Ik ben zwanger van de 2e, nu super misselijk, bij de 1e (meisje) nooit gehad. Nu krijg ik steeds opmerkingen oow dan heb je vast geluk en krijg je een jongen. Ik zie het helemaal niet zo, wil graag een levend kindje wat gelukkig kan worden en qua geslacht maakt het mij helemaal niet uit of we een meisje of een jongen krijgen. Maar het zette mij wel aan het denken, zouden de symptomen /klachten wat zeggen over het geslacht en dat het nu anders is? Wat zijn jullie ervaringen?
Het zegt niets. Bij de eerste was ik ook verschrikkelijk misselijk, het werd een jongen. Bij de 2e was ik ook iets minder misselijk maar toch.... Het werd een meisje. Bij de derde niet misselijk geweest en dat werd een jongen. Nu bij deze zwangerschap weer misselijk en weer een meisje. Sommige hebben totaal verschillende zwangerschappen en toch hetzelfde geslacht kindje gekregen.
Zegt echt helemaal niets. Ik had twee dezelfde zwangerschappen, maar ook hetzelfde geslacht. Iedereen riep dat het een jongen was. Dat konden ze zien... Dat klopt ook al niet.
Uit ervaring zegt het niks! Had Hg zwangerschap met meisje en jongen Ook andere klachten komen overeen !!! Geslacht alleen te zien op echo en meer zie. Ik geen verschillen
Hier wel verschil. Tijdens mijn 1e zwangerschap heb ik me 9 maanden lang goed gevoeld. Bij deze (een jongetje) begin ik me nu pas weer een beetje mens te voelen. Denk alleen niet dat het door het andere geslacht komt maar dat het puur toeval is.
Hier bij de eerste nergens last van. Bij de tweede misselijk, haren die niet in de plooi wilden en hele zwangerschap moe geweest. En toch beide een jongen dacht ook eerst dat de tweede wel een meisje zou zijn dan maar nee hoor! Duidelijk geval van "elke zwangerschap is anders" het werd gelukkig gecompenseerd tijdens de bevalling. Had bij de tweede ook BI dus veel pijn gehad. Tweede bevalling was minder zwaar en veel vlotter dan de eerste dus ik klaag niet
Volgens mij zegt het niet zoveel over het geslacht. Ik voel me ongeveer hetzelfde, heb alleen een iets andere buik (wat ronder om me heen ipv een bolletje recht naar voren). Maar dat kan ook zijn omdat je de 2e keer gewoon wat sneller uitdijt 😉 Vorige keer een jongen nu een meisje.
Bij mij was het wel zo, ik had een wereld van verschil tussen beide zwangerschappen, bij de eerste ben ik 20 weken misselijk geweest, viel ik 15 kilo af, had ik vanaf 12 weken al enorme bekken klachten en veel pijn. Met 35 weken voelde ik me trouwens geweldig! Bij de tweede was ik wel misselijk, maar maar tot 13 weken geloof ik, viel ik minder af, had ik geen pijn maar wel continue blaasontsteking en harde buiken. Mn vader wist zeker dat de tweede keer een jongetje was en de eerste een meisje, hij had het trouwens als enigste bij beiden goed geraden! Ik weet het zelf aan de stress; bij de eerste was ik het ziekste maar toen hadden we ook zeer veel stress omdat een lieve schoonzus op haar sterfbed lag en stierf toen ik 16 weken zwanger was. Logisch dus dat ik er toen zo ziek van was, maar het was dus wel beiden verschillend met jongen en meisje! ( En nu ga ik voor ronde 3, voel ik me weer heel anders, goed zelfs, maar er zijn niet meer smaken qua geslacht. )
Hier zei het niets, gewoon helemaal niet haha. - 1e: HG zwangerschap, kilo's afgevallen, na 20 weken begon ik mij beter te voelen. - 2e: weer enorm spugen (met medicatie bleef het net onder controle), na 12 weken bekkeninstabiliteit die steeds erger werd. Ongeveer een ruime 1,5 maand voor de uitgerekende datum begonnen de constant harde buiken. - 3e: totaal niet misselijk (wat een verademing was dat!), nauwelijks bekkenklachten. Wel vanaf een week of 28 constant harde buiken. Alledrie een meisje
Twee heel verschillende zwangerschappen; eerste was heel relaxt, niet echt misselijk geweest, verder ook totaaal geen klachten. De tweede echt vanaf 10 dagen na bevruchting super misselijk, veel overgegeven, medicatie voor gehad, gelukkig werd het rond 24 wkn minder, maar met 30 wkn kreeg ik zwangerschapscholestase. Laatste loodjes waren super zwaar, door de cholestase sliep ik max 2 a 3 onrustige uren per nacht. Ik was echt gesloopt. Beiden een meisje
Het zegt echt niets. Ik heb drie meiden en bij alle drie tot week 16 ziek geweest spugen vermoeid en noem maar op, en kwam weer terug met 31 weken bij de zwangerschap van me tweede dochter. Nu in verwachting van ons 4e kindje, en heb nergens last van ook niet gehad.. en we krijgen weer een meisje
Bij mij wel anders. Bij onze dochter had ik nergens last van. Alleen een beetje moe. Bij deze zwangerschap zo ontzettend misselijk, en is een jongen.
Ik ga het nog onderzoeken. Bij de eerste twee makkelijke zwangerschappen gehad en eigenlijk totaal geen klachten en toen 2 jongens gekregen. Nu gelukkig zwanger van ons derde kindje maar voel me echt wel belabberd, misselijk, slap en ook erg humeurig. Ook veel pijn in m'n rug en rommelend gevoel in m'n buik, dus ben heel benieuwd. Ik denk zelf eigenlijk dat we nog een jongetje krijgen maar wie weet....
Hier wel een duidelijk verschil Eerste: tot 20 weken spugen, moe, futloos, veel maagzuur en lelijk...ik kreeg een zoon Tweede : heel de zwangerschap 3 keer overgegeven verder nergens last van. Een meisje Derde: precies als de eerste en weer een jongetje
Nope. Eerste 2 zwangerschappen misselijk en geen bekkenklachten: een jongen en een meisje. 3e zwangerschap totaal niet misselijk en bekkenklachten: een meisje. Zeg echt niets. Maar goed, altijd leuk om over te speculeren toch?
Bij mij was het wel toevallig zo! Bij de eerste (jongen) lang niet zo misselijk geweest als nu (meisje) icm slechte huid!
Volgens mij zegt het niks en als er wel veschil is, lijkt het mij puur toeval of andere oorzaken. Hier 3x misselijk, steeds een paar wkn korter. Deze zwangerschap wel allemaal klachten die ik eerder nooit heb gehad, maar dat komt eerder door het leeftijdsverschil met mijn eerste twee zwangerschappen denk ik.
Hier een identieke zwangerschap. Bloedverlies, misselijkheid, gewichtsverlies, dorst, vorm buik etc maar nu in verwachting van een zoon na een dochter. Bij mij zeggen dezelfde/andere klachten dus niks over het geslacht.