variatie in ontbijt?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Vanes, 6 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vanes

Vanes Actief lid

28 jul 2007
    182
    1
    0
    ik vroeg me eigenlijk af of jullie je kids een variatie aanbieden in ontbijt?
    Hier geef ik eigenlijk altijd een broodje met een beker melk, maar bedacht me vanmorgen dat ik zelf ook niet elke morgen hetzelfde eet....

2. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, geen variatie bij het ontbijt hier. De oudste wil alleen pap eten in de ochtend en brood gaat er niet in... Verder wel variatie bij de lunch. Brood, beschuit, poffertjes (heeeel af en toe) pistolet, tostie, cracker.....

3. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Joey wil smorgens alleen maar "djam" op brood. (Jam}
    Dat krijgt hij dan ook, want dan weet ik zeker dat opgaat...

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Hier brood met wisselend beleg en ongeveer 2x in de week een bordje pap (vind ze nog steeds erg lekker en is goed voor haar ontlasing). Ze is nu zo oud dat ze zelf kan kiezen wat ze op brood wil. Wel is het zo, dat als ze 's ochtends voor zoet kiest, ze tussen de middag hartig krijgt (of andersom)..

5. Mila

Mila Actief lid

1 apr 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    hier wisselen brood en pap elkaar af...
    op werkdagen pap en vrije dagen meestal brood maar als we vroeg weg moeten dan ook pap...vind ik makkelijk, zeker met een 2ling

6. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Altijd brood...eet ik zelf ook. Wel wisselend wat ze erop heeft.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn zoontje mag nu zelf kiezen, boterham of pap. Meestal eten we samen 1 flinke schaal Brinta op.
    Eerder kreeg hij ook brood 's ochtends, dan zat de variatie meer in het beleg. Hij kreeg vaak een halve met hartig, en een halve met zoet dan.

8. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Nou ik eet zelf ook elke ochtend hetzelfde (gewoon brood) dus dat krijgt mijn dochter ook.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Ja soms.

Vaak wil ze een broodje Jam en twee crackers. Maar soms doe ik ook een krentenol erbij of een broodje kaas.

Drinken altijd hetzelfde.

10. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hier wel wat variatie. Soms heeft hij geen honger, zeker niet als het nog vroeg is, en dan krijgt hij een rijstwafel met smeerkaas. Als hij een boterham wil, mag hij kiezen wat hij erop wil, meestal smeerkaas, soms hagelslag, vruchtenhagel, pindakaas of worst.
    Pap heeft hij nooit gelust. Als hij een hele boterham opeet, mag hij als toetje een plakje ontbijtkoek, daar is hij echt dol op, maar ik vind het niet tellen als ontbijt, dus mag het van mij alleen als extraatje.

11. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hier ook wel eens variatie. Soms heeft ie echt geen zin in zijn boterham. En dan krijgt ie een beschuit of cracker met fruit.

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Hier altijd brood 's morgen, wel wisselend beleg.
    Bij de lunch wel afwisseling in brood, krentebollen, pistolets, pannenkoeken, tosti's

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva mag bijna altijd kiezen: boterham, tosti, beschuitje rijstwafel. Ze kiest ook telkens wat anders. Zoet beleg kiest ze eigenlijk nooit, heel soms appelstroop of pindakaas, maar dat is dan wel zoet beleg dat een prima voedingswaarde heeft :)
    Wel moet ze in principe altijd melk drinken bij het ontbijt en de lunch, omdat ze niet zo'n grote zuivel drinker/eter is.
    Ik ontbijt vaak met hetzelfde als Eva.

Deel Deze Pagina