hoi hoi, Sinds zaterdagavond is onze dochter (bijna 4 maanden) aan het overgeven. Gisteren na elke voeding. 5 keer dus. Vandaag drinkt ze erg weinig. Net 30 cc binnengekregen. 3 weken geleden hadden we dit ook al met veel diaree. Toen dachten we (en de dokter) dat het kwam doordat we overgestapt waren van HA naar Friso 1. We zijn toen weer teruggegaan naar HA en na een paar dagen was het weer over. Maar nu heeft ze dus gewoon HA en heeft ze het weer. Ze heeft geen koorts..... Iemand ideeen of tips wat het kan zijn? Bedankt. Wendy
Buikgriep? Hier op het kdv heeft de halve babygroep er last van, inclusief mijn dochter. Overgeven, diarree, geen koorts. Zij heeft dat al een paar keer gehad. Blijkbaar een gevoelig buikje. Alleen als het langer dan een paar dagen duurt, dan denk ik niet dat het buikgriep is. Dan zou je eventueel kunnen denken aan koemelkallergie; omdat de reactie eerst kwam bij overstap van HA naar standaard. Mocht een kindje KMA hebben, dan zal hij/zij ook slecht gaan reageren op HA. Maar ik zou het eerst nog even aanzien, of het niet vanzelf overgaat. (Wel opletten qua uitdroging! Misschien de voedingen wat meer verdelen. dus vaker een klein flesje aanbieden?)
Bedankt!! Ja ik bied nu al kleinere hoeveelheden aan om de 2 uur 100 cc. Ik dacht dat bij buikgriep koorst hoorde. Mijn dochter is vorige week voor het eerst naar de creche gegaan dus het zou natuurlijk ook kunnen dat ze daar gelijk iets van meegenomen heeft.... nou we kijken het even aan!
Wij hebben precies hetzelfde gehad toen ze 4 maandjes oud was. Bij ons had ze een buikgriep opgelopen op het kdv. Wij zijn uiteindelijk bij de dokterspost terecht gekomen. Ze bleef aan het overgeven en toen hebben wij een antibraakmiddel gekregen voor haar. Hetzelfde middel wat je ook krijgt als je zwanger bent en niets binnen houdt. In een lichtere vorm natuurlijk. Waar wij op moesten letten is: Heeft ze nog plasluiers? Hier werden die aanzienlijk minder waardoor we aan de bel trokken bij de huisartsenpost. Is ze alert? het heeft bij haar toen nog 2 weken geduurd voordat ze weer de volledige flessen dronk van voor ze ziek werd. sterkte met je zieke meisje, hopelijk is ze snel weer beter!
@sunshine Bedankt! Had ze toen ook koorts? Of ook niet? Ik vind het zo gek dat ze het 3 weken geleden ook had en nu weer... We gaan morgen toch maar even langs de huisarts.
Nee niets geen koorts gehad. Dat was ook wel fijn want anders verliezen ze nog meer vocht. Ze heeft onlangs ook een lichte vorm van de waterpokken gehad, ook geen koorts. Koorts is in veel gevallen een belangrijke graatmeter( schrijf je dat zo...?) maar zo zie je maar, in veel gevallen ook niet. Als er echt iets niet goed is, weet je dat al heel snel hoor! Die ukkies worden dan echt anders. Mat, hangerig, geen contact, geen plasluiers etc. En zoals iedereen zegt, als je het niet vertrouwd of gewoon een professionele mening wilt horen gewoon naar de huisarts(post) bellen/gaan! 4 maanden is nog zo jong en ik vond dat best eng toen. Terwijl ons meisje gewoon vrolijk en helder was. Had ze alles uitgespuugd en dan nog moest ze kokhalzen. Maar dan had ze de spuug nog op de kin hangen bij wijze van spreken en lachte ze alweer. Dat is zo gek met die kleine hummels! Niet te lang mee door blijven kwakkelen he! Als ik jou was zou ik morgen gewoon de huisarts bellen afhankelijk van hoe de laatste fles vannacht en de 1e fles morgenvroeg valt. sterkte voor de nacht, hopelijk drinkt ze gewoon lekker en houdt ze het binnen!
Het is inderdaad een buikgriep volgens de dokter.. sinds gisteren houdt ze haar drinken weer binnen, maar ze drinkt nog erg weinig, gisteren net 500, maar we gaan weer de goede kant op! x
hoi hoi, Het is nu 1,5 week geleden. Ze geeft niet meer over, maar we krijgen er met moeite 500 cc in op een dag. Ze dronk altijd ruim 900cc op een dag. Nu drinkt ze vaak maar 70cc en na 3 uur heeft ze dan nog geen honger..... Ik vind het toch maar gek, of kan dit ook nog bij het buikvirus horen? groetjes, wendy
Mijn mannen hebben 2 weken geleden ook een buikgriep gehad! Alles kwam eruit en ben er direct mee naar de dokter gegaan! Moest opletten dat ze niet zouden uitdrogen dus plasluiers, alertheid, zijn de ogen nog vochtig etc... Ookal gaven ze niet aan honger te hebben, ik bood ze iedere 1.5 uur een klein flesje aan. Volgens de ha helpt iedere minuut dat ze de melk binnen houden want dan wordt er altijd iets van vocht opgenomen. Koorts schijnt blijkbaar niet bij buikgriep bij baby's te horen... Duurde bijna een week voordat ze weer normaal wilde drinken! Werd langzaam met de dag meer...