Welke vervolgstappen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mnndyyy, 2 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mnndyyy

Mnndyyy Lid

28 okt 2014
    93
    4
    8
    NULL
    NULL
    Dag allen,

wij zijn al geruime tijd bezig om zwanger te worden, vorig jaar december weer opgepakt na een pauze van 2 maanden. Daarvoor zijn we al bezig sinds januari 2014. Na anderhalfjaar (waarvan 2 maanden pauze) zijn wij nog steeds niet zwanger. Ik heb onregelmatige cyclussen en vind mijn ei soms wel dan weer niet. Ovu testen, temperaturen, tarwekiem olie, teunisbloem olie, rust van alles geprobeerd. In januari met de HA afgesproken als ik in juni niet zwanger ben moet ik mij weer melden en gaan we andere stappen ondernemen. Ik heb echt alleen geen idee wat de vervolgstappen zijn. Mijn baarmoeder is vorig jaar januari nagekeken en dit zag er goed uit geen aandoeningen o.i.d. Mijn partner is diabeet 1 en de kwaliteit kan misschien wat minder zijn dus daar willen we sowieso op laten testen. Het liefst zie ik ook een regelmatige cyclus zodat we meer kans hebben. Heb ik inspraak over wat er gaat gebeuren en is er iemand die hetzelfde heeft meegemaakt en hoe verliep dit? Ik ben namelijk nogal angstig voor een medisch traject. Klinkt misschien totaal onzin maar ik ben nogal onzeker ook voor wat er gaat komen. Ik heb de dokter nog niet geïnformeerd want ik wacht nog op mijn MS of laten we hopen een positieve zwangerschaps test. Zodra mijn MS er is ga ik naar de HA maar ik heb liever wat informatie vooraf.

2. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Hoi!

Wij zijn ook na 1,5 jaar naar de HA gegaan, en die heeft ons doorverwezen naar het ziekenhuis. Daar hebben we zaadonderzoek gehad, en cyclusanalyse (dan volgen ze je cyclus om te kijken of je een goede eisprong hebt, d.m.v. echo's, en een week na de eisprong bloedprikken ). Omdat ik in een risicogroep viel heb ik daarna een eileider onderzoek gehad, om te bekijken of de eileiders open waren.

Omdat alles goed was, en ik nog jong ben (32) moesten we nog 1,5 jaar zelf proberen.

Omdat ik zelf er geen goed gevoel over hadden, hebben we een second opnion aangevraagd, en hierbij een extra onderzoek gehad. Een samenlevingstest, daarbij kijken ze of het zaad overleeft in jou slijm. Dit was niet het geval, en vanuit daar zijn we gestart met IUI (zonder hormoon stimulatie).

Na 7 mislukte IUI's, gaan we nu over op ICSI.

Dus helemaal afhankelijk wat ze wel of niet vinden en wat het protocol is in jou ziekenhuis (en wat jezelf wel en niet wilt) gebeuren er dingen.

Sterkte!

3. runstar

runstar Actief lid

9 nov 2014
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt altijd inspraak over wat er met jou/jullie gaat gebeuren. Jullie zijn al enige tijd bezig lees ik. Er zal wrs worden gevraagd wat jullie willen. Er kunnen diverse onderzoeken volgen: zaad man wordt getest/onderzocht( is het traag, zit er ' genoeg' vruchtbaar zaad in etc),misschien krijg jij een onderzoek van je eileiders( zitten deze verstopt?) Bloedonderzoek, baarmoederslijmonderzoek(?vijandig slijm) etc etc. Wrs ligt dit ook aan het zkh waar jullie onder behandeling komen. ( HA gaat wrs doorverwijzen) Het ligt aan de uitslag van de diverse onderzoeken wat de vervolgbehandeling(en) zal zijn. Bij ons was dat IUI en IVF.
    Ik herken wel de angst voor een medisch traject. Laat je goed voorlichten. Stel vragen en praat met je partner.

4. Mnndyyy

Mnndyyy Lid

28 okt 2014
    93
    4
    8
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de antwoorden, ik ga denk ik niet ontkomen aan een mmm :) Hoe dichterbij mijn verwachten NOD hoe meer we erover gaan praten.

@Pandavliegen succes de 11e moet zeker enorm zenuwachtig zijn :)

@Runstar, ben je uiteindelijk wel in verwachting geraakt?

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

De gyno kan je helpen om een regelmatige cyclus te krijgen.

Mijn advies dus ook, ga heen. Dan krijg je hulp!

6. Mnndyyy

Mnndyyy Lid

28 okt 2014
    93
    4
    8
    NULL
    NULL
    @Bubbelz,

dat begrijp ik alleen ben ik benieuwd hoe dit bij andere is verlopen vandaar dit topic.

Deel Deze Pagina