Jaja ik heb er sinds een week weer een nieuw kwaal(tje) bij... En ik ben toch wel benieuwd hoe dit komt, of het iets met mijn voeding ofzo te maken heeft. Ik verga namelijk een hele dag van de dorst. Ik drink nu echt ontzettend veel thee, roosvicee, melk enz. En het helpt niet, ik blijft steeds dorst houden. Is dit ook een zwangerschapskwaal, want ik heb er nog nooit van gehoord.
Hoi Lin, Ik had in het begin ook altijd veel dorst. Ik denk dat dat normaal is, want je krijgt ook meer bloed (ik dacht 1 liter) Als je Roosvicee drinkt, dan zit daar weer suiker in waar je nog meer dorst van krijgt. Thee en koffie onttrekken ook vocht aan je lichaam (vraag me niet hoe ...) dus ik dronk toen altijd gewoon water, de hele dag door ! Succes ermee ! Groetjes, Nikki F
Ik heb dat ook idd!! Nu niet meer elke dag maar ik kan soms blijven drinken en vreselijk dorst blijven houden!! Ik drink nu ook erg veel thee en dat werkt wel en water werkt bij mij ook! Het zal er denk ik toch bijhoren!
Oke, ik dacht al wat raar. Die roosvicee drink ik omdat ik anders niet naar de wc kan, vandaar. Thee drink ik niet zoveel, vooral sinaasappelsap (zit natuurlijk veel suiker in) dus ik denk dat ik maar eens ga proberen om water te drinken dan, misschien helpt dat wel.
Heb trouwens al heel wat nuttige tips gehad op dit forum, toch wel handig als je zwanger bent van de eerste, want alles is nieuw...
Hoi Lin ! Ja, dat vind ik ook, en je wilt niet voor alles de VK bellen of lastig vallen. Hier kun je her vragen en er is altijd wel iemand die een antwoord weet ! En inderdaad bij de eerste is alles nieuw. Ik maak me nog al eens ongerust, en dan is het iets heel normaals wat bij de zwangerschap in die weken hoort ! Groetjes, Nikki F
Toen ik zwanger was van Serjenka had ik ook enorm veel dorst. Er wordt gezegd dat het 't beste is om dan (veel) water te drinken. Het lest niet alleen de dorst, maar je hebt ook minder risico tot vochtophoping.
Ja hoor ik heb dat ook...veel dorst en misschien maar goed ook want je lichaam heeft nu heel veel vocht nodig! Voor mijn zwangerschap dronk ik echt veel te weinig want had nooit dorst,maar nu....
Ik heb het een periode vooral 's nachts gehad. Maar merkte toen dat je jezelf ook makkelijk iets aan went. Ineens 'meende' ik dat ik elke nacht naar beneden 'moest' om wat te drinken. Ik heb sindsdien altijd wat te drinken naast mijn bed staan (pakje sap, zonder suiker), en drink verder (altijd al) veel water. Momenteel heb ik er niet zo veel last meer van...
hai dames ik heb er ook veel last van maar nou kan het zijn dat als je veel dorst heb en veel moet plassen je ook suiker kan hebben pas op en vraag desnoods de vk hoe of wat het betekent die zal je waarschijnlijk bloed laten prikken voor je glucose ik moet dat morgen namelijk doen
Klopt, maar het kan ook gewoon een zwangerschapskwaaltje zijn. Ik ben geprikt op suiker, en dat was allemaal goed!
Toen ik zwanger was van mijn dochter dronk ik bijna 2.5 liter water per dag. Ik had ook ontzettende dorst en vond het lekker fris. Dronk bijna niks anders dan water.
Ik zou ook even jouw suiker laten controleren. Misschien is dat het probleem wel. Loveazra2: 2,5 liter op een dag drinken is eigenlijk helemaal niet zo abnormaal veel hoor. Normaal gesproken zou je 1,5 tot 2 liter op een dag moeten drinken.
ik heb ook van die dagen dat ik mega veel dorst heb. is vooral lastig als je geen drinken bij de hand hebt.
Ik heb echt iedere nacht heel veel dorst. Zet altijd een flesje spa blauw naast me bed, die kan je ook steeds weer bijvullen
ik heb me ook laten testen op suiker omdat ik ook ongelovelijke dorst had. Ook snachts. En als ik moest plassen moest ik daarna weer en nog een keer. Toen kreeg ik op een gegeven moment een bepaald ritme erin. heel gek .. maar ik merkte doordat het kindje gaat groeien je meer dorst hebt. Later de VK gevraagd en die zij dit ook. Dus vooral veel blijven drinken het gaat als het goed is ook weer weg. En als je het niet vertrouwd kan je altijd even bloed laten prikken toch?!! Succes