Blijf van mijn buik!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Gentle, 11 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hoe zeg je dat nou lief?

Ik krijg nu net een beetje een buik en opeens zie ik allemaal handen richting mijn buik gaan. Ik probeer ze steeds te ontwijken, maar ik vind het echt vervelend. Blijf af!

Maar goed, dat zeg ik natuurlijk niet netjes zo, en ik vind zo'n buikband met een tekst ook wel erg hard om de hele dag mee rond te lopen. Als mijn zusje het vraagt of mijn moeder, dan vind ik het namelijk niet erg. Maar niet jan en alleman dus.

Hoe doen jullie dat? Hebben jullie ook zoveel buikvoelers?

2. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Ik ben nog nooit zwanger geweest, maar ik heb altijd wel plaatsvervangende schaamte als ik mensen een zwangere vrouw's buik aan zie raken zonder het te vragen.
    Het lijkt me erg moeilijk als je de zwangere bent en ik kan je niet echt advies geven behalve misschien je handen zelf op je buik houden als er weer zo eentje op je af komt.
    Lichaamstaal kan soms al genoeg zijn, maar misschien pikken deze mensen dat niet op.
    Misschien als iemand weer aan je buik zit, vervolgens dan aan hun buik gaan voelen ;)

En anders maar niet lief zeggen toch?

3. mooslie

mooslie Actief lid

14 jan 2009
    155
    0
    0
    Ik heb hier gelukkig geen last van. Maar je kunt natuurlijk gewoon netjes zeggen dat je er niet van gediend bent. Het is tenslotte jouw buik. En ja zo'n buikband helpt misschien wel het is wel duidelijke taal in ieder geval

4. Anna1976

Anna1976 Actief lid

16 nov 2008
    342
    0
    0
    Amsterdam
    Schrok me wild toen de nieuwe receptioniste die ik helemaal niet ken ineens naar mijn buik dook. 's Avonds deed mijn buurvrouw (die een goede vriendin is) hetzelfde. Vond het beide niet prettig.

Nu mijn buik dikker wordt zijn meer mensen geneigd te voelen. Vind het op zich geen ramp, maar vraag het even! En natuurlijk geldt dit alleen voor mensen die dicht bij me staan!

5. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    Het zou niet in mij opkomen om zomaar ongevraagd aan iemand zijn buik te zitten. Ik heb nog maar 1 keer aan een zwangere buik mogen zitten en dat was toen een vriendin aan mij vroeg of het de baby wilde voelen schoppen..

Ben benieuwd hoe het straks bij mij gaat. Buikband met tekst erop is misschien wel leuk...

6. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb er nog geen last van.. Maar lijkt me ook echt heel irritant..
    Ik zou dat bij een ander ook niet doen, gewoon omdat je dat niet doet.. vind ik... Schijnbaar denken anderen t tegenovergestelde..

Volgens mij blaf ik van me af.. "afblijven" Niks vriendelijk.. vrees ik.. maar ja.. dan is t wel voor altijd duidelijk.. hoop ik..

lastig..

7. Mei2009mama

Mei2009mama Actief lid

8 sep 2008
    334
    0
    0
    Ik vind het ook heel irritant.. Sta je in de lift (woon in een flat) en ineens vinden de mensen het nodig om even te voelen?!
    Nu is mijn buikje heel snel gekomen en merkten ze het eerder nog niet echt op, maar nu zit ineens heel de buurt aan mijn buik haha!

Heel stom, maar ik weet dan ook niet echt wat ik moet zeggen

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Jeetje wat irritant zeg! Ik heb er gelukkig geen last van. Alleen een vriendin zit er weleens aan maar dat vind ik ook helemaal niet erg.
    Dat ik lees dat wildvreemden er gewoon aanzitten vind ik ronduit brutaal!
    Ik zou wel zo'n buikband dragen. De meesten vinden dat gewoon leuk ook nog! of grappig. Dus zo kan je het altijd weglachen, maar toch duidelijk zijn.
    Of als ze aan je buik gaan zitten aarna hetzelfde bij hen doen. Kijken hoe leuk ze het dan nog vinden hahaha :D

9. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ik heb er niet last van gehad . ja je kan het beste een buikband dragen of gewoon zeggen ik wil liever dat je niet aanraakt.

10. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

Ik hou der ook totaal niet van als mensen zomaar met hun handen naar mijn buik gaan..
    Pas geleden toen iemand het bij mij deed, deed ik het dus indd terug & kreeg ik de vraag van: waarom zit je aan mijn buik dan ?
    Waarop ik antwoorde: Je zit togg ook aan de mijne ?
    Waarop zij antwoorde: Jah, maar jij bent zwanger..

