Wie herkent dit: pijn naast heiligbeen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sandana, 3 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hallo dames,

Ik heb nu sinds bijna een week last van mijn links naast mijn heiligbeen, het begon toen ik wat langer liep.
    Gister hele dag op de been geweest en toen ook een keer rechts ernaast. En links trok het een beetje naar onder toe.

Het zit dus in mijn bekken, weet alleen niet of het spier of gewricht/bot is. Herkent iemand dit? Word beetje bang voor bekkeninstabiliteit...

Groetjes

2. Loderonde

Loderonde Actief lid

20 jan 2012
    138
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik zou het zo niet weten misschien een spier in je bil die op een zenuw gaat drukken door het veranderen van je bekken..

Bekkeninstabiliteit heb je (volgens mijn osteopaat) als je op je rug gaat liggen, en dan je benen omste beurt op proberen te tillen. in een rechte lijn, dus benen gestrekt. als je dat nog gewoon kan heb je geen bekkeninst.

succes, hoop dat je er iets aan hebt!

3. Karen79

Karen79 Actief lid

21 feb 2011
    287
    0
    0
    Mijn verloskundige én fysio hebben aangegeven dat dit wel het begin kan zijn van bekkenklachten.

Bij mij hielp het om heel erg rustig aan te doen. Zodra ik teveel doe krijg ik er last van.

4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.234
    10.874
    113
    Klinkt als je SI (sacro-iliacale) gewrichtjes: de overgang tussen je heiligbeen en je darmbeen (het deel van je bekken dat de grote "heupvleugels" bevat). Is inderdaad wat zeer kan doen in het kader van "zwangerschapsgerelateerde bekkenklachten", maar het hoeft helemaal niet te betekenen dat je bekkeninstabiliteit gaat ontwikkelen hoor! Ik kreeg ook SI-pijn rond dezelfde termijn als waar jij nu zit, wat bij mij vooral hielp was nagaan welke bewegingen en houdingen het opwekten, dat was dus onder meer op 1 heup op de grond liggen omdat plat op mn buik niet meer lukte. Door dat dus niet meer te doen werd de pijn een stuk minder. Luister naar je lichaam, maar je hoeft echt niet ineens stil te gaan zitten of bang te zijn dat je BI ontwikkelt hoor! Ik ben ondertussen 35 weken, en ja, je voelt weleens wat, vooral na een dagje huishouden bijvoorbeeld, maar ik ben nog volledig aan t werk en doe bijna alles nog.

Wat ook nog wel wil helpen als het geirriteerd is, is de boel een beetje oprekken: ga plat op je rug liggen, trek je benen op en laat ze opzij zakken. Of laat man- of vriendlief je lekker masseren!

5. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Dank je voor de reacties... ik ga eens erg opletten wanneer het gebeurd.
    als ik een (wellicht te lang) stukje loop, als ik een stukje ren en b.v. als ik me in bed van mijn zij naar mijn rug draai. Ik ga eens kijken hoe ik het kan minderen of zoveel mogeljik vorkomen.

Bedankt!

Deel Deze Pagina