Omdat mijn zwangerschap er bijna op zit (woensdag gaan ze de bevalling inleiden) ben ik een beetje aan het evalueren. Wat vond ik nou het vervelendste kwaaltje van de zwangerschap? Heb er even een top (1/2/5) van gemaakt: 1e trimester: - misselijkheid 2e trimester: - jeukende uitslag op borst/buik/rug (gelukkig na 2 weken weggetrokken) - vermoeidheid 3e trimester: - maagzuur - benauwdheid - achteruit rennende conditie - vocht vasthouden - hoge bloeddruk (heb ik zelf geen last van maar t is er wel) Ben benieuwd naar andere tops!
Hier idemdito , behalve moeheid. Moeheid verschilde per week al heeft het in alle 2 de zwangerschappen een hele grote rol gespeeld haha
1e trimester: - buikpijn - misselijkheid - stemmingswisselingen 2e trimester: - bekkenpijn - bandenpijn - kokhals neigingen (bij bijv tanden poetsen) - afkeer van bepaalde soorten voedsel 3e trimester: - bekkenpijn - bandenpijn - lage bloeddruk - vermoeidheid - benauwdheid
Jeetje, die eerste twee trimesters lijken alweer een eeuwigheid geleden! 1e trimester: Zere borsten ongeveer 10 dagen misselijk geweest 2e trimester: Bekkenpijn - soms niet meer op mn buik kunnen liggen huilebalk geworden 3e trimester: misselijk/maagzuur (meer dan in 1e trimester) dikke voetjes in de warmte Opstaan wordt toch wel zwaarder... nog zo'n zes weken te gaan!
Jaa en zo vergeet je dus ook kwaaltjes blijkt Zie zere borsten staan, jaaa dat had ik ook het 1e trimester... ging ik 's nachts naar de wc en dan was het net al zouden ze eraf vallen aaauuww....
1e trimester: Moodswings( mijn man wist al dat ik zwanger was, ik nog niet hihi) Overgeven na avondeten Ongesteldheidsbuikpijn en rugpijn zere borsten!! 2e trimester: Moe! beginnende pijn bij mn stuitje veel afscheiding 3e trimester: Moe Last van mn rug, bekken en stuitje slaapproblemen Maagzuur heel veel harde buiken veel enge nare dromen (vannacht droomde ik dat ik een enorm lelijke baby had gekregen, dat ik me er gewoon voor schaamde hahaha) Vocht vasthouden, zere handen en voeten stemmingswisselingen, en bang voor de bevalling en daarna zo dat was t wel zo ongeveer denk ik...hahaha is best een lijst geworden, ik ben aan t aftellen!!!
1ste trimester: -moeheid ( ik vermoedde daardoor al twee dagen voor de test dat het raak was) 2de trimester: -vergeetachtig 3de trimester: -wat vocht vasthouden maar niet veel gelukkig -Moeheid -moodswings en ongeduldig zijn -vergeetachtig -wat last van bekken na een stuk lopen Al met al weinig klachten vergeleken bij de eerste
1e trimester; -misselijkheid en overgeven (gelukkig minder erg dan de eerste zwangerschap) -maagzuur 2e trimester; -spataders -maagzuur -misselijkheid -benauwdheid 3e trimester; -buikpijn -misselijkheid -maagzuur -spataders -slecht slapen (geen houding kunnen vinden..) Lichamelijk gezien kan ik nog steeds goed vooruit (ruim 38 weken zwanger). Geen last van rug/bekken, behalve als ik teveel heb gedaan.
1e trimester - erge misselijkheid en heel veel overgeven - enorme vermoeidheid - 's avonds wat vocht vast houden in mijn handen 2e trimester - enorme vermoeidheid - hyperventilatie - bi - vocht in mijn handen - slecht slapen 3e trimester - pijnlijke lever van al het schoppen hier tegen - veel vocht vasthouden in voeten en handen - soms een pijnlijke rug - slecht slapen Ik ervaar het derde trimester als het trimester waarin ik me het beste voel!!
