Ik moet morgen weer op controle naar de VK en wil vragen of ze me wil strippen. Ik heb begrepen dat een VK dit doet en dat het tegen de uitgerekende data wel eens word gedaan...klopt dit? Maak ik een kans dat ze dit op eigen verzoek doen of moet je er bepaalde redenen voor hebben? liefs
ja is mijn eerste. ze vertelde als ik met 40 weken niet ben bevallen dat ik dan na 10 dagen naar de gaenecoloog moest en daarna miss inleiden...dus wanneer zouden ze dan strippen?
Voor strippen moet je baarmoedermond wel al wat open staan. Anders kunnen ze niet met hun vingers de vliezen proberen voor een stukje los te krijgen. Waardoor je weeen kunt krijgen. Meestal doen ze dat pas vanaf 41 weken. Maar er zijn vk die het soms met 40 weken doen.
ik zou het gewoon overleggen met de verloskundige, ik weet jou verleden niet van de zwangerschap maar als alles gewoon goed is verlopen denk ik niet dat ze een poging gaan wagen maar het is natuurlijk de moeite waard om te proberen.
Ik zou sowieso proberen geduld te hebben. Het is nog zo'n grote kans dat het gewoon natuurlijk komt. Ineens kun je middenin de weeen zitten zonder dat ze je heeft hoeven strippen. 't Is natuurlijk je eerste, dus de kans dat het binnen nu en een weekje komt is heel groot. Maar goed, je kan het overleggen.
Ik heb dat toendertijd ook gevraagd aan mijn vk (16 jaar geleden wel) ze deed het niet omdat ik nog geen 40 wkn was, toen ik daar een paar dagen overheen was deed ze he wel. En het werke gelukkig.
Het is inderdaad nog wat vroeg om te strippen. Ik ben gestript met 41 weken en 2 dagen, mijn verloskundige doet het pas vanaf 41 weken. Je moet wel al een gerijpte baarmoedermond hebben. Geduld is een schone zaak, haha. Groetjes, Anakin.