Gisteren om 13.30 kreeg ik weer krampen/weeen.. Om 14.30 werden ze regelmatig.. Moest van vk naar ziekenhuis omdat ze daar al was.. Eenmaal daar bleek dat ik al 4-5 cm ontsluiting heb.. Weeen zakte laat in de avond weer af.. Heb met mijn man deze nacht in het ziekenhuis door moeten brengen.. Nu is het weer rustig dus doen ze niks.. Iedereen dacht dat ons kleintje er gister zou zijn.. Kleertjes lagen al klaar onder de warmte lamp.. En zo heb je nog niks Ben al vanaf week 32 aan het klooien met weeën.. Ik weet voor de kleine dat het beter is om nog even te blijven zitten maar het is toch wel een teleurstelling als iedereen in het ziekenhuis om je heen zegt: ja vandaag gaat hij echt geboren worden enz.. En waarschijnlijk ga je dan weer met baby in buik naar huis.. Dit is de tweede zwangerschap dat dit zo gebeurt.. Weet niet wat ik ermee wil maar moest het even kwijt..
Oohhh dat is dan ook bagger dat ze je gewoon naar huis laten gaan met 5 cm ontsluiting Ze doen natuurlijk nog niks omdat je nog geen 37 weken bent? Hopelijk meldt jullie kindje zich snel. Dikke digitale knuffel!
Oh nee, wat vervelend 😔 Schiet niet op zo! En wat doen ze nu? Gewoon afwachten totdat het vanzelf weer begint? Ben je inmiddels thuis of nog steeds in zh?
kunnen ze dan niet gewoon de vliezen breken om t door te laten gaan? komt zeker omdat je nog geen 37 weken bent.. ik zou als ik jou was heeeel veel lopen zodat de zwaartekracht zn werk kan doen zeker bij je 5 cm al
Vliezen hebben ze niet gedaan omdat ik idd nog geen 37 weken ben.. Ben nu net thuis gekomen en moet het aankijken.. Heb af en toe nog wel een wee..
Oh ik hoop toch dat je kleintje nog even blijft zitten. Ik ben een keer bevallen met 37,1 en een keer met 36,1, echt een wereld van verschil! Met 37,1 lekker naar huis, heerlijke kraamtijd alles goed. Met 36,1 moesten we 5 dagen in het ziekenhuis blijven, werd ons kindje opgenomen op de couveuse afdeling in een bilibedje en werd er elke dag 3x bloedgeprikt waardoor de voetjes helemaal blauw waren. 5 dagen ziekenhuis gaf ons veel gedoe en stress , de andere kinderen konden niet bij de baby, wij konden er niet voor hen zijn en voor de baby ook niet fijn.. Echt tot de 37 weken telt elke dag! Probeer het zo te zien. Veel sterkte!
Echt ze grijpen niet voor niks nog niet in.. je kindje is nog prematuur en onrijp, elke dag is er eentje. Deze paar dagen kunnen enorm verschil maken, dat weten ze in het ziekenhuis maar al te goed! Als je het zelf ook zo ziet, is het misschien makkelijker te accepteren.
Wat maantje zegt dus Plus, als je straks eenmaal bevalt, dan heb je die eerste vijf cm mooi alvast in de pocket!
Als ik het goed lees ben je 36.2 weken.apart dat ze maar huis laten gaan. Ik ben met 34.5 naar het ziekenhuis gegaan met ontsluiting.(21.00) Ze hebben me opgenomen en alles ging goed maar de volgende ochtend nog steeds weeën maar nauwelijks resultaat, rond 14.00 weeopwekkers gekregen en om half 6 was hij er. Was ook geen spoed bij hier houden ze vanaf 34 weken niet meer tegen.
Nee ben inmiddels gewoon weer thuis.. Ze hebben niks gedaan en moet het gewoon even aankijken. Ik snap dat het beter is voor de baby maar deze weeen heb ik ook niet voor niks Idd die cm heb ik in ieder geval al
Echt.. als je baby nu komt, en het wordt meteen bij je weggehaald en moet de couveuse in (wat zou kunnen met dit termijn), dan zou je willen dat het anders was gelopen. Beter een week lang weeën dan een week lang medische handelingen in het zkh.. ik weet waar ik over praat. Als je nu dingen gaat doen om je bevalling op te wekken (lopen etc) doe je in mijn ogen je kindje te kort. Dat het niet doorzet is ook niet voor niks.
