Ik heb gehoord dat het beter is (voor mijn lichaam? Of de baby?) om een paar maanden te wachten met zwanger proberen te raken nadat je gestopt bent met de pil. Weet iemand hier meer van?
Mijn nicht is doktersassistente en doet heel veel met voorlichting over zwangerschap en die vertelde me dat dat niet nodig is. Maar de meningen zijn hierover geloof ik wel verdeeld.
Nee hoor, je hoeft niet te wachten. Het enige lastige is dat je cyclus nog een beetje in de war kan zijn door het pil gebruik En je dus niet precies weet wanneer je vruchtbare dagen zijn en wanneer je ongi moet worden. Succes!
Nee hoor, je hoeft niet te wachten. De pilstoffen zijn met twee dagen je lichaam al uit en kunnen het kindje dus niet schaden. Wel kan het even duren voor je inzicht in je cyclus hebt en om die reden willen sommige mensen eerst nog even wachten. Wij hebben niet gewacht maar zijn er gewoon direct voor gegaan.
ik heb ook niet gewacht Ben ook meteen gestopt en we gaan er gewoon nu voor. Duurt toch wel tijdje voordat het eens raak is en voor de baby kan het totaal geen kwaad
Ja de meningen verschillen inderdaad maar volgens mij kan het ook geen kwaad. Als je wacht weet je alleen wel hoelang je cyclus is..maarja ben je meteen zwanger dan is dat natuurlijk niet meer nodig
Ik ga er ook meteen voor! Ben net gestopt met de pil en wil zeker niet wachten! Hebben jullie wel tips over het zogenaamde 'klussen'? Is het echt waar dat je dat om de dag moet doen?!
Er moet niks, maar het schijnt dat dat de kans op een zwangerschap vergroot. Theotetische gezien kan je je ei niet missen als je in je vruchtbare dagen om de dag gemeenschap hebt. Praktisch gezien wijst het nogal eens anders uit. Velen die om de dag klussen worden toch niet direct zwanger hoor. Aangezien je nog maar net begonnen bent met proberen zwanger te worden, geef ik je de tip vooral rustig aan te doen en gemeenschap te hebben wanneer jullie zin hebben, en niet omdat het moet om een baby te krijgen. Dat maakt het er niet leuker op, hoor.