moeilijk allemaal. Heb nog steeds geen bloeding, voel me ng zwanger....! Ik hoop maar dagen te vroeg was en ik morgen een hartje te zien krijg, al ga ik wel van het ergste uit! Het is alleen dat witte weefsel wat ik niet kan plaatsen, de vk ook niet. Weet niet welke lid dat ook heeft gehad maar dat geeft toch weer een beetje moed! Wat mij ook zorgen baart is de pijn die ik alleen aan mijn linkerkant heb, linkerkant buik, linker been en voet en linker schouder en linker bil!! Heel apart....soms met echte krampen anders alleen zeurdige pij in mijn hele linker gedeelte! Bbz?? Heb vorige week een test gedaan en die was hartstikke positief nog! Word hoer zo moe van...al da gepieker
Hihi autocorrectie.... Maar wat me wel zorgen maakt is dat je denkt een bbz te hebben.....datnis wel gevaarlijk hoor! Ik zou dit wel zeker even met je vk bespreken! Verder hoop ik heel erg dat je hartje morgen klopt.....maar hetnis goed dat je eerder van het slechte uitgaat...betere bescherming voor jezelf dan he..maar ik zou zeker even je vk bellen over de pijn die je hebt. Ik weet niet precies hoe een bbz voelt....maar klinkt niet goed eigenlijk
Dank u dames....voelt goed om hier te kletsen! Toen ik de echo heb gehad was ik zo in shock dat ik eigenlijk helemaal niets heb gevraagd of verteld over de pijntjes die ik heb! Wou zo snel mogelijk weg om me tranen de vrije loop te laten gaan in de auto! ik huil niet zo snel en voel me erg ellendig om te huilen in bijzijn van andere mensen!
Toen ik thuis was had ik nog zoveel vragen.....!! Ik maak me ook echt zorgen om bbz....hoop zelf van niet, maar het is raar dat ik alleen aan de linkerkant pijn heb! Ga het morgen zeker.....hoop ik....aan de vk vragen! Erg bedankt voor julli reacties )
Maar een bbz is gevaarlijk ik zou echt bellen......als je vk dan zegt dat het gewoon goed is...prima maar ik,zou het risico niet nemen....je kan een vk gewoon bellen hiervoor.
Ik weet het niet.....heb ook erg veel last van bekkeninstabiliteit, mss komen die klachten daar van dan denk ik dan weer!
Ja bel gewoon even ... Dat kan een vk je beter vertellen.....wil,je niet dwingen he....maar een bbz is echt gevaarlijk....