Wie herkent dit? KMA? lactose-intolerantie?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door p1974, 3 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. p1974

p1974 Lid

28 dec 2007
    95
    0
    0
    Mijn zoontje (9 week ) heeft vreselijk last van krampjes, echt heel erg. (ik weet dat het erg in want mijn dochtertje had het ook maar veel minder) Hij heeft ook veel last van (veel) vieze windjes. Sinds een week of 2 doet hij heel moeilijk met de fles. In het begin dan. Als ie eenmaal op dreef is drinkt hij wel door en hij groeit prima. In het begin van de fles hoor ik direct de melk stromen en klotsen in zijn buikje en hij schijnt dat heel vervelend te vinden want hij gaat dan huilen en stopt met drinken.

Kunnen dit symptomen zijn van een koemelkallergie of lactose-intolerantie?
    Wie heeft hier ervaring mee, en wat zijn de symptomen nou precies..

liefs p

2. buts

buts Lid

29 sep 2008
    89
    0
    0
    hoi, hier een kind met kma en de symptomen waren
    groene poep, extreem stinkende scheten, rode vlekjes/pukkeltjes op gezicht, bovenarmen en romp, beginnen te drinken tegen eind van de fles, fles wegslaan, tot ruim 2 uur na de fles hysterisch krijsen, niet slapen, refluxklachten, veel darmkrampen, niezen, jeukende ogen,

dronk met pijn en moeite wel de fles leeg en had dus geen groeiachterstand, sterker nog hij loopt boven de curve!

nu op de Nutramigen, eerste fles was al geen strijd meer, slaapt normaal, erg vrolijk! en alle ovenstaande klachten zijn weg!

Nou is het neerklotsen van de veding wel herkenbaar waardoor wij in het begin van de Nutramigen ook problemen hadden, verslikken/paniek!
    2 schepjes johannesbroodpitmeel/nutriton deed wonderen!

bij twijfel ga naar je huisarts, wacht niet op het cb...! wij hebben te lang gewacht! tot we er zelf doorheen zaten...

3. patricia34

patricia34 Bekend lid

19 nov 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    hier ook dezelfde ervaring...
    klachten bij ons meisje waren:
    elke luierwisseling een poepluier, véél persen, scheetjes laten, uuuuuren krijsen en ontroostbaar en na een bep. periode zelfs bloed bij de ontlasting.
    Ook wij zijn aan de nutramigen ( nu een week of 7) en hebben nu een heel ander kindje!
    En inderdaad....wacht niet te lang, het is zó zielig!

4. p1974

p1974 Lid

28 dec 2007
    95
    0
    0
    bedankt voor jullie reacties.

Ik herken er veel in, groene poep, niezen, fles wegslaan, reflux (verborgen) en natuurlijk huilen. De extreme stank van de windjes...Zag ik gister ineens wat lichte rode puntjes opkomen op 1 kant van het gezicht en in het halsje, maar ik moet goed kijken want anders zie je het niet. Hoe ziet zo'n uitslag eruit bij een kma?
    En hoe oud waren jullie kindjes toen jullie dit ontdekten?

Hebben jullie dit via de ha gedaan? En moesten jullie toen ook een provocatietest doen?
    Of op eigen houtje van voeding gewisseld?

5. buts

buts Lid

29 sep 2008
    89
    0
    0
    yep, hier ook rode puntjes, in hals, nek, bovenarmen en romp, int gezicht pukkeltjes. Het probleem was er achteraf al lang maar een allergie bouwt zich op dus worden de klachten steeds erger, wij zijn uiteindelijk pas met 8 weken bij de huisarts geweest, die dacht aan reflux, dus naar kinderarts en zo is het balletje gaan rollen, gelijk een recept mee voor Nutramigen en ja we hebben de provocatietest gedaan, niet eens om de reden dat het anders niet vergoed wordt (voeding) maar omdat ik mijn zoon geen stempel wil geven, want dit betekent, niet voor de lol een lik slagroom van de taart, geen normaal brood, melk, toetjes, koekjes etc etc wij staan straks obv een dietist zodat hij langzaamaan aan de bijvoeding gaat, er bestaat een kans dat een kind voor nog meer overgevoelog is en dat moet dus worden uitgezocht. als je alles tegelijk geeft en er komt een reactie weet je niet waarvan...

ik zou zeggen ga met je vermoedens naar de huisarts, laat je vooral niet wegsturen, als hij/zij echt niet meewerkt kun je nutrilon pepti uitproberen, alleen zie ik hier in mijn omgeving dat dat toch ook vaak niet voldoende is....

echt gaan hoor!

6. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Wij hebben zijn toen in overleg met de huisarts gestart met Pepti en dat was voor ons afdoende. Wel moet je het de eerste 4 weken zelf betalen maar als het een bewezen KMA dan krijg je het als nog vergoed van je ziektekosten verzekering alleen moet je het wel bij je apotheek kopen die eerste weken.
    Wij hebben gezegd dat we de provocatie hebben gedaan maar niets was minder waar. We hadden een heel ander meisje sinds ze op de Pepti zat. ( leugentje om bestwil )
    Nu sinds 3 maanden krijgt ze gewone melk en is de KMA over. Wij hebben toen wel een provocatie onder begeleiding van de kinderarts gedaan.

Sterkte ermee.

7. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Lactose intolerantie gaat gepaard met veel overgeven, krampen, opgezette buik, scheten, moeheid en meest andere darmklachten bij het ouder worden zoals Colitis.