Dus met andere woorden omdat je zwanger bent mogen mensen zomaar ongevraagd aan je buik voelen.. Had er wel wat van gezegd, want vond het niet normaal dus..

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik moet eerlijk zeggen dat ik dit allemaal maar een beetje raar vind en er niks van begrijp.
    Ik vind het helemaal niet erg als iemand mijn buik even wil aanraken. Ik ben trots op mijn buik en glim dan van trots. Ik vind dit echt heel raar want ik ben helemaal niet aanrakerig van mezelf maar als ik dit niet had gelezen had het nooit bij me opgekomen dat een zwangere vrouw het zo erg zou vinden als iemand heel even haar buik aanraakt. Het is toch ook een wonder? Maar goed iedereen heeft weer iets anders om over te zeuren...

12. agnes74

agnes74 Actief lid

23 nov 2008
    125
    0
    0
    verschrikkelijk....ik heb nog niet eens een hele grote buik, maar het begint nu al. Vorige week probeerde weer een man aan mijn buik te voelen. Heb voordat ie m'n buik aan kon raken zijn pols gepakt en "hoooo" gezegd. "mag ik niet even meten?" zei hij gelijk. "Nee, niet aankomen, is nergens voor nodig" heb ik gezegd. Bitchie :evil: misschien, maar ben er waarschijnlijk wel vanaf. Geen sociaal beleid dus maar hoppa!
    "GIRLPOWER" zou ik zo zeggen!

agnes

13. Ellen291982

nee super juist dat je zo duidelijk bent.
    Maar wat bedoelde hij met mag ik niet even meten?

14. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    En hier ga ik nou van steigeren :(
    Hoezo is het zeuren als WILDVREEMDE mensen ongevraagd aan je buik gaan zitten?
    Ik zit toch ook niet aan iemands borsten als diegene een borstvergroting heeft gehad?
    Omdat iemand zwanger is, betekend het dat je gewoon overal en altijd diegene z'n buik mag aanraken?

Bij mij was het pasgeleden de schoonmaakster op m'n werk, die ik 1 keer in de zoveel tijd zie en alleen gedag zeg. Waarom moet zij aan mijn buik zitten? Heb ook gezegd dat ik daar niet van gediend ben!

Familie en vrienden vind ik geen probleem, maar wildvreemde moeten niet aan me zitten!

15. agnes74

agnes74 Actief lid

23 nov 2008
    125
    0
    0
    Hij wou voelen hoe groot mijn buikje was. Hij noemde dat meten....
    De hormonen doen op zo'n moment bij mij perfect hun werk, lekker alert reageren, hihihi.

agnes

16. Ellen291982

helemaal mee eens

17. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Jullie halen de woorden uit mijn mond!

18. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Ja verschrikkelijk...ik werk in een winkel en heb idd ook klanten die gewoon aan mijn buik gaan zitten.Sta dan gewoon met mijn mond vol tanden en erna denk ik had ik dit of dat maar gezegd.
    Begrijp t echt niet....zou niet in mij opkomen om zomaar aan een wildvreemde z'n buik te gaan zitten!

Liefs Deb

19. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    ik heb ook al best wel een buikje :oops:
    en ook goed te zien als ik wat strake truitjes aan heb en zo :oops:
    de kinderen zitten elke dag aan mijn buik en ook echt overal en kusjes geven en bla bla bla
    maar ik kan er ook slecht tegen als vrienden schoonouders wild vreemden aan me buik zitten
    kan het alleen maar hebben van me ventje en de meiden en verder moet ik niemand aan mijn buik
    afgelopen zondag zijn we gaan zwemmen met de kids en oma die zag mijn buik dus en wou ze gelijk aan komen ik zeg AFBLIJVEN die buik is van mij :oops:

20. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Het is eigenlijk heel raar.

Eerst zei ik dat niemand (behalve dan mijn zussen bijv.) aan mijn buik mocht zitten.

Maar nu het eenmaal zo ver is, dat ik een flinke buik heb vind ik het ineens niet zo'n heel groot probleem meer.

Tuurlijk mogen wildvreemden niet aan mijn buik zitten, maar op mijn werk (heel veel dames) zijn er toch mensen waarvan ik het niet erg vind. Zo is er een vrouw die zelf nooit zwanger is geweest of kinderen heeft en die 'gun' ik het wel.

Mensen die ik niet mag, moeten er ook vanaf blijven ;) .

Deel Deze Pagina