Hallo allemaal Het is inmiddels 50 dagen geleden dat ik voor het laatst ongesteld werd. Ik ben echt hondsmoe (zo moe dat ik niet naar mijn werk ben gegaan, echt uitgeput), ik laat de hele dag dingen vallen (stuntelig) en ik heb misselijke en duizelige vlagen, dan voel ik me ineens helemaal niet lekker. Ook heb ik al twee weken dagelijks veel witte afscheiding. Vorige week was mijn buik helemaal opgeblazen, hij stond enorm bol (zag de huisarts ook), maar dat is nu weer over. Ik heb vier testen gedaan, allen negatief. Ik ben veel bij de huisarts geweest de afgelopen periode omdat ik bloedingen tussendoor had. Afgelopen maand geen bloedingen tussendoor en nu dus over tijd. Huisarts heeft weer bloed geprikt: alles goed, geen ontsteking. Ook kweekje genomen: alles helemaal goed. Bij inwendig onderzoekje deed het zeer bij mijn rechter eierstok. Huisarts zegt: niet zwanger. (maar heeft niet op hcg geprikt, ze zei: thuistesten zijn betrouwbaar genoeg) Nu ben ik doorgestuurd naar het ziekenhuis en krijg ik morgen een vaginale echo. Ik maak me heel erg zorgen! Ben echt bang dat er iets niet goed is! Ergens diep van binnen hoop ik dat ik toch zwanger ben maar die kans is echt miniem lijkt me. Iemand een geruststellend woordje of ervaringen om te delen? Mijn cyclussen: 41-35-35-35-30-...(dag 50)
Nou meis, Bij een baarmoederontsteking ruik je van onderen naar rotte vis...dat is het dus niet. Anders zou de HA dat wel hebben ontdekt. Tussentijdse bloedingen kunnen meerdere zaken betekenen. Een aantal zijn al uitgesloten door de HA. BMH kanker zou met een uitstrijkje wel zijn ontdekt. Heb je na sexueel contact ook last van bloedverlies? Er zou dus wat met je eierstokken kunnen zijn...maar het kan ook gewoon onderstaande zijn.. Ik ken een meisje wat dezelfde soort klachten had als jij, behalve het bloedverlies. Zij bleek na 12 negatieve testen, en 1 negatieve bloed test na een inwendige echo toch echt al 8 weken zwanger... Kortom, het kan alle kanten op... Onzekere situatie....
Dankjewel voor je reactie! Heel fijn om het kwijt te kunnen en reactie te krijgen. Ik heb eerder wel bloedverlies gehad tijdens seksueel contact (en pijn). Maar dat heb ik nu al bijna een jaar niet meer. Ooit in 2003 bij de gyno geweest en die zei toen dat het een 'zwak plekje' was en dat mijn vriend 'maar niet te diep moest gaan.' Wist toen niet goed wat ik met die info aan moest, maar het was in ieder geval niks ernstigs. Had dat meisje dan zo weinig hcg dat het niet meetbaar was?
Zijn jullie ook "bezig" met zwanger worden? Ik heb 1 keer 3 maanden geen menstruatie gehad. Uiteindelijk bleek dat ik er te veel mee bezig was en dat daarom mijn menstruatie uit bleef. Deze is toen opgewekt met medicijnen. Ik hoop natuurlijk voor je dat je gewoon weinig HCG aanmaakt. Succes!!!
Bedankt voor je reactie! We zijn inderdaad al een tijd bezig. Ik ben er de eerste twee maanden veel mee 'bezig' geweest, dat ik er echt non stop aan dacht. Dat had ik echter daar na een stuk minder, ging er ontspannen mee om. Ook toen ik deze maand niet ongesteld werd bleef ik er relaxed onder, heb ook lang gewacht met de eerste test omdat ik dacht dat ik vast gewoon nog ongesteld werd. Maar nu inmiddels ben ik wel gespannen en denk er veel aan!
Helaas niet zon fijn nieuws. Op de echo was te zien dat mijn eierstokken vier keer zo groot waren als normaal en dat ik er veel te veel eiblaasjes in heb zitten (30!!). Dit zorgt ervoor dat de blaasjes elkaar als het ware verdringen en er geen dominante follikel kan ontstaan. Ik ovuleer dan dus niet. Dit verklaart ook mijn aanhoudende buikklachten etc. Daarnaast was mijn slijmvlies ook flinterdun. Over twee weken weer terug en dan gaan ze verder onderzoeken. Waarschijnlijk is het PCO in een extreme vorm zei de gyno.