Wie herkent dit last van tandvlees

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Wiskagirl, 12 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wiskagirl

Wiskagirl Bekend lid

6 okt 2011
    718
    0
    16
    Roosendaal
    Iieve dames.
    Ik heb nu al sinds vorige week vrijdag gigantisch last van mn tandvlees het doet echt zeer! Ik ben al naar de tandarts geweest die heeft alles uit de kast gehaald om het te achterhalen. Foto's of er niet een gaatje zat enz maar er zit niks en mn tandvlees is gewoon gezond niet ontstoken.

Ik heb het alleen rechts en dan compleet alle tandvlees tussen iedere tand zowel onder als boven zelfs hoektanden en voortanden pcs de helft van mn gebit. Wat is dit en vooral hoe kom ik er vanaf! Alsof er wat tussen zit zegmaar

Ik slik nu paracetamol en en dan gaat het een tijdje goed en begint het weer! Voelt als soort branden

2. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Ik had ook veel last van mijn tandvlees tijdens mijn tweede (eigenlijk derde) zwangerschap. Maar dit was vaak toch wel ontstoken tandvlees met echt veel bloed tijdens het poetsen. Ook heel gevoelig tandvlees. Schijnt een zwangerschapskwaaltje te kunnen zijn... Is poetsen met parodontax misschien iets voor je? Schijnt het tandvlees sterker te maken en misschien ook weerbaarder?

3. Wiskagirl

Wiskagirl Bekend lid

6 okt 2011
    718
    0
    16
    Roosendaal
    Ja dat is het domme dus als ik poets geen bloed en de tandarts heeft een testje gedaan en het is niet ontstoken ik moet ook echt de moeite doen om niet telkens met een tandenstoker tussen mn tanden gaan zitten wroeten of met mn vinger over mn tandvlees pfff. Haha lucht dan 3 min op en dan komt t weer zwaaaaaar vervelend.. denk dat ik idd die tandpasta maar ga halen niet geschoten is altijd mis. Hier wordt ik ook helemaal kriegel van

4. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik heb er ook last van gehad. Toen heb ik na wat onderzoek een pak Xylifresh kauwgom gekocht. Ik merkte al heel snel dat het wegtrok.

5. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had ook altijd last van m'n tandvlees als ik zwanger was.
    Ik poetst mijn tanden en spoel m'n mond met het merk Vitis, dit op aanraden van de tandarts. Toen was is er snel vanaf. Je koopt dit bij de apotheek of via internet.

6. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.161
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Neem je magnesium bij? Dat helpt ook wel voor tandvleesproblemen. En bij kramp ed ook. Tijdens je zwangerschap gebruik je veel meer magnesium dan normaal. Ik neem het nog bovenop mijn zwangerschapsvitamines.

7. Wiskagirl

Wiskagirl Bekend lid

6 okt 2011
    718
    0
    16
    Roosendaal
    Nee geen extra magnesium maar kan dat ook proberen. Ik sta op en had gehoopt dat het weg was, nou niet dus pfff

8. Wiskagirl

Wiskagirl Bekend lid

6 okt 2011
    718
    0
    16
    Roosendaal
    Nou dames zo komt het en zo is het ineens weer weg! Heb er nog niks aan gedaan maar het is ineens weg. Nu hopen dat het weg blijft

9. Ken het! Ik heb het aan de linker bovenkant.. En dan ook van voor tot achter. Erg pijnlijk soms. Zeker met koud eten/drinken..

10. Wiskagirl

Wiskagirl Bekend lid

6 okt 2011
    718
    0
    16
    Roosendaal

Dan ben ik dus niet de enige! Het was even weg maar nu weer terug het komt en het gaat vreselijk irritant!

11. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Ik had tijdens mijn zwangerschap ook last van mijn tandvlees. Alleen één bepaalde plek links bovenin. Het was niet verschrikkelijk erg, maar wel vervelend. Het enige wat hielp was bevallen.

12. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik heb het ook weer erg last van! Niet in mn hele mond, maar bepaalde plekken..

Bij mn eerste zwangerschap ook gehad..

Ik poets met speciale tandpasta, gebruik tandenstokers en heb een mondspoeling om het nog 'schoner' te krijgen..
    Nu, na een week intensief gebruik van alles, kan ik zeggen dat het minder lijkt te worden :)

13. Wiskagirl

Wiskagirl Bekend lid

6 okt 2011
    718
    0
    16
    Roosendaal
    Hier is het nu weer weg. Niemand een idee van oorzaak?. Gisteren was het meer irritant. Maarja het is meer hoe kom ik er vanaf pff

Deel Deze Pagina