wie herkent dit? veel `water`spugen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bica, 25 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bica

bica Lid

18 dec 2008
    66
    0
    0
    filiaalleidster
    Hoi hoi

Even een vraag: Onze kleine meid drinkt goed, geen problemen, maar eigenlijk blijft ze zo`n beetje spugen tot de volgende fles, maar dit is niet persee alleen melk (alleen in het begin na de fles) , maar later meer soort water. Ze lijkt er geen last van te hebben, maar ik denk dat het toch niet zo lekker word voor haar slokdarmpje? Ze is nu 18 weken, en komt gewoon lekker aan hoor.
    Alvast bedankt voor jullie reacties!

2. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Mijn zoontje heeft dit gehad tot hij 6 maanden was ongeveer.
    Wat het is geweest: geen idee, maar hij had er geen last van. Er is mijn toen gezegd dat het een vorm van reflux is, maar een ongecompliceerde waar je geen medicatie ofzo voor nodig hebt. Ik moest alleen in de gaten houden of hij er last van kreeg (overmatig huilen, steeds willen drinken bijv.).
    Hij had wel last van een moeilijke stoelgang (die kwam gewoon niet goed op gang). Sinds hij bijvoeding krijgt, is er niks meer aan de hand en spuugt hij ook geen vocht meer. Hij zat wel af en toe weer verstopt en dan ging hij meteen weer vocht spugen.
    Vanaf dat hij 6 maanden is en ook steeds meer bijvoeding krijgt, is er niks meer aan de hand.

3. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ja herken het wel. Mijn dochtertje spugd ook na de voeding en soms zeker na twee drie uur na de voeding ook waterig. Het is wel iets minder zeker het spugen na dat ik jhpm ben gaan gebruiken, Maar helemaal weg is het niet. En als ze de voeding te snel achter elkaar heeft spugd ze ook wat meer ja maar dat is logisch. Bij het cb vertelde ze me dat het vaak minder werd na vier maanden, Als ze wat vastere voedsel gaan eten. Maar dat over het slokdarm probleem, Als ze er verder geen last van heeft zal het ook wel niet zo zijn denk ik. Maar ben geen dokter. ALs je het niet vertouwd even met ha of cb even over leggen

Succes verder er mee

4. bica

bica Lid

18 dec 2008
    66
    0
    0
    filiaalleidster
    gelukkig heeft ze geen last van haar stoelgang! dat zit wel dik in orde :p Voor zover ik nu aan haar merk heeft ze er geen last van verder, ze drinkt wel snel, binnen 10 min 200 cc op...maar daar hebben we al zoveel voor geprobeerd, verschillende spenen, jpbm erbij...binnenkort gaan we inderdaad een beetje bijvoeden, misschien dat het dan inderdaad minder word!

5. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    JPBM hielp hier niet er tegen en langzamer laten drinken, half uur rechtop na het drinken en noem maar op ook niet.
    Zolang ze er geen last van heeft, zou ik er niks mee doen.
    Als je je echt zorgen maakt: even langs de HA of KA.

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hier precies hetzelfde gehad. Met jbpm gaat het beter, maar bijvoeden heeft niets geholpen. Ik zou dus zeker niet voor dit probleem eerder met bijvoeding beginnen. Zolang ze er niet om huilen en goed groeien is het prima, maar let goed op de signalen. Kreunt ze erbij? Smakt ze soms met haar mondje? Dan zou je mss toch beter jbpm kunnen gebruiken! Julia groeide heel slecht door het spugen, dus daarom gebruiken we wel jbpm. Helaas is het nog steeds niet over en spuugt ze nog wel 4/5 keer op een dag een golfje, ook mét jbpm...

Deel Deze Pagina