Ik dacht dat de baby vanaf 36 weken niet meer in de couveuse moest? In mijn ziekenhuis niet in elk geval. Maar kan het ook mis hebben hoor.. Succes!
Dat hangt af van de baby.. In mijn geval had mijn dochter een te onregelmatige bloedsuikerspiegel en waren de stofjes (die zorgen voor geel worden) flink verhoogd. Dit zijn typische prematuur kwaaltjes. Toen ik in het ziekenhuis kwam werd mij vertelt 'hou er rekening mee dat je kindje straks ter observatie wordt meegenomen, gezien de zwangerschapsduur'. Mijn dochter was gelukkig ruim 6 pond, kon zich goed warmhouden en had voldoende zuigreflex waardoor ze de eerste dag bij me mocht blijven maar er wordt met dit termijn wel meteen bloed geprikt en daarna moest ze de couveuse afdeling op een bilirubine-bedje in (blauwe lamp). Na 37 weken, ook al scheelt het maar een aantal dagen is deze kans meteen een heel stuk kleiner. Ook was mijn dochter enorm suf de eerste weken, ook dit was volgens de verpleegkundige typisch geval van met 36 weken geboren. Vaak ook te vermoeid om de hele voeding te drinken, want ze viel gewoon in slaap. Later heeft ze ernstige reflux gekregen, volgens de arts komt het vaker voor bij te vroeg geboren kinderen. Ik wist dit van te voren ook allemaal niet (hoorde het later ook van vrouwen die met zelfde termijn bevallen zijn). Ik hoop zelf deze keer zo enorm de 37 weken te halen, zo'n mijlpaal!
Hier ook andere ervaringen: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-bevalling/342413-36-geboren-ervaringen.html
Mij zeiden ze gisteren ook dat hij idd wat suffig kon zijn.. Omdat ik borstvoeding wil geven gaf ze aan om te gaan kolven.. Maar ze zeiden wel dat hij niet in couveuse moest. Maar ik accepteer inmiddels de situatie.. Het is gewoon als je eenmaal goede weeen heb dan wil je je kindje vast kunnen houden.. Onze eerste zoon is met 36,5 geboren dus weet wel een beetje wat het is dus snap wel wat je zegt maantje Nog een paar daagjes zoiezo naar de 37 weken dus we zien het wel Oh ze zeiden inderdaad ook dat hij dan zou moeten blijven om hem in de gaten te houden. Op zon moment laat je het gewoon op je af komen. De weeen waren al begonnen dus die weg was niet meer terug zeg maar..
Ja snap ik, zinloze weeën hebben is ook geen pretje. Mijn reactie was ook vooral gebaseerd op de dames die tips gaven om het op te wekken, en niet begrepen waarom ze je vliezen nu niet breken. Hopelijk blijft het gewoon een tijdje rustig zonder wee of wat ook. Kan wel ben zelf ook ooit opgenomen geweest met 36,0 met gerommel in mijn buik, toen 2cm ontsluiting, gerommel hield 3 dagen aan, toen was het over en een week later ben ik pas bevallen. MIjn dochters zijn geboren met 37,5 37,6 37,1 en 36,1.. ik ben dus nooit 38 weken of langer zwanger geweest. Ik benieuwd hoe het deze keer gaat. Wel hoop ik vurig de 37 weken te halen. Het is mijn wens om zo snel mogelijk naar huis te kunnen. Succes alvast voor als het doorzet.
Mijn andere zoontjes zijn met 36,5 en 38,1 geboren maar mijn tweede ook weeen met 36 weken met resultaat 2-3 cm ontsluiting.. Dus weet wat het is helaas. We moeten gewoon afwachten meer kan ik niet doen... Het blijft wel een beetje rommelen dus denk dat ik mijn bed maar wel even met een zeiltje moet bekleden vannacht
Maantje; het verschilt ook heel erg per kindje denk ik. Ik ken kindjes die rond de 36wk geboren zijn en bijna gelijk mee naar huis mochten en alles heel voorspoedig ging. Mijn dochtertje met 37.5 geboren en echt prematuren gedrag en ook een tijd in een bilibedje onder de lampen enz. dus termijn zegt niet altijd alles. Maar het streven is niet voor niets 37wk. dus ik hoop voor jou truelove dat je kleintje nog even blijft zitten! Sterkte!