Grappig, even de balans opmaken. Eerste trimester: - extreem vermoeid, vaak misselijk, blaasontsteking, wisselende stemming (opgefokt) en erg onzeker of het allemaal wel goed zal gaan (angst voor een miskraam) Tweede trimester: - Beginnen bekkeninstabiliteit, duizeligheid (lage bloeddruk, ijzertekort), benauwdheid, vaak plassen en een wisselende stemming (huilbuien) Derde trimester: - Bekkeninstabiliteit, aanhoudende harde buiken, gekneusde rib, blaasontsteking, schimmelinfectie, carpaal-tunnelsyndroom en een algemeen gevoel van het zat zijn Een pittige zwangerschap waar ik zeker ook van heb kunnen genieten!
eigenlijk staat bij alle trimesters mijn bekkeninstabiliteit op nr 1..en dat wordt nu met de dag erger..Ook ben ik al die tijd al erg vermoeid..
1e trimester -vermoeidheid, vermoeidheid en vermoeidheid 2e trimester -lage rugpijn -niet meer op de buik kunnen slapen -huilen om .???? 3e trimester - vocht vasthouden in voeten/enkels -huilen om .??? -niet meer weten hoe ik soms moet zitten/liggen Al met al heb ik een vrij gemakkelijke zwangerschap en eigenlijk niet te klagen.
1e trimester: - misselijkheid - beetje moe 2e trimester: Niets.. 3e trimester: - maagzuur - bekkeninstabiliteit - overal jeuk - onrustige benen - benauwdheid - slechte conditie - vocht vasthouden - 's nachts kramp in mijn benen - rugpijn - ijzertekort gehad En deze zwangerschap 1e trimester: - misselijkheid - moe, moe, moe 2e trimester: - jeuk - onrustige benen - slapende handen tijdens m'n slaap
Hihi lief zag vanochtend voor t eerst mijn speedwobble, oftewel mijn poging om naar de trein te rennen, en schrok zich een hoedje! Niet meer kunnen rennen kunnen we ook toevoegen
1e trimester: Week 5.5 tot week 10 misselijk en ziek, intens vermoeid. Week 11 begon de bekkenpijn op te komen. Week 11 begon de schildklier van mijn hashimoto te schommelen. Tweede trimester: Week 16 bekkenpijn zo heftig volledig in ze. week 20 harde (niet pijnlijke ) buiken bij alle bewegingen die ik deed, smiddags verplicht rusten Week 20; vanaf deze tijd continu plasdrang en pijn aan de blaas, en geen ontsteking te bekennen na tig kweken en testen. week 24 zwangerschapsdiabetes ontdenkt week 26 insuline spuiten zo nodig Derde trimester: Bekkenpijn Week 30 plus 5 scheurtje in de vliezen opgenomen zh. Week 32 insuline nu standaard spuiten ipv na meting week 32 aan de weeenremmers ivm vroegtijdige weeen. Vanaf week 30+5 in het ziekenhuis, ws langdurig.
1e trimeste: - Extreem MOE - Misselijk/veel overgeven - Geur en smaak duidelijk verandert - Vergeetachtig 2e trimester: - Af en toe moe aanvallen, maar grotendeels gelukkig fit - Bekken en banden pijn - Blaasontsteking--> schimmelinfectie door de antibiotica:x - Wat sneller emotioneel De rest moeten we nog zien
1e trimester: MOE MOE MOE!!! (en een beetje bandenpijn / menstruatie-achtige krampjes.) 2e trimester: Hoera, ik ben zwanger!!! 3e trimester: Zwanger zijn was nog steeds leuk, behalve het maagzuur. En aan het einde gekneusde ribben. 4e trimester Na de bevalling dus: Ik zweette elke nacht als een otter. Niet normaal, wekenlang op een handdoek gelegen en een paa keer per nacht van handdoek en hempje moeten wisselen omdat het doorweekt was.
1e trimester: - moeheid - misselijkheid 2e trimester: - moeheid - begin van bekkenpijn 3e trimester: - moeheid - benauwdheid - bekkenpijn Met stip op één door de hele zwangerschap heen (vooral m'n tweede): moeheid.