Paar maanden eerder stoppen met de pil

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Smurfin90, 12 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vorig jaar hebben wij 4 maanden geklust, maar zijn er uit eindelijk mee gestopt.
    Er waren toch nog wat dingen die eerst voor gingen zoals een huis kopen, en trouwen.
    Een huis hebben wij inmiddels gekocht, en we gaan in augustus trouwen.

Mijn eierstokken zijn al die tijd wel gewoon door blijven rammelen, en in mijn omgeving viel het op dat sommige erg snel zwanger raakte (bijv. direct naar hun bruiloft)

Nu weet ik dat het bij mij niet gelijk lukt, maar ik dacht misschien kan ik daar verandering in brengen met de pil.
    Daarom ben ik 20 januari gestopt met slikken, en nu ben ik eigenlijk heel erg benieuwd naar wie er allemaal eerder gestopt is met de pil voor je daadwerkelijk begon met klussen? En natuurlijk of het zijn vruchten heeft afgeworpen?

Wij gaan zelf rond eind juni/juli beginnen.

2. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    Wij hebben besloten om eind augustus te stoppen met de pil. We "rekenden" erop om dan ten vroegste in december er echt actief aan te beginnen en dus drie maanden af te wachten.

We hebben toen daadwerkelijk condooms gebruikt, omdat ik zéker mijn eerste ms wou krijgen. Die kreeg ik veel later dan verwacht, dus in november stopten we al met die vervloekte condooms ^^

Of dat zijn vruchten heeft afgeworpen? Niet bijzonder dus :D... Ik wou gewoon eens 'zien' hoelang het zou duren alvorens ik mijn eerste eigen ms zou krijgen.

3. MissChaos

MissChaos Actief lid

2 aug 2014
    238
    0
    16
    Hier wel!! Ik was in maart gestopt met de pil en vanaf augustus gingen we er echt voor!! 2 maanden later was het raak!!

4. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Fien2808, helaas moet ik toch echt wachten mijn jurk is al gekocht en daar zou geen zwanger buikje in passen.

@Misschaos, dat klinkt hoopvol! :)

5. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    Ja, ik dacht al zoiets Smurfin90 ^^

Ik hoop dat het wachten hetzelfde effect heeft voor je als bij MissChaos!

6. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    Ik vraag me af wat voor nut het heeft om te stoppen met de pil als je daarna toch nog aan de condooms gaat. Dat je kunt zien of lichaam je cyclus weer oppakt? Tsja, als dat gebeurt heb je dus ook al een eisprong gemist...

7. LianneE

LianneE Niet meer actief

Omdat je misschien wil ontpillen en weten wat je cyclus doet? Als je pas in augustus wil proberen maakt het toch niet uit om een paar eitjes te missen?

Coach, niet rot bedoelt maar volgens mij ben jij een man (heb ik dacht ik wel eens gelezen hier..) en dat is verder niet erg maar dan weet je niet hoe de pil en ontpillen voelt :)

TS, ik ben maand van te voren gestopt en hebt flink ontpilt, je hormonen kunnen even van slag zijn dus zou het je zeker aanraden.

8. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik doe het inderdaad om te ontpillen, vorig jaar hebben wij 4 rondes geprobeerd en toen had ik flink last van mijn hormonen iedere keer naar mijn eisprong was het net alsof het gelijk raak was.
    Ook begon ik met een cyclus van 31 dagen wat uit eindelijk gelukkig wel naar de 28 toe liep.

Vandaag heb ik mijn eisprong gevoeld en zit dus waarschijnlijk op 32 dagen, hopelijk is dit over een tijdje weer gewoon normaal.

Bij mijn gevoel had ik al zo iets van ik kan nu beter stoppen, dan is het straks lekker op orde wanneer wij bezig gaan.
    En ben nu gewoon erg benieuwd of meer dames het zo hebben aangepakt, en of het ook daadwerkelijk zijn vruchten heeft afgeworpen. :)

9. LianneE

LianneE Niet meer actief

Alleen even tellen dat je niet net tijdens je bruiloft ongesteld bent :D

10. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Ik ben momenteel ook aan het ontpillen. Word ik zwanger dan is dat prima. Gebeurt dat niet dan is het ook niet erg. We hebben echt seks voor de leuk en voor de fijn. Nog geen functionele bedoeling;)

