Wie herkent dit? Overdag moe en in de avond niet

Discussie in 'De lounge' gestart door SDonya, 31 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Al een paar maanden heb ik last van extreme vermoeidheid overdag. Ik heb gisteren bloed laten prikken hiervoor. Ik heb het ook de hele dag super koud en ben echt futloos. Echter word ik in de avond soort van 'wakker'. Ik ben dan niet meer moe en moet mijzelf dan echt naar bed slepen om een uur of 11 omdat ik weet dat ik de volgende dag weer doodmoe ga zijn. Overdag kan ik gewoon elk moment van de dag slapen als ik dat wil (ik doe dit uiteraard niet) maar vind het zo gek dat dat gevoel in de avond dan weer weg is.. ik slaap ongeveer 8-9 uur per nacht. Iemand hier bekend mee en weet waardoor dit kan komen?:roflmao:

2. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik ben geen dokter en dit is vanaf een schermpje niet te beoordelen maar ik moest meteen denken aan bijnieruitputting.
    Google maar eens naar de symptomen. De hoofdsymptonen zijn altijd moe zijn en juist in de avond meer energie, en bij bijsymptomen staat het altijd koud hebben.
    Herken je jezelf in een groot deel van de andere symptomen?
    - Moeite uit bed te komen zelfs na goede nachtrust
    - Hoge mate van vermoeidheid elke dag
    - Meer energie in de avond
    - trek in zout eten
    - Hoofdpijn
    - Droge huid
    - Duizeligheid
    - Gewrichtspijn
    - Frequent urineren
    - Altijd koud hebben
    - Pijn aan de onderrug
    - Donkere kringen onder de ogen

3. Tranquila

Tranquila Bekend lid

23 feb 2015
    744
    443
    63
    Vrouw
    Ja ik herken dit! Ik heb chronisch ijzertekort. Geen idee of dit mee speelt. In de avond ben ik productiever en doe ik alles in huis zoals de was en de badkamer uitzoeken.

4. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.056
    16.587
    113
    Oh bah, ik ben overdag ook zo moe als wat en in de avond kom ik tot leven. :roflmao: Alles klopt wat symptomen betreft behalve de donkere kringen en de lage onderrug pijn. Laat ik het maar niet gaan googelen. :|

Ts ik heb daar ook ontzettend veel last van, of ik nu 6 of 10 uur slaap het maakt helemaal niks uit. Daarom ook standaard 1 glas cola in de ochtend. Noem me gek, maar anders ben ik 1 groot brok chagerijn tor 12 uur in de middag.

Ik heb niet echt tips, sorry.

5. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Uh dit is eng, dit heb ik allemaal.

6. DastyQueen

Het is niets engs en met rust regelmaat en vitamine op te lossen!
    Ik drink op drukke dagen 1 blikje redbull om te kunnen knallen zonder inkakker in de ochtend.

7. DastyQueen

Het klinkt zweverig en het is natuurlijk alternatief maar een goede orthomanueel geneeskudige kan je hiermee helpen!

Blijdorp vindt dit leuk.
  8. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.056
    16.587
    113
    Dank je voor de tip, ga dan toch maar eens googelen. :rolleyes:

DastyQueen vindt dit leuk.
  9. SDonya

SDonya Niet meer actief

Echt nog nooit van gehoord... Er zitten wel wat meer symptomen tussen ja maar niet grotendeels. Heb wel andere rare klachten zoals mijn ooglid dat wekenlang om de paar minuten een paar seconden gaat trillen en een hele branderige hoofdhuid. Dit beide kan ook duiden op bepaalde vitamines te kort heb ik begrepen. Als er niks uit de bloedtesten komt dan kan ik altijd dit nog laten uitzoeken. Bedankt voor de tip!

10. SDonya

SDonya Niet meer actief

Volgens mij word mijn ijzer ook gecontroleerd. Ik ga dat voor de zekerheid wel even navragen na de feestdagen.

11. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ja precies, het maakt niet uit hoe lang ik slaap inderdaad. Opstaan gaat moeilijk en na 1 uur wakker zijn ben ik echt alweer doodmoe. Zo bizar! Aan cola ga ik niet beginnen haha. Ik heb een hekel aan cola.. Ik ben begonnen met veel vers geperst gember in heet water te drinken. Geen idee of het effectief is maar het schijnt wel heel gezond te zijn. Ik hoop dat ik er eventueel ook meer energie van krijg.

12. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.043
    6.785
    113
    zuid-holland zuid
    Ik denk aan schildklierproblemen. Is er bloedgeprikt op schildklierwaardes?
    Ik heb zelf ook problemen met mijn schildklier en ik heb dit ook. Google maar eens op de symptomen van een langzaam werkende schildklier.

13. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Vitamine D en b12 even laten controleren.
    Vitamine D tekort kan niet altijd opgelost worden met een drogist pilletje.

Stampertje1 en SDonya vinden dit leuk.
  14. DastyQueen

En B12 ook niet als het een opname probleem blijkt te zijn.

Stampertje1, Adrianna en SDonya vinden dit leuk.
  15. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ja daar is op geprikt want mijn moeder heeft ook schildklier problemen. Toevallig ook een traagwerkende schildklier... Ik ga even googlen naar de symptomen. Bedankt voor de tip!

16. Jules!

Jules! Bekend lid

26 jun 2017
    822
    1.065
    93
    Vrouw
    Ik herken je verhaal en ben laatst geprikt op van alles. Bij mij was alles in orde volgens de HA. Op zich fijn maar dat lost het nu niet op voor mij.

17. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Ik heb het als mijn b12 weer eens veel te laag is,heel irritant!
    Pas als ik dan weer een paar weken injecties ervoor krijg gaat het beter

18. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Ook ik heb dat als mijn b 12 te laag is. Ik heb een opname stoornis ( meer in de familie ) en krijg dus injecties elke maand.

Mijn eerste symptoom is dat ik woorden door elkaar ga halen of bijv. Zoiets als bedankt of graag gedaan wil zeggen en dan bijv. gedankt gedaan zeg.

19. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Bizar he dat heb ik dan ook!
    Van de week toen lag onze jongste in de kinderwagen rond te kijken en iemand zei van oh wat een lieverd. en ik wilde zeggen: Ja he hij is lekker aan het rond kijken, en ipv dat zeg ik: Hij ligt lekker te slapen.
    Ik val zelf ook heel snel af tijdens de periode van een te kort

20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.743
    7.507
    113
    Vrouw
    En heb je die bloeduitslagen opgevraagd? Ik vraag altijd een print van de uitslagen. Bij vit d is bij veel huisartsen "in orde" terwijl die dan helemaal niet OK is. Veel HA vinden een vit d en lager goed. Terwijl die boven de 80 moet zijn en liefst tussen 100- 150 zelfs!
    Ik loop al bijna 2 jaar met klachten en had bijv een vit d van 49 die alleen maar verder zakte en klachten verergerden. Alles werd bij mij alleen op psygisch gegooid (en met Laag vit d wordt je vaak juist psychisch instabieler)!!
    Mijn HA vondt een waarde van 20 prima.
    Over gestapt naar een nieuwe HA en daar bleek ik meerdere tekorten te hebben terwijl die bij vorige HA allemaal "goed" waren. Vit d, ijzer en nog 2 dingen te laag.

Deel Deze Pagina