Zwanger worden en meteen lijnen/afvallen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door FB1984, 17 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hejj!!

Wij zijn nu maandje bezig met 'klussen', in de 1e ronde dus...
    Het liefst wil ik nog wat kg's afvallen. Het liefst tussen de 7 en 10kg.

Zou dit kwaad kunnen? Nu ik ook bezig ben met zwanger worden?
    Ik wil namelijk wat kg's eraf omdat ik anders straks helemaal zo veel weeg:$ en richting de 100 kg ga!!

Ik ben 1.70 en weeg rond de 73/74 kg.
    (Tot vorig jaar altijd ronde 60-63 kg)
    Maar ivm gezonheid en medicijnen toen, zoveel aangekomen!

Kan het kwaad om te gaan lijnen en sporten??

Hoe denken jullie hierover?

Zodra ik zwanger bent wil ik stoppen met lijnen hoor, en gewoon gezond gaan eten en rustig aan sporten...

Liefs F

2. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Het enige dat ik weet is dat lijnen wel invloed kan hebben op je cyclus. Maar ik geloof niet dat het kwaad kan hoor.

Liefs

3. Spanish

Spanish Niet meer actief

Ik zal je zeggen ik loop bij een Diëtiste, omdatik dus overgewicht heb, en ik ben nu 6,6 kilo in 6 weken afgevallen.

En het kan soms een zwangerschap wel in de weg zitten..
    dus het kan nooit kwaad.
    ik moet afvallen omdat ze denken dat het aan mijn overgewicht licht dat we al anderhalf jaar bezig zijn voor een 2e.

omdat de 1e door de pil kwam toen woog ik 56 en ik begon met afvallen toen ik 88 was en zit nu op 81.2

liefs xxx

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    dit kan geen kwaad lijkt mijn. het kan misschien zelfs positief werken op je cycles. soms wordt het aanstaande moeders zelfs geadviseerd om nog even een paar kilo te verliezen om de kans op zwangerschap te verhogen. zodraje zwanger bent natuurlijk meteen stoppen met lijnen want dan is het wel erg slecht voor je kindje ivm afvalstoffen die je dan afgeeft maar goed dan heb je weer een extra motivatie om gezond te eten

5. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Bedankt voor de reacties meiden...
    Ik ga het dan ook gewoon proberen, rustig aan.
    En zodra ik zwanger ben meteen stoppen en zoveel mogelijk gezond eten enzo.
    Heb namelijk af en toe zulke vreetbuien hihi;)
    Heb geen overgewicht hoor,maar paar kg eraf kan zéker geen kwaad.

Liefs F

6. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Lijnen en sporten kan geen kwaad hoor! En als je een maal zwanger bent stoppen met het (strenge) lijnen en "normaal" eten. Het wordt afgeraden om in het eerste trimester te beginnen met (fanatiek) sporten, maar voor die tijd lekker doen hoor!

7. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik ben idd al rustig aan begonnen met lijnen.
    Dus wat minder eten, gezonder eten en (bijna) niet meer snoepen, meer wandelen en stukjes fietsen.
    Ben nu 1 / 1,5 kg kwijt :D
    Vanaf maandag wil ik proberen elke dag (of om de dag) 15 min op de crosstrainer te gaan staan en dan kijken of er meer kg's af kan...
    Wil nu ook niet té fanatiek gaan sporten,want je weet maar nooit wanneer je zwanger bent;)

Bedankt voor jullie reacties!
    Ik had echt negatieve reacties verwacht, gek he!
    Dit geeft me weer extra energie om júist wat af te gaan vallen!

Liefs F

8. C78

C78 Niet meer actief

Ik ben ook net begonnen met lijnen!
    Ik heb over 1,5 week een afspraak bij een dietiste. Ik heb een verwijzing van de gyn gekregen omdat ik best veel overgewicht heb (en we proberen al meer dan een jaar voor een 2e)

Ik vind het juist moeilijk mijn gedachten op lijnen te zetten terwijl in mijn hoofd het zwanger worden zit!
    Gelukkig is er ook al 1,5 kilo af deze week (veel overgewicht, dus kan geen kwaad) dus dat motiveert wel weer. Ik ben wel benieuwd of de dietiste nog wat kan betekenen. Ik heb 6 jaar geleden ook eens bij een dietiste gelopen en uiteindelijk ben ik de gene die moet afvallen en niet zij...