Heb het al vanaf mijn geboorte...

8. p1974

p1974 Lid

28 dec 2007
    95
    0
    0
    bedankt allemaal voor jullie reacties.

Ik had de ha alweer gebeld en morgen sta ik dan voor de 3de keer op de stoep! Van de zotte toch he!

ZAl wel even laten weten hoe het ging.

liefs p

9. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Ik herken ook alles, hoef et niet meer op te sommen, dat is bovenstaand al gedaan.. Gewoon volhouden hoor, jij bent de mama en voelt het aan als er iets niet klopt. Probeer je vermoedens goed en duidelijk onder woorden te brengen bij de HA en laat je niet afschepen.. succes hoor, ben benieuwd wat ie zegt!

10. buts

buts Lid

29 sep 2008
    89
    0
    0
    nou, hoe was het bij de huisarts?

11. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    Hier dachten ze ook dat het reflux was, 2x perdag losec maar de klachten gingen niet echt weg, tot dat we nutramigen kregen en nu is het weg....losec afgebouwd en t gaat prima.

wel johannes broodpit meel door de voeding anders spuugt ie het eruit, maar als dat alles is vind ik t ok.

wat zei de huisarts?

12. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hey!

Wat ben ik dan blij met een oplettende wijkverpleegkundige van mijn CB zeg.. Want die wees mij op KMA, ivm het vele huilen, krijsbuien van 1,5 uur 3 keer op een dag.. Niet slapen etc..
    Wij gebruiken Pepti en werkt prima.. Vanaf de eerste fles geen krampaanval meer gehad..

Sterkte..

13. p1974

p1974 Lid

28 dec 2007
    95
    0
    0
    hoi

Nou, kom eigenlijk voor jan jeweetwel bij de ha, want moest via het cb een provocatie test doen en niet via de ha, terwijl ze op het cb aangaven dat het ook via de ha kon.
    Maar goed, de ha heeft het cb gebeld, die mevrouw die ze moest hebben was er niet, en zou mij smiddags weer bellen. Niks gehoord natuurlijk....

Dus ben het nu spuugzat en haal zelf een blik nutramigen op morgen. Kan het niet langer aanzien hoor. Hij doet steeds moelijker met de fles. En gister ook weer 4 uur achter elkaar huilen en krampen.

14. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    hier ook een kind met kma...ze was ook uren echt aan het krijsen en ontroostbaar...daarnaast was de ontlasting slijmerig en bloederig (dat schijnt overigens niet vaak voor te komen maar in dit geval dus wel).

na de eerste fles neocate voeding ging het direct een stuk beter.

15. buts

buts Lid

29 sep 2008
    89
    0
    0
    gewoon halen dat blik, keihard gezegd, je krijgt hem toch niet vergoed voor dat je geprovoceerd hebt, dus of je het uit eigen beweging haalt of pas als je "toestemming" hebt van het cb maakt niet veel uit!
    Het stinkt enorm, maar dat maakt voor beebs niet uit, het is verschrikkelijk dun dus pas op met verslikken, ik doe er 2 schepjes nutriton bij (dan maar spuitluiers).
    ze zeggen dat het sneller verteerd omdat het voorverteerd is, maar die ervaring heb ik niet, zoon eet exact dezelfde hoeveelheden als voorheen...

succes, ben benieuwd!

16. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Wij kregen het vermoeden door: huilen, extreem vieze luiers en ontzettende stinkwinden, spugen en eczeem.
    Tevens hebben de nichtjes het ook gehad.
    Het CB hierover telefonisch ingelicht en alvast begonnen met de HA intensief (friso) en toen verder de provocatietest bij het CB gedaan. Verliep allemaal netjes.
    Ga nu over een maand of 3 weer provoceren om te zien of ze eroverheen zijn...

17. patricia34

patricia34 Bekend lid

19 nov 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    Als je de Nutramigen direct besteld bij Sorgente dan krijg je het gehele bedrag terug van je verzekering als er bewezen KMA is.
    Ik heb eerst een maand de nutramigen via de apotheek gehaald, na provocatie kreeg ik een machtiging voor de voeding, maar omdat ik het niet bij Sorgente had besteld krijg ik een standaardbedrag vergoed van 249,00
    (VGZ verzekerd...) Ze zeiden dat als ik het bij Sorgente had besteld( wat ik nu wel doe omdat die de rekening naar het vgz sturen) dan kreeg ik wél alles vergoed van de eerste 4 weken :(
    Moet je ook maar weten...

18. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik verplaats je vraag naar flesvoeding.

19. buts

buts Lid

29 sep 2008
    89
    0
    0
    hee Patricia das ook wat dat probleem hebben wij ook met IZZ, die vergoeden ook niet alles.... en wij halen het ook via de apotheek... naar Sorgente dus, alleen, de machtiging is nu in handen van de apotheek (het briefje) kan ik die terug vragen? Zodat ik ermee naar Sorgente kan?

20. patricia34

patricia34 Bekend lid

19 nov 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    mijn huisarts heeft via de site van sorgente een dieetpreparaten formulier ingevuld en naar hun teruggefaxt. Sorgente regelt dan alles met je verzekering!
    Wel makkelijk nu hoor, ik bestel via de site de nutramigen en de rekening wordt doorgestuurd naar mn verzekering!

Deel Deze Pagina