We houden ook totaal geen rekening met eisprong en vruchtbare dagen etc. Eerst even lekker ontpillen en wat dingen op orde zetten. Na de laatste pil duurde het 43 dagen voor ik weer ongesteld werd. Ben benieuwd hoe lang het deze ronde duurt!
    Ik vind het wel heerlijk geen pil. Voel me er een stuk beter bij. Wie weet gaan we volgende maand beginnen met wat gerichter vrijen ;)

11. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik denk dat het wel aardig in de buurt komt. :$

Een vriendin van mij kan geen anticonceptie gebruiken in combinatie met haar medicijnen, of in ieder geval het werkt niet.
    Nu gebruikt zij tijdens haar vakantie wel eens pilletjes die de menstruatie tegen gaan.
    Dus mocht het er op aan komen dan ga ik ook even informeren bij de dokter of het niet schadelijk voor mij zou zijn.

Naomi, dat klinkt ook fijn wie weet wat er gaat gebeuren. ;)
    Ik voel mij zonder pil inderdaad ook veel beter, nu merk ik er nog weinig van maar de vorige keer dat ik gestopt was zat ik veel lekkerder in mijn vel!

12. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    "Ontpillen"... dat klinkt alsof de pil uit je lichaam moet verdwijnen, alsof er nog reststoffen in je lijf zitten ofzo. Dat is helemaal niet zo. Je eigen cyclus moet terug opstarten, maar bij de meerderheid van de vrouwen lukt dit zonder problemen.

Iedereen doet wat ie wil natuurlijk... ik vond het alleen een beetje een raar idee, en in de meeste gevallen nergens voor nodig. Vandaar.

13. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier direct na het stoppen zwanger geworden en ontpillen begrijp ik ook niet zo (anders waren niet zoveel zwangeren door een kleine pil fout ;))
    bij ontpillen denk ik eerder aan een cyclus die totaal niet op gang komt, maar dat zijn eerder uitzonderingen

14. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    Precies. Ik begrijp ook niet goed waarom ik me hier altijd moet verdedingen hoor, jullie mogen er best vanuit gaan dat ik me al jaren met deze materie bezighou en er dus wel iets vanaf weet... ;)

15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik ben het helemaal met je eens Coach! Heb dat ook nooit gesnapt, zelfs als vrouw zijnde niet ;)

16. Koon

Koon Niet meer actief

In april gestopt en in september begonnen, 1e ronde zanger (bij ons zoontje)
    Nu in mei gestopt en nog niet begonnen voor een tweede (wordt ergens in april).
    Beide keren niet expres al eerder gestopt, maar meer omdat ik klaar was met hormonen en mezelf niet goed voelde daardoor.
    Ik vind het wel fijn om mijn cyclus en mijn lijf goed te kennen hierdoor.

17. She1986

She1986 Lid

19 feb 2011
    49
    0
    6
    Volgende week begin ik aan mijn laatste strip. Ook mijn bedoeling is om eerst te ontpillen en pas vanaf juni echt te gaan proberen voor een tweede.
    Toen wij voor ons eerste kindje gingen had ik steeds het idee dat ik zwanger was maar dat waren gewoon symptomen van het ontpillen. Ik vond dat zo frustrerend dat ik nu eerst de tijd wil nemen om te ontpillen. Vind het ook wel fijn dat je dan weet wat ongeveer je cyclus is. Altijd handig voor het serieuze werk straks ;)

18. She1986

She1986 Lid

19 feb 2011
    49
    0
    6
    Owh, ik zie dat ik mijn profiel even moet updaten. Staan nog de maanden proberen van de eerste. Excuses haha. Ik ga het nu gelijk even up to date brengen.

19. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Hier de eerste keer een half jaar gestopt geweest om andere redenen. Toen gelijk netjes 6 x 28 dg een cyclus. Ik dacht super.
    Daarna een half jaar nog weer aan de pil en daarna weer gestopt..nou dat viel even tegen...cyclus was toen 31-28-43-28-43-31 zwanger: mk
    26-39-40-41.. Zwanger..
    Was wat lastiger door een onregelmatige eisprong, maar ook dat heeft de zwangerschappen niet tegen gehouden :D

Oorzaak, geen idee..

20. LianneE

LianneE Niet meer actief

Het is meer dat het rust geeft als je cyclus kent, dan weet je wanneer je NOD hebt en dus wanneer je kan testen (er vanuit gaande dat je niet je eerste maand gelijk aan de ovulatietesten en tempen wil..).

De discussie of ontpillen wel of niet bestaat laat ik nu maar even zo :p ;)

Deel Deze Pagina