Schema baby 6 mnd en hazenslaapjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamavanJurre, 25 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

3 nov 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Hallo allemaal!

Mijn zoontje is inmiddels alweer ruim 6 maanden oud en doet het super goed. Slaapt 's nachts erg goed, is (bijna) altijd vrolijk en ontwikkeld zich super!

Alleen qua slapen overdag maakt hij er nog steeds een rommeltje van. Al vanaf zijn geboorte slaapt hij overdag zeer weinig. Toen hij een maand of 4 was heeft hij een periode gehad dat hij overdag 2x 2,5 uur sliep, maar de laatste weken is dit bijna niet meer voorgekomen. Hij doet echte hazenslaapjes. Ik heb dit inmiddels wel geaccepteerd (is erg goed voor de lijn, steeds naar boven en beneden lopen ;)) en hij is er verder ook niet vervelend onder gelukkig.

Toch vroeg ik me af hoe andere kindjes van zijn leeftijd slapen overdag. En heeft er iemand nog tips om de hazenslaapjes om te buigen naar 2 of 3 wat langere slaapjes? Ik lees ze graag, wie weet zit er wel een gouden tip tussen ;)

Groetjes!

2. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik denk niet dat je er iets aan kan doen eerlijk gezegd.
    Aaron heeft toen ook alleen maar hazenslaapjes gedaan (2x een half uur). Nu slaapt hij wel weer langer overdag (meestal 1x een langer slaapje).
    Ze veranderen hun ritme gewoon vaak. Bovendien hebben ze steeds minder slaap nodig natuurlijk.

Gewoon lekker in mee gaan. Is voor jezelf prettiger en voor hem.

3. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Hier ook een met hazenslaapjes. Al wil het nu nog wel eens af en toe zo zijn dat hij drie uur achter elkaar wil slapen, maar meestal is dat niet... Dus ik ben benieuwd over een paar maanden. Ik heb allemaal het idee dat het er snel vanaf is de middagdutjes.

4. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Hier is het wisselend, in de ochtend slaapt ze meestal 1,5 uur en in de middag 2 uurtjes.. 's nachts slaapt ze door, dus ik vind het prima, maar zoals ik al zei, ze heeft periodes dat ze soms maar 45 min. per slaapje doet en dan is ze echt wakker! Veel en lang wakker.
    Gisteren bijvoorbeeld en van de week had ze ook zo'n dag, vandaag slaapt ze in de ochtend weer 1,5 uur en in de midaag 2,5 uur.. geen pijl op te trekken, haha. :p
    Maar goed.. zolang ze vrolijk en happy is, vind ik het ook geen probleem, zodra ze gaat wrijven, gapen en/of jengelen = naar bed!

Moet zeggen, het ligt er ook een beetje aan of we weg gaan op de dag.. vaak wil ze dan niks missen en is ze 3/4 uur lang wakker.
    Zijn we thuis, dan is ze 2/3 uur wakker en gaat ze naar bed, dan slaapt ze ook echt.
    Als we op pad zijn, gaat ze pas slapen als ze haar oogjes niet meer open kan houden, komt dan regelmatig voor dat we bijna thuis zijn en als ik haar dan thuis in bed leg, is ze klaar wakker, terwijl ze een kwartier heeft geslapen. ;)

Liefs Huismus

5. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

3 nov 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Goedemorgen!

Bedankt voor jullie reacties, ik was er al bang voor ;)

Gelukkig kan ik er wel soepel mee omgaan en heb ik het inmiddels ook wel geaccepteerd, dat scheelt een hoop! Ik dacht misschien dat er toch nog een goede tip bestaat van probeer dit of dat eens, je weet maar nooit tenslotte! Vooral ook omdat hij soms wel ineens een paar dagen 2x lang op een dag slaapt, en dan ineens slaat het weer om.

Nu slaapt hij vaak ´s ochtends rond 9 uur 3 kwartier tot een uur, dan rond 11 uur weer een uurtje. ´s Middags vaak ergens nog een uurtje tot 1,5 uur en dan soms rond etenstijd nog een half uurtje (alhoewel dit al enige tijd niet meer is voorgekomen bedenk ik me nu).

Maar goed, hij is er verder wel vrolijk onder en zodra ik zie dat hij moe is gaat hij hup, weer naar bed. Zoals ik al zei, het is goed voor de lijn :D

6. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

3 nov 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    En dat moe zijn geen garantie is voor dat hij gaat slapen, blijkt nu maar weer... Hij zat me beneden toch een partij te gapen en in zijn ogen te wrijven, meneer ligt nu alweer 20 minuten op bed maar ligt meer te zingen dan te proberen om in slaap te vallen :D Wel erg schattig hoor!!

Deel Deze Pagina