Succes met lijnen en hopelijk ook snel succes met zwanger worden!

9. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Toen ik stopten met de pil, ook begonnen met lijnen. Na 7 maanden en 15 kilo afgevallen was ik zwanger. Daarna uiteraard meteen gestopt.
    Succes!!!

10. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Ook ik ben aan het afvallen gegaan terwijl wij langzaam bezig gingen voor een kleintje.. Nu 13kg kwijt en nog niet zwanger.. dus we gaan gewoon nog even door.
    Kan echt geen kwaad om gezond te eten en meer te bewegen.. alleen het hele strenge lijnen kan je cyclus in de war gaan schoppen.. Ik zit nu op 0,5 - 1 kg per wk wat ik nog afval.. Dus ik vind het tempo prima.. Veel water drinken, beetje nadenken wat je eet, niet snoepen en veel fietsen..
    Heel veel succes met afvallen! en met zwanger worden natuurlijk :D

11. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Goed hoor 13 kg & 15 kg kwijt!! Netjes....
    En idd 0,5 - 1 kg per week is ook genoeg. (meer kg is ook niet erg hihi)
    Dat wil ik ook een beetje aanhouden, niet té streng hoor!;)
    En dan zien we wel hoever we komen.
    En misschien ben ik heel snel zwanger, dat zou helemaal mooi zijn!!

Liefs

12. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Kan geen kwaad hoor, en als je zwanger bent stoppen met lijnen in alle vormen!!!!! Zodra je gaat lijnen ook al is het niet extreem komen er afvalstoffen in je lichaam die niet goed zijn.
    Maar he wat is lijnen, als lijnen is dat je oppast dat je niet snoept e.d. dan kan je daar wel mee doorgaan. Maar je lichaam geeft vanzelf wel aan hoor dat je niet kan lijnen in de zwangerschap.

13. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik ben in januari gaan afvallen en was begin juni 25 kg kwijt (geen streng dieet gedaan)
    En toen bleek ik ineens zwanger te zijn (in april bij HA geweest omdat ik na kleine 2 jaar nog niet zwanger was nog 1 keer ongesteld geweest en toen zwanger!)
    Jammer genoeg hebben we vorige week een miskraam gekregen met precies 9 weken.
    Ik ga nu weer verder met afvallen sta nu op -26kg ik weet niet of ik door het afvallen zwanger geworden ben maar het is veel gezonder voor je lichaam! en je kan je nog beter bewegen enz.
    Tijdens mijn zwangerschap niet gelijnd maar ben niks aangekomen echt super!

Hopelijk moet ik weer snel stoppen omdat we een kindje verwachten!
    Suc6 voor iedereen!

14. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    met regelmatig eten en niet snoepen zit ik op ong. 1kg per week er af.. en komt m'n lichaam vanzelf in balans. zolang je je lichaam niet ondervoed is het volgens mij wel ok. en al die extra troep heeft je lichaam uberhaupt niet nodig.

15. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Niet meer bezig met afvallen, maar blijf wel gezond eten.. Ben in totaal, voordat ik zwanger was ruim 14,5 kg afgevallen..
    Dus die kilo's ben ik in elk geval kwijt!
    Nu bezig met gewoon proberen te eten (hahah nog niet zo gemakkelijk als je misselijk bent!)
    Succes met verder afvallen dames en hopelijk snel allemaal zwanger! xx

16. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Ook hier nog even: Gefeliciteerd FB1984!!
    Nu niet meer te streng lijnen hoor! Gewoon lekker gezond eten, en bij misselijkheid gewoon eten waar je wel zin in hebt!
    Hopelijk heb je een mooie zwangerschap!! xx

Deel Deze